Влаштуймо вашому резюме краш-тест?🙂 Тоді відкривайте документ і слідкуйте за цими порадами. Покроково розберемо, як ви можете підвищити свої шанси на офер до NIX!
Структуруйте розповідь про себе
Чіткий план документа дасть нам змогу швидко ознайомитись із профілем кандидата — побачити його досвід, здібності, освітні здобутки. Вже на основі резюме експерт оцінює кваліфікацію спеціаліста, тобто чи відповідають його навички запитам на проєкті, чи дасть він або вона раду з поточними викликами? Також рекрутер розуміє, чи є сенс запрошувати фахівця на співбесіду або ж варто продовжувати пошук.
Відкриваючи резюме, ми очікуємо побачити наступну інформацію:
- ПІБ кандидата, роль/спеціалізація, контактна інформація, посилання на професійні соцмережі (Linkedin, Facebook).
Зверніть увагу: якщо ви не підтримуєте ці сторінки в актуальному стані, не раджу ділитися ними. Або ліпше приділіть час на їх оновлення. До речі, це непогана ревізія власних знань і досвіду. Так ви зможете виділити свої сильні та слабкі сторони. А їх дуже часто просять назвати під час інтерв’ю. - Коротке саммарі з інформацією, на яку роль подається кандидат.
Наприклад, Junior Project Manager чи Project Manager/SCRUM Master. Якщо у вас вже великий бекграунд у різних проєктах, і ви хочете «прокачатись» у конкретному бізнес-домені чи попрацювати з певними технологіями, також можете це вказати. Не зайвим буде розповісти, яку користь ви зможете принести, приєднавшись до нашої команди. - Досвід роботи та успіхи. Зазвичай досвід роботи вказується у зворотному хронологічному порядку. Це найважливіший блок резюме, в якому треба детально описати професійний досвід з таким принципом:
- Назва компанії/проєкту або бізнес-домен та період роботи;
- Посада та обов’язки;
- Професійні навички й здобутки у цій команді.
Під час опису ваших досягнень намагайтесь наголошувати на результатах власної роботи, на користі, яку ви принесли компанії. Уникайте пасивних форм та підкресліть досягнуті результати, використовуючи дієслова дії. Наприклад заощадив, збільшив або скоротив. Якщо ж попереднього досвіду роботи немає, можна вказати стажування за фахом та чого саме ви навчитеся.
- Освіта. Це може бути інформація про університет або профільні курси. Чим менше часу пройшло з моменту закінчення ВНЗ, тим більшим буде цей пункт. Якщо ви ще немає досвіду роботи (або маєте, але невеликий), цей пункт варто поставити перед описом професійного досвіду і детальніше розкрити інформацію про вивчення дисципліни, здобуті навички, що відповідають вашій меті. Вказуйте й неформальну, додаткову освіту: курси, семінари, тренінги, стажування — все, що покаже, наскільки глибоко і серйозно ви підійшли до опанування нового фаху.
- Рекомендації. Не треба додавати імена людей та рекомендаційні листи безпосередньо до самого резюме. Просто зазначте, що за потреби є можливість отримати таку рекомендацію з попереднього місця роботи чи курсів.
- Додаткова інформація. Це будь-які дані, що можуть підвищити ваші шанси на отримання бажаної посади. Наприклад, знання рівень іноземних мов, технічна освіта, стажування за кордоном, досвід роботи в рідкісних, складних доменах тощо. Чи доцільно тут писати про своє хобі? Лише в тому випадку, коли ваше захоплення дійсно стане в пригоді на цій позиції. І краще пояснити, яким чином це можливо.
Форматуйте резюме правильно
Трохи best practices, аби ваше резюме стало відформатованим, «чистим» і читабельним:
- Використовуйте відступи та буліти, щоб звернути увагу нашого технічного експерта та рекрутера на важливу, на ваш погляд, інформацію.
- Застосовуйте жирний шрифт і курсив, щоб виділити ключові слова або навички. Однак не зловживайте. Адже коли занадто багато елементів виділено напівжирним або курсивом, цей акцент втрачається. Загалом резюме виглядатиме неохайно.
- Використовуйте більший шрифт для заголовків і підзаголовків. Це допоможе привернути увагу до ключових частин документа, а також додасть йому структури.
- Обирайте консервативні шрифти на кшталт Times New Roman, Arial або Tahoma. Не використовуйте понад два шрифти. Це може ускладнити читання документа. Око читача потребує звичних і простих для сприйняття шрифтів. Якщо він складний для читання, занадто креативний, то ваше резюме може не пройти подальшу перевірку і так і не дійде до експерта.
