Блог

Кадровий голод у діджитал рекламі: на кого полюють HR у 2023 році

Україна стикається з проблемою кадрового голоду у галузі digital. Про це під час панельної дискусії «Підсумки воєнного року та бачення відновлення галузі цифрової реклами» від IAB Ukraine говорили експерти галузі.

З початком повномасштабної війни багато сильних спеціалістів поїхали за кордон. Тож європейські країни, як от Німеччина чи Польща, також вступають у конкуренцію за українських фахівців. А згідно з дослідженням Всесвітньої федерації рекламодавців (WFA) та MediaSense, минулого року маркетинг і медіаіндустрія зіткнулися з «найгіршою у своїй історії» кадровою кризою.

Я поспілкувався з HR-директором компанії Мариною Козюменко та дізнався, чи дійсно в Україні є гострий кадровий голод та яких професіоналів не вистачає сектору digital реклами у 2023 році.

Що відбувається з digital ринком України у 2023

Кадровий голод на українському ринку є, але він може бути контрольованим. Так, Membrana Media розглядає цю проблему як заплановану та завчасно готується до можливої нестачі фахівців.

Рівень спеціалістів, які потрібні компанії, — це переважно senior. Досвід показує, що це завжди складний найм, бо таких спеціалістів завжди непросто знаходити. З фахівцями рівня junior чи middle кадровий голод не такий гострий. 

Серед digital професій, яких наразі не вистачає українському ринку, експерти Membrana Media називають продуктових маркетологів.Такий спеціаліст повинен мати менеджерські навички та відповідати за успіх конкретного продукту.

«Наприклад, нещодавно ми запустили власне медіа. І ми розуміємо, що одна людина не може займатися й експансією, і розвитком сторонніх продуктів, і маркетингом. Тому зʼявляється потреба у фахівці, який би щоденно залучався до процесу й відповідав за успіх саме медіа», — розповіла Марина Козюменко.

У пошуках ідеального продуктового маркетолога компанія часто стикається з нестачею soft skills у кандидатів. «Спеціалісти, чиї професійні навички нам підходять, часто виявляються безініціативними або хочуть робити все так, як звикли у попередній компанії. А ініціатива дуже важлива, особливо для віддаленої роботи. Такий фахівець повинен бути самоорганізованим. Бо якщо людина чекатиме, що до неї постукають і про щось нагадають, то на ремоуті вона не виживе», — зазначає Марина.

Тому компанії потрібен співробітник-самостійна одиниця, який може відповідати за низку питань та зможе оперативно пристосовуватись до навколишніх змін.

«Навіть своїм друзям я завжди наголошую, що як би добре не було в компанії, потрібно розвиватися та слідкувати за ринком, бо його вимоги постійно змінюються. Ви завжди маєте бути актуальними та на крок попереду. Це проста формула, але її використовують не всі», — додала Марина Козюменко.

Для менеджерських позицій рекрутмент Membrana Media робить пре-скринінг: надсилає форму кандидатам, й надалі спілкується з тими, хто має необхідні компанії навички. HR керівниця наголошує, що компанія не ставить жорсткі вимоги до hard-skills потенційних кандидатів. Однак наголошує, що майбутній співробітник повинен орієнтуватися у професії та знати англійську.

Український ринок проти європейського

Деякі компанії не мають чітких та принципіальних вимог щодо майбутніх співробітників. Однак це не означає, що кандидатам можна не розвиватися. Оскільки з українськими digital-фахівцями активно конкурують спеціалісти, що живуть у Європі. За словами HR керівниці Membrana Media, робота з європейським ринком показала, що рівень підготовки менеджерів у цих країнах може бути відчутно вищим. Тому окремі вакансії компанія закриває тільки на європейському ринку.

Часто потенційні кандидати Membrana Media — українці, але вони мешкають у Європі вже багато років. Майбутні співробітники зараз йдуть з європейських компаній до українських, оскільки вони зіштовхнулись з типовими проблемами:

  • короткостроковими контрактами,
  • високими податками,
  • низькими зарплатами.

За словами Марини Козюменко, спеціалісти, що живуть в Україні розумні і хваткі, але їм не вистачає ініціативності, вміння вийти за рамки звичного робочого процесу та самостійності. Зараз, у звʼязку зі зростанням, Membrana Media наймає більш висококваліфікованих фахівців й вже не може собі дозволити інвестувати час у фахівців, яких можна б було виростити.

Як долати кадровий голод у digital

Перш за все, необхідно завчасно розуміти, скільки і яких фахівців необхідно компанії. Це дозволить завчасно планувати найм, особливо в умовах швидкого зростання бізнесу.

По-друге, ключовим є ставлення керівництва компанії до залучення нових спеціалістів. «Наприклад, СЕО Membrana Media відчуває digital ринок та його потреби. Також він швидко реагує на HR-запити. Йому не потрібно доносити проблему три місяці, як часто буває у великих корпораціях. Він чує все з першого разу. Ці якості дозволяють компанії бути адаптивною в наймі», — пояснює Марина Козюменко.

Ці принципи вже допомагають Membrana Media не боятися кадрового голоду. Компанія активно розширюється на міжнародні ринки та знаходить фахівців, яким цікаво зростати разом. Адже коли у команди спільні цінності, будь-який digital бізнес може сміливо плисти в океані невизначеності.