Valve офіційно анонсували Counter-Strike 2 — гра вийде цього літа. Newzoo опублікували звіт про PC та консольний ринок у 2023 році. Epic Games Store розкрили результати 2022 року. Tencent повідомили про падіння річної виручки — вперше за 19 років. Децимація в Huuuge Games, — отже давайте перейдемо детальніше до кожної з новин.
Valve офіційно анонсували Counter-Strike 2. Гра вийде цього літа
- Не можу пройти повз анонс продовження до однієї з найпопулярніших ігор у світі (нагадаю, DAU Counter-Strike на PC стабільно тримається понад 1 млн).
- Valve офіційно заявили, що веде роботу над Counter-Strike 2. Більше того, гра близька до релізу. Її запуск заплановано на літо 2023 року.
- Проект розробляється на Source 2 (на ньому, наприклад, було створено Half-Life: Alyx). У зв’язку з цим вже анонсовано і фізично-коректну роботу диму, і новий підхід до освітлення.
У Valve чудово розуміють свою аудиторію, тому в серії відеороликів, присвячених анонсу, згадала, що:
- Покращиться тік-рейт, фіча, в першу чергу важлива для кіберспортсменів;
- Ігрові карти (рівні) зміняться візуально, але це не означає, що необхідно буде змінювати всі перевірені стратегії;
- Модери отримають широкий пул інструментів для експериментів та створення нового контенту.
- І, так, Counter-Strike 2 не поширюватиметься окремо. Вона вийде як безкоштовне оновлення для CS:GO.
Newzoo: PC та консольний ринок у 2023 році
Основні тренди:
- PC і консольний ринок перебудовується, але його результати вищі за попередні прогнози Newzoo.
- Все більше AA та AAA-розробників перебудовується на сервісну модель. Це означає, що нових ігор буде менше, а життєвий цикл проектів, які виходять, буде більшим.
- Проблеми з напівпровідниками закінчилися, тому PlayStation 5 та Xbox Series S/X будуть нарощувати свою частку на ринку.
- На PC та консолях з’явиться внутрішньоігрова реклама. При цьому вона не повинна буде відволікати користувачів від гри.
Гроші:
- $92,3 млрд — виручка PC і консольного ринку за підсумками 2022 року. Ринок впав на 2,2% минулого року.
- $51,8 млрд — розмір консольного ринку (-4,2% YoY); $38,2 млрд — обсяг PC-ринку (+1,8% YoY); на частку браузерних ігор припадає $2,3 млрд (-16,7% YoY).
- Північноамериканський ринок — основний для PC та консолей; його обсяг становить $31,2 млрд (-4,2% YoY). Лідер — США ($29 млрд).
- Розмір азіатсько-тихоокеанського регіону — $30,2 млрд (-0,2% YoY). Найбільша країна регіону з виручки — Китай ($15,2 млрд).
- Обсяг PC та консольного ринку Європи — $24,3 млрд (-2,9% YoY); Латинської Америки — $4,2 млрд (+0,7% YoY); MENA-регіону — $2,5 млрд (+2,9% YoY).
- Середньорічний темп зростання PC та консольного ринку з 2015 по 2022 роки склав 5,8%. На 3,6% в рік зростав PC-сегмент і на 7,8% — консольний.
Споживчі звички:
- 1,1 млрд користувачів налічує аудиторія PC; на консолях 611 млн гравців.
- У 2022 році користувачі на PC та консолях стали проводити в іграх на 20% менше часу.
- У топі по MAU за 2022 на PC лише одна гра, що вийшла в 2022 році — це Call of Duty: Modern Warfare II (Warzone 2.0). Релізів 2021 року у топі також немає.
- Шутери, Адвенчури, Battle Royale — найпопулярніші жанри у гравців.
- Користувачі на консолях охочіше здійснюють платежі в іграх — купують контент, здійснюють мікротранзакції, беруть підписки. На консолях частка виручки таких покупок від загального обсягу — 48%; на PC — 39%.
- 13 із 20 найпопулярніших ігор у 2022 році на консолях — F2P. На PC таких 12 із 20.
- Три великі платні гри у 2022 перейшли з платної моделі на F2P — це Overwatch 2; Fall Guys та The Sims 4.
- Трансмедіа-стратегії працюють. У Cyberpunk 2077 після виходу Cyberpunk: Edgerunners виріс MAU на 249%.
- Існує пряма кореляція між популярністю гри на стрімінг-платформах та DAU. Але це працює тільки для AAA-релізів.
- 66% гравців на PC та консолях витрачають гроші на ігри.
Аудиторія:
- 40% аудиторії на PC та консолях ідентифікують себе як жінки.
