Блог

Як відкрити агенцію в США: поради з власного досвіду 

Відкрити агенцію в США звучить як мрія, але її не так складно втілити в реальність, як може здаватися, на перший погляд. Головне — знати важливі нюанси та інсайдерські поради. 

Я Анна Носок, інфлюенсерка, маркетинг і бізнес-консультантка, а також співвласниця диджитал-агенції A.A., яка переїхала в США за програмою Uniting for Ukraine, та ділюся з власного досвіду як відкрити агенцію в США.

Релокейт та офіційна реєстрація

До переїзду в США у мене вже був досвід у диджиталі в Україні: з 2014 року разом із партнеркою по бізнесу ми працювали над власною агенцією. Після початку повномасштабної війни наша діяльність значно змінилась, ми створили окрему сторінку в Instagram, бо розуміли, що тоді потрібно було активно починати працювати в Європі та орієнтуватися на іноземний ринок. А в Україні багато ініціатив продовжували робити на волонтерських засадах.

Після переїзду в США по програмі Uniting for Ukraine (U4U) я офіційно зареєструвала агенцію як Limited Liability Company (ТОВ) в Каліфорнії. Загалом є декілька найпопулярніших видів реєстрації компаній для нерезидентів. Окрім LLC це ще Sole proprietorship (в Україні — ФОП), Partnership, Corporation. 

Офіційна реєстрація бізнесу в США займає приблизно до 25 робочих днів. Але з власного досвіду скажу, що на ділі все трішки довше. Після реєстрації компанії ви отримаєте федеральний податковий номер і тільки потім зможете відкрити рахунок у банку. 

Вибір штату 

Коли відкриваєте бізнес в США, кожен штат можна сприймати умовно як окрему країну. Бо всюди діють особливі правила, відрізняються закони та податки, які, до речі, сплачуються на трьох рівнях: федеральному, регіональному та місцевому. 

Також при виборі штату важливо орієнтуватися на свої пріоритети: податки, ринок праці, доступність інфраструктури, природа і т. д. Наприклад, Каліфорнія, де я й проживаю, це штат з великою кількістю технологічних стартапів та інноваційних компаній, а податки та вартість проживання тут доволі високі. Техас навпаки знаменитий низькими податками та привітним для бізнесу середовищем. Нью-Йорк приваблює тим, що вважається центр фінансів, медіа та технологій, але й вимоги до бізнесу та ціни тут високі.

Не релокація, а ще одна філія в США

Агенцію в США я не сприймаю як релокацію, а швидше як ще одну філію в одній країні. Незабаром ми також плануємо відкривати філію в Канаді, бо там проживає виконавча директорка. Я відчуваю силу в тому, що це саме українська агенція, яка відкрилася в США. Це суперважливо для мене та всієї нашої команди.

Перші клієнти 

Ще під час життя в Україні у нас були іноземні клієнти, тому такий стиль роботи не був для нас новим, але все одно є особливості пошуків локальних клієнтів.

Перших клієнтів зазвичай знаходять через сарафанне радіо й часто це хтось із діаспори. Так простіше починати діяльність на новому ринку, набивати руку та поповнювати портфоліо. Нетворкінг в США — основа будь-якої комунікації. Тут дуже люблять живі зустрічі, тому з потенційними клієнтами доведеться багато бачитися, презентувати їм ідеї та стратегії. 

Можна відвідувати профільні конференції та івенти, де цілком реально завести багато корисних знайомств, як потім можуть перерости в класну робочу співпрацю.

Виклики та складнощі

Новий ринок, новий сегмент, нова вартість спеціалістів 

Більшість людей, з якими ми працюємо, — це українські спеціалісти. Але локальні копірайтери, фотографи, відеографи, стилісти, візажисти, перукарі й т. д. коштують зовсім інших грошей. До цього ми не одразу були готові. Ми формували пакет послуг для клієнтів, опираючись на попередній багаторічний досвід в Україні, а в реальності все виходить далеко не так. Ми довго виходили в нуль.

Іноді бюджет локального спеціаліста міг з‘їдати до 70% закладеного на початку бюджету, бо ціна, заявлена на фрилансерських платформах, на ділі дуже відрізнялась. 

Мовний бар‘єр

Диджитал і маркетинг — це та історія, яку потрібно красиво продавати клієнту, щоб він зрозумів, що ти віриш в нього та бачиш готові рішення. А коли є мовний бар‘єр, передати всю суть, та головне — продати клієнту свої послуги, стає в рази важче. У нас є локальні сейлз-менеджери, які цим займаються, але все одно власне бачення подачі інформації клієнту іноді відрізняється.

Американський work-life balance

З часом розумієш, що американський жорсткий work-life balance — це плюс для тебе й команди, але все-таки це звично. Пандемія і локдаун їх не змінили так, як нас. В Україні до того ж війна, через що чимало людей працюють віддалено або взагалі з інших країн. Тут же навпаки американцям потрібні зустрічі, вони не перейшли повністю в онлайн, а багато спілкуються офлайн і їм потрібні живі зустрічі.

Особливо якщо хочеться працювати агенцією та обслуговувати великі компанії та бізнеси, потрібно зустрічатися офлайн, тобто бути в США фізично або регулярно прилітати сюди. Якщо ж працювати з невеликими брендами, малим і середнім бізнесом, то це не обов‘язково.

Відкриття агенції в США вимагає професіоналізму та чималої відваги, бо без неї піти на такий крок зможуть далеко не всі. Але з правильним підходом, плануванням, аналізом ринку це може бути дуже вдалою і прибутковою справою.