Блог

Ігрові підсумки тижня: новий рекорд у Steam, ціни на інді та особливості поведінки геймерів від Google

У сьогоднішньому дайджесті — підсумки 2022 року у Steam, звіт про особливості поведінки геймерів, що віддають перевагу жанру «екшн» від Google, та невеликий матеріал про цінову політику інді в Steam від Джорджа Бруссарда, — тож давайте детальніше прийдемося по кожній з тем.

Головне про Steam за минулий рік

Команда Steam опублікувала підсумки 2022 року, який найбільше запам’ятався випуском Steam Deck і новим рекордом за кількістю одночасних користувачів.

Valve продовжила працювати над SteamOS і Proton, які дозволяють запускати ігри для Windows на ноутбуках Chromebook, автомобілях і Steam Deck.

У жовтні була випущена бета-версія оновленого режиму Big Picture, заточеного під управління платформою за допомогою геймпада (і Steam Deck). Офіційний випуск відбувся в січні.

Були вирішені проблеми хмарної синхронізації для різних пристроїв (включаючи Steam Deck).

Додана підтримка Joy-Con для Nintendo Switch і тригерів PlayStation DualSense.

Були перероблені сторінки жанрів і додана можливість створювати динамічні фільтри в бібліотеці Steam.

Великі щорічні промоакції були розділені на три категорії:

  • Фестиваль «Next Fest» — свято демоверсій, яке допомагало набрати вішлісти.
  • Жанрові фестивалі — знайомство гравців із новими жанрами.
  • Сезонні розпродажі — залучення нової аудиторії.

Була покращена сумісність VR-пристроями, включно з SteamVR.

З’явилася статистика з використання бета-версії.

Стало простіше управляти цінами в різних валютах (і помічати одруківки).

Були переглянуті рекомендовані ціни для всіх 39 підтримуваних валют.

Додана підтримка понад 100 мов.

Внесена ясність у формат дати виходу ігор. Більше ніяких жартів про «коли рак на горі свисне».

Нові чарти Steam дають більше інформації про найпопулярніші ігри.

І трішки про цифри:

Наприкінці жовтня у Steam було зафіксовано понад 30 мільйонів одночасних користувачів, на 10 мільйонів більше, ніж півтора року тому. На початку січня 2023 року був поставлений новий рекорд — 33 млн CCU. За рік гравці завантажили 44,7 ексабайта (44,7 млрд Гб) контенту, що на 36% більше, ніж у 2021-му. За час осіннього розпродажу свою першу покупку завершили 1,4 млн облікових записів (+27% у порівнянні з минулим роком). В середньому протягом року свою першу покупку щодня здійснювали 83 000 користувачів.

Чи варто інді підіймати ціни?

Джордж Бруссард (George Broussard), так той самий Джордж Бруссард з 3D Realms, ветеран геймдеву, написав невеликий матеріал про цінову політику інді в Steam.

  • Зараз є міф, що ігри недооцінені, і що інді-розробники повинні ставити більшу ціну за свою працю, враховуючи, що в них вкладено кров, піт, періодично пролиту на клавіатуру каву і, головне, душа. Але Бруссард не згоден із цією думкою, особливо, якщо він збирається давати пораду розробнику-початківцю, за плечима якого немає релізів.
  • На думку ветерана, тут справа навіть не так у втрачених продажах, як у гальмуванні розвитку спільноти навколо ігор розробника, який має бути зацікавлений насамперед у вибудовуванні цієї ком’юніті-бази й, відповідно, виставляти ціни гранично низькі. У вас і так будуть невеликі продажі, тому яка різниця віддаєте ви гру за $9,99 або $14,99, запитує він. Краще продати вдвічі більше копій і потім виграти на відданих фанатах.
  • Він також вважає неефективним прийом, у якому розробник спочатку виставляє завищену ціну з урахуванням майбутніх розпродажів, тому що багато потенційних покупців, подивившись на ціну, просто не додадуть гру у вішліст. Реліз — це найголовніший час, і саме тоді потрібно продати якнайбільше копій, щоб Steam помітив гру та почав її просувати.
  • Підсумовуючи, Бруссард нагадує, що у гравців з’явилося дуже багато дешевих альтернатив типу Game Pass і ціна гри — найефективніший спосіб звернути увагу. Звісно ж, це правило не стосується неповторних та ігор, які завірусились.
  • До речі, варто відзначити, що Vampire Survivor набрала своє комьюніті й завірусилася за ціною $3, тільки після цього підняла її до $5.

Дослідження фанатів жанру «екшн»

Google підготував звіт про особливості поведінки геймерів, що віддають перевагу жанру «екшн» на мобільних пристроях. Висновки зроблені на основі аналізу ринків APAC, Європи, Середнього Сходу, Північної Америки, Південної Африки, Мексики та Бразилії.

В основному такі гравці дізнаються про нові ігри, досліджуючи асортимент в сторі (40%), з реклами в соціальних мережах (39%), від друзів і знайомих (37%), а також відео на YouTube (37%) і внутрішньоігрової реклами (36%). Найменш ефективними способами донести новини про екшн-новинки визнано сайти-агрегатори (14%), подкасти (11%) і розсилки (11%).

Більш ніж половина гравців оформлюють попередню реєстрацію, ніколи так не вчиняють лише 13% опитаних. Найбільше попередньо реєструються в APAC — 76%.

Найчастіші причини для попередньої реєстрації:

  • Ексклюзивні предмети — 49%.
  • Раній доступ — 48%.
  • Знижки — 44%.
  • Репутація розробника — 33%.

Третина гравців ставиться нейтрально до внутрішньоігрової реклами. Позитивно — 43%. Терпіти її не можуть тільки 6%.

Найчастіші причини для донатів:

  • Пришвидшення прокачки — 37%.
  • Доступ до високорівневого контенту — 34%.
  • Встановлене перед собою завдання — 33%.
  • Новий контент — 33%.
  • Колекціонування — 33%.
  • Не бути хлопчиком для биття — 33%.
  • Знижки — 32%.
  • Щоб не підводити друзів — 28%.
  • Таймери — 26%.
  • Допомога команді — 25%.

На що гравці витрачали гроші за останню половину року:

  • Внутрішня валюта — 34%.
  • Розблокування контенту — 32%.
  • Кастомізація — 32%.
  • Розблокування персонажів — 32%.
  • Прокачка скілів і характеристик — 30%.
  • Паверапи — 27%.
  • Таймери — 23%.
  • Додаткові спроби — 21%.
  • Розширення інвентарю — 21%.
  • Нові моди — 21%.

Чи є фанати жанру учасниками в тематичних групах?

  • Так — 51%.
  • Ні — 41%.
  • Не впевнені — 8%.

Найменше зацікавлених у спілкуванні з однодумцями проживає в Північній Америці — 38%, а найбільше в APAC — 58%.

Більш ніж половина гравців вважають, що локалізація дуже важлива, четвертина, що вона в принципі важлива, готові прориватися крізь ієрогліфи лише 8%.

Серед популярних трендів: кросплатформенність (36%), хмарні технології (29%), спортивні технології (26%), AR і VR (24%), NFT (21%), голосове управління (21%) і гіроскопи (18%).

Більше новин зі світу розробки ігор можете знайти у моєму Telegram-каналі, також там опубліковані звіти різних компаній у PDF-форматі, з якими ви можете без проблем повністю ознайомитись.

Отключить проверкуПремиальные предложения