Блог

Навіщо OpenAI перезапустила свій бренд і чому такий крок має вагоме значення для розвитку компанії

OpenAI здійснила свій перший ребрендинг, представивши новий логотип, шрифт і кольорову палітру. Але за цими змінами стоїть набагато більше, ніж просто візуальна естетика. Розбираємо кейс із точки зору бренд-стратегії з партнером та хедом зі стратегії idealers (Айділерс) Ромою Зотовим. 

Кейс OpenAI

Ребрендинг у технологічному секторі говорить про трансформацію бізнесу. OpenAI вже не просто стартап, а працюючий бізнес, що створює продукти для мільйонів людей. ChatGPT, API та інші інструменти OpenAI змінили підхід до роботи з інформацією та автоматизацією. Тому новий брендинг вирішує одразу кілька задач:

  • Представляє технології, як щось зрозуміле, а головне — близьке людині. Штучний інтелект часто сприймають як холодний інструмент, який загрожує позбавленням попиту на безліч спеціалістів. Новий дизайн — це спроба зробити його ближчим до користувачів, більш «м’яким» та дружелюбним, створити йому більш допоміжний образ.
  • Змінює сприйняття компанії. Ви знали, що при запуску у 2015 році OpenAI позиціонували, як компанію з вивчення штучного інтелекту? Це був невеликий дослідницький центр. А на сьогодні — це продуктова компанія, яка впливає на глобальні ринки та їхній розвиток. Тобто зростання OpenAI за останні кілька років відбулось зі швидкістю світла навіть за стандартами індустрії технологій. У 2023 вартість компанії становила $29 млрд, а станом на кінець 2024 — $157 млрд. Зараз найвідомішим продуктом компанії є ChatGPT, яким користується 300 млн людей щотижня, і вона все більше розширюється до нових продуктів, як, наприклад, модель створення відео Sora.
  • Оновлює імідж. Ребрендинг — це хороший спосіб утримувати увагу, демонструвати розвиток і бути на крок попереду конкурентів.

Що змінилося? 

  • Логотип став більш збалансованим, з чіткішими лініями та відкритішим центром. Це про доступність технологій і прозорість.
  • Шрифт OpenAI Sans розробили спеціально для балансу між «технологічною точністю і людяністю». Округлі форми буквально згладжують кути — як візуально, так і на рівні сприйняття.
  • Колірна палітра стала насиченішою. Це підкреслює сучасність і power бренду.

А тепер до серйозного: який це має вплив на бізнес?

Багато хто вважає, що ребрендинг або зміни в дизайн-системах компаній — це лише «візуальна косметика». Але в реальності це стратегічний інструмент. OpenAI довгий час була унікальним гравцем, але тепер конкуренція в сфері ШІ тільки зростає. І щоб утримувати позиції, компанії потрібно диференціюватися — в тому числі через бренд.

Чому так важливо надати увагу дизайну в усіх проявах? Ну, наприклад базово інтерфейс усіх віртуальних помічників з ШІ виглядає однаково і працює аналогічно. Тут якраз і може спрацювати хак із тим, хто зробить візуал прикольнішим і зручнішим, той і привабить більшу частку аудиторії. 

Висновки, які забираємо собі з кейсу OpenAI, якщо ви маркетолог:

  1. Розуміти, що там де ми говоримо про трансформацію бізнесу має бути і ребрендинг. Якщо компанія змінює стратегію, підходи, вона має змінити й своє позиціонування, аби не було помилкових асоціацій та представлення про бренд.
  2. Айдентика вашої компанії має транслювати місію бренду. OpenAI прагне зробити ШІ корисним і безпечним для всіх, і новий дизайн це підкреслює.
  3. Сучасні технології можуть допомагати, але не замінювати людей. Хоча ChatGPT допомагав у розробці свого ж ребрендингу))) рішення все одно обробляли та приймали люди.