- 66% усіх гравців за останні півроку грали на PC або консолях.
- 40% гравців на PC та консолях вважають себе хардкорними гравцями.
- 75% PC та консольних гравців не тільки грають в ігри, але й дивляться стріми, обговорюють релізи.
- 7 із 10 гравців на PC та консолях грали за останні півроку на інших платформах.
- 66% гравців досі не дуже добре розуміє, що таке клауд (хмарний) геймінг і навіщо він потрібний.
Прогнози на 2023 рік:
- Консольний ринок зросте на 9%; PC — на 1%.
- Відкладені релізи з 2022 року виходитимуть у 2023 році. Це стимулюватиме купівельну активність користувачів.
Epic Games Store: Результати 2022 року
- Загальна кількість користувачів досягла 230 млн. гравців (у 2021 році було 194 млн).
- 626 нових ігор вийшло на платформі в 2022 році — всього в Epic Games Store доступно 1548 ігор.
- MAU у грудні 2022 року становило 68 млн. користувачів.
- $820 млн. витратили користувачі у 2022 році в Epic Games Store. Це на 2% менше, чим роком раніше.
- На $355 млн. продалися ігри від сторонніх розробників у Epic Games Store. Зростання за цим показником склало 18% у порівнянні з 2021 роком.
- Безкоштовні ігри на платформі забрали понад 700 млн. разів. Їх середній рейтинг — 75. Всього за рік роздали 99 ігор загальною вартістю $2240.
- Genshin Impact, Rocket League, Tiny Tina Wonderlands, GTA V та Fortnite — лідери 2022 з виручки та залучення користувачів.
Epic Games Store стає все привабливішим для інді розробників та й цілих студій. Менша комісія, поява інструментарію для самостійної публікації ігор на платформі. Вони хочуть скласти серйозну конкуренцію Steam, тому, на мою думку, варто скористатись такою можливістю і свої проекти для PC-платформи опублікувати не тільки в Steam, а також в EGS.
Tencent повідомили про падіння річної виручки — вперше за 19 років
- Китайський гігант Tencent поставив новий антирекорд. Компанія прозвітувала, що за минулий рік заробила $79,6 млрд — на 1% менше у порівнянні з 2021-м. Це перше падіння річної виручки Tencent як мінімум з 2004-го, коли компанія вийшла на біржу.
- Операційний прибуток Tencent впав на 4% до $22 млрд.
- Виручка Tencent від китайських ігор впала на 4% до $18 млрд. У той же час виручка від міжнародних ігор зросла на 3% і склала $6,8 млрд. Серед найуспішніших проектів Tencent виділила Honor of Kings, Goddess of Victory: Nikke, Call of Duty: Mobile та Valorant.
- Під час прес-конференції президент Tencent Мартін Лау (Martin Lau) підтвердив, що компанія збирається більше уваги приділяти нейромережам. Місяцем раніше джерела Reuters повідомляли, що Tencent працює над аналогом ChatGPT — HunyuanAide.
- Також Мартін Лау оголосив, що найближчим часом залишить раду директорів. Тим не менш, він залишиться на посаді президента Tencent.
Децимація в Huuuge Games
- Польська Huuuge Games, розробник мільйона різних слотів, а також Traffic Puzzle, повідомила про прийдешнє скорочення штату на 10%, тобто роботу втратять близько 60 осіб.
- За попередніми оцінками, 2022 рік компанія завершила з виручкою в $318 млн (-15% YoY).
- Завдяки серпневій реформі ігрових економік, у Q4'22 основні франшизи змогли заробити на 4% більше, ніж у Q3'22.
- Водночас у Q3'22 Huuuge Games зафіксувала рекордний квартальний прибуток — $24,5 млн (+39% YoY і 79% QoQ) за маржинальності в 32% (+23 YoY і +15 QoQ).
- Виручка з казуальної Traffic Puzzle у Q4'22 впала до $4 млн (-58% YoY і -28% QoQ), це пояснюється різким зниженням витрат на UA через поточні роботи з переробки геймплея.
- Компанія також значно зменшила витрати на маркетинг також на інших своїх продуктах, розраховуючи, що це позитивно позначиться на підсумковому прибутку.
- Повний фінансовий звіт за 2022 рік вийде 27 березня.
- У жовтні глава Huuuge Антон Гаффін (Anton Gauffin) сказав, що «хоча у світі зараз існує економічна нестабільність, ми швидко адаптуємося до мінливих умов — наша маржа найкращий тому доказ».
- У березні, крім Huuuge, про скорочення також було оголошено в Take-Two і Team17.
Більше новин зі світу розробки ігор можете знайти у моєму Telegram-каналі.