- Залишайте достатньо вільного місця. Для цього робіть інтервальні відступи 1,15 або 1,5 навколо заголовків, блоків тексту та полів. Менеджери з підбору персоналу можуть використовувати цю область документа для своїх нотаток до, під час або після співбесіди.
- Структуруйте інформацію так, щоб резюме виглядало змістовним і не переобтяженим фактами. Оповідь на понад 3 сторінки — поганий варіант.
- Готовий документ зберігайте у форматі PDF та назвіть відповідно: СV_FirstName_LastName. Іноді можна вказати свою роль.
А тепер про сам текст резюме…
- Пишіть по суті. Насамперед визначте, чим конкретно ви хочете займатись. Проаналізуйте свій професійний досвід й оберіть із нього тільки те, що чітко відповідає вашій поточній меті. Для позиції PM це може бути досвід в організації та управлінні проєктами, ведення переговорів. Вибірковий підхід вбереже ваше резюме від зайвої інформації та допоможе переконати HR-менеджера, що ви хочете саме на цю позицію.
Розглянемо приклад:
На перший погляд, виглядає так, що у кандидата різноплановий досвід, і це має бути плюсом. Але дивлячись на таке резюме, я бачу іншу картину:
- Кандидат все ще перебуває у пошуку себе, а значить є ризик, що і наша співпраця буде нетривалою;
- Кандидат не націлений на конкретну роль, позицію чи компанію. Йому просто хочеться працевлаштуватись в ІТ. Це недостатня мотивація, щоб людину взяли в команду.
Тому прицільно попрацюйте над резюме. Виділяйте конкретні навички, професійні здобутки та цілі. Нам дуже важливо зрозуміти, наскільки ваш досвід релевантний відкритій позиції, чи буде вам з нами цікаво на проєкті.
- Використовуйте правильний час дієслів. Для вашої майбутньої роботи використовуйте теперішній час. Наприклад, «розробляти», «контролювати», «налаштовувати». Попередній досвід описуйте в минулому часі: «спроєктував», «здобув», «виконав».
Антиприклад: тут кандидат використовує три різні форми дієслів, перераховуючи свої попередні задачі:
- Будьте послідовні. Якщо один раз використовували скорочення, продовжуйте в такому ж стилі по всьому резюме. Хоча, як на мене, краще зазначати всі найменування повністю.
- Перевірте орфографію. Майже у кожного рекрутера та менеджера з персоналу є історія про резюме, яке вони закрили через купу неправильно написаних слів, з банальними орфографічними чи граматичними помилками. Хибодруки чи помилки в резюме свідчать про те, що кандидат не орієнтується деталі й не сумлінно ставиться до оформлення свого резюме. Певною мірою це може потім проявитися і в роботі.
Антиприклад:
Наостанок погляньте, щоб резюме було оформлено в єдиному стилі.
Чого ще варто уникати?
- Не надсилайте резюме на посаду, для якої ви не маєте достатньої кваліфікації. Переконайтеся, що ви відповідаєте хоча б основним вимогам.
- Не брешіть. Незалежно від того, чи це навмисна брехня, трішки неточна інформація або оманлива — в будь-якому разі це ставить під сумнів вашу етику і навіть може бути незаконно. До того ж майже всі HR-менеджери проводять попередній скринінг кандидатів передивляючись їх профіль у соціальних мережах, беручи відгук від своїх колег в інших компаніях тощо.
- Не пишіть про очікувану заробітну плату, якщо про це не просять в описі вакансії.
- Не нехтуйте рекомендаціями з попередніх проєктів. Хоча цей пункт не є обов’язковим, та якщо ви можете легко дістати такий документ, зазначте це.
- Не використовуйте кліпарти у резюме. Кліпарт зазвичай не вважається професійним, і будь-який стиль або форматування повинні бути мінімальними. Однак, якщо ви претендуєте на роботу в креативній індустрії, то демонстрація таким чином ваших дизайнерських здібностей може сприйматися позитивно.
- Не додавайте дві та більше фотографій. Одного портрета на першій сторінці достатньо. Це має бути фото на однотонному світлому фоні. Не треба вирізати себе з групового фото, додавати фото з відпустки, весілля або «ще краще» — з випускного.
- Не вказуйте особисту інформацію або те, що пов’язане зі здоров’ям. Сюди входять дата вашого народження, зріст, вага, стан здоров’я або сімейний стан, релігія або членство в клубах чи організаціях, які не пов’язані з вашою кар'єрою.
Жодне резюме на будь-яку позицію не скласти без цих базових порад. Початківцю на роль Project Manager цих кроків буде достатньо. Ви зможете зробити своє резюме інформативним, читабельним, охайним — і вже цим зацікавите HR-менеджера NIX. Тож спробуйте наші лайфхаки на практиці, і можливо, скоро зустрінемося на співбесіді!