Блог

Чому СЕО має вийти з тіні та бути в постійній комунікації зі світом: 5 причин

Скільки себе пам’ятаю, завжди вважала, що всі успішні компанії об’єднує ефективне керівництво. Що для СЕО головне віддано працювати, приносити користь своїй компанії та розвивати ринок. І зовсім необов’язково розповідати про діяльність своєї компанії, успіхи чи факапи публічно. Бо кому це цікаво?

Та потім до нас на роботу прийшов спеціаліст, який сказав, що йому про мене, як про директора, розказав друг, та він не зміг нічого знайти про мене в Інтернеті й це заставило його засумніватись в словах свого товариша. На щастя, він все-таки вирішив прийти на співбесіду, де познайомився з командою і мною особисто, лише тоді він спокійно прийняв оффер і досі працює в нашій компанії.

Ця ситуація заставила мене задуматись, скільки сильних кандидатів я могла втратити за той час, поки була відсутня в публічному просторі. Поговоривши з командою я зрозуміла, що це не єдиний мінус моєї відсутності в медіапросторі. Виявилось, що нашим співробітникам теж дуже важливо, аби я розповідала про компанію в пресі, соцмережах, ділилась своїми знаннями, нашою експертизою. Це допомагає відчувати важливість їхньої роботи та престижність компанії, в якій вони працюють та розповідають друзям.

Виявилося, що комунікація — це ключ до сердець людей! Тому я зрозуміла, що є 5 причин, чому варто вийти з тіні та бути в постійній комунікації зі світом:

Причина один — ваша впізнаваність.

Якщо вас немає в інтернеті — вас не існує! І на сьогодні одного сайту недостатньо. Зараз дуже важливо, аби ваша компанія та головні її гравці були хоч трошки відомі кандидатам, які планують прийти до вас працювати, а також щоб ваші співробітники могли пишатися місцем, де вони працюють. А конкуренти мають знати, що такий сильний гравець існує і він не ховається в тіні, а працює на користь ринку та країни. Тому так важливо хоч іноді виходити в медіа та заявляти про себе.

Причина два — довіра до вас.

Дуже важко довіряти людині чи компанії, якщо не існує третього джерела, що може також поділитися своєю думкою про вас. Що я маю на увазі?

Коли ви обираєте собі одяг певного бренду, то хочете мати можливість прочитати відгуки про магазин, отримати інформацію про тканину, розпитати друзів, чи знають вони щось про бренд, а також погуглити його, аби впевнитись, що цей одяг безпечний, якісний, модний та його носять стильні люди.

І якщо крім сайту чи соцмереж цього бренду ви більше не знаходите інформації про нього чи не можете впевнитися в професіоналізмі власника цього бренду (що вона розуміє, як шити, знається на модних тенденціях і обирає лише безпечні тканини для свого одягу), то ви явно замислитесь, а чи варто обирати цей бренд, чи краще пошукати альтернативу.

Що говорити про важливість такої інформації при пошуку нового місця роботи чи виборі партнера для бізнесу або підрядника для вашого проєкту. Тому так важливо давати коментарі українським виданням, вести власні колонки, ділитись експертними думками публічно та розповідати про свої проєкти. Це допоможе більше дізнатись про вас світу та збільшити довіру до вас.

Причина три — виокремлення з-поміж конкурентів.

Усе логічно, якщо на ринку існують конкуренти, то треба робити все, аби обрали вас, а не їх. І це стосується не лише якості ваших послуг чи продукції, не лише професійності вашої команди, але і комунікації. Як весь світ дізнається, що ви круті, якщо ви будете мовчати? Як кандидати дізнаються про ваші унікальні умови роботи, як ваші партнери дізнаються про вашу соціальну відповідальність, як ваші клієнти дізнаються про ваші круті кейси? Ніяк, якщо ви будете мовчати. Тому використовуйте власні соц.мережі, події та ЗМІ для того, аби розповідати, що у вас нового.

Причина чотири — саморозвиток та розширення своїх кордонів.

Вихід зі своєї зони комфорту — це виклик для кожного з нас. І водночас — це звичний стан для кожного СЕО. Та коли мова заходить про публічність, багато хто з нас намагається відтермінувати чи делегувати цю функцію і продовжити працювати за зачиненими дверима.

Колеги, запевняю вас, я досі не у захваті, коли знаю, що скоро вийде моя стаття, що я маю виступити на події чи дати коментар якомусь виданню. Я все ще судомно скаржуся своїй піарниці на те, що не готова, що це нікому не буде цікаво і так далі. Але потім я беру себе в руки й запевняю себе, що маленькі публічні кроки — це великі кроки назустріч до сильних професіоналів в моїй команді, до крутих партнерів та цікавих проєктів в майбутньому. Коли ти знаєш для чого це — страх йде на другий план і ти просто робиш свою справу. 

Причина п’ять — відкритість до співробітників.

Якщо вам здається, що люди, які працюють в компанії, знають все про неї — ви помиляєтесь! Кожен співробітник зайнятий своїм життям, слідкує тільки за перебігом подій в його роботі та дотичних до нього функцій і не завжди цікавиться, як справи в інших відділах та компанії загалом. 

Тому дуже важливо не забувати про внутрішню комунікацію зі своїми колегами, аби вони знали про успіхи та виклики компанії, її стан та майбутні проєкти. Це допоможе побудувати відкриті та чесні стосунки з командами, змотивувати на нові звершення і дасть причину для гордості серед свого оточення. А хіба це не прекрасно любити та захоплюватись компанією, в якій працюєш?

Ну що ж, сподіваюсь, що я переконала всіх тих, хто ховав себе від світу й боявся розказувати про себе, адже думав, що це балачки, що це зайве. Українським СЕО точно є що розказати українським колегам та поділитися своїми знаннями та досвідом зі всім світом!