Блог

Ресурси для самоосвіти, щоб стати QA у геймдеві

Вітаю, мене звати Олександр Шараєвський, я Head of QA Department в Pingle Game Studio. Осінь традиційно асоціюється з навчанням і розвитком, тому ми вирішили поділитися своїми методиками і ресурсами для самоосвіти. Намагатимемось відповісти на питання, де треба вчитись, аби стати QA у геймдеві. Якщо ви тільки замислились про таку кар’єру, цей текст для вас:)  

Нижче ви знайдете не тільки мої поради. Наш QA Engineer Олександр Бойчун також долучився і зробив вагомий внесок у написання цього тексту. 

З чого почати

Перш за все, треба зрозуміти той факт, що будь-яка гра — це ніщо інше, як комп’ютерна програма. З точки зору теорії тестування, гра повинна бути прозорою, зрозумілою та відповідати правилам, як і будь-яка програма взагалі. В глобальному розумінні так і є. Ми маємо насамперед майже усі артефакти тестування, що й інші програми: технічне завдання, чеклісти (різного рівня), тест-кейси, тест-плани тощо. У будь-якому разі приходимо до того факту, що знання та розуміння базової теорії тестування — головний інструмент в роботі. 

Напевно, одним з перших ресурсів, що можна озвучити — qatestlab. Не будемо вдаватися в подробиці про сам ресурс, а виділимо лише головне: українська мова, багато теорії й практичних навичок, зрозуміле викладання. Це багатий ресурс, який може відповісти на цілу купу питань не тільки новачків, але й досвідчених фахівців. Тут є базова теорія, термінологія ІТ, опис процесів розробки, інструкції до інструментів розробки та безліч іншого. Регулярні обнови та безплатні курси для талановитих — просто ТОП.

Посилання на ресурс

Як прокачати скіли

Тож ми трошки вивчили теорії. Отримали оффер, сподіваємося :) і пішли активно працювати. І тут стикаємося з відсутність достатнього досвіду та скілу з певним жанром/типом ігор. Як бути? Грати у все підряд? Витратити купу грошей та власного (особистого) часу на проходження та вивчення віртуальних світів? Було б непогано, але можна спробувати піти трішки легшим шляхом — YouTube. Власне для роботи потрібні новини, тренди геймдева, детальний огляд новинок з розбором механік, загальне враження гравця від продукту. XGTV UA — один із прикладів українських каналів, де можна знайти відповіді на загальні питання, щоб потім вирішувати, наскільки детальніше треба провести дослідження. 

Посилання на ресурс

Про «залізо»

Ми вже вміємо тестувати, розуміємо, які бувають ігри за жанром, масштабом, візуальною складовою. Але на чому воно все працює? Правильно, на «залізі». Тут потрібне розуміння, що ПК, консоль і навіть наш любий друг — телефон — є похідними від найстарішої обчислювальної машини. Сучасний розвиток технологій просто вражає, ми вже знаходимось на стадії, коли за новітніми технологіями в обчислювальній галузі просто не встигаєш слідкувати. Вчора трасування променів в реальному часі в іграх здавались просто неймовірним явищем, але сьогодні ми маємо вже третє покоління графічних процесорів, які здатні на це на апаратному рівні. 

Ресурс overclockers.ua допомагає слідкувати за апаратним (HardWare) забезпеченням галузі. Дає відповіді на питання, які є нові технології, що таке 19-900KS, коли RTX 9090 Ti Super та безліч інших :) 

Посилання на ресурс

Доп-вміння

Що ще потрібно QA, так це знати і вміти користуватись не тільки тестовими девайсами, а і супутніми програмами для розроблення ігор, формування звітів тощо. Багато хто заглиблюється лише у програмне забезпечення для тестових девайсів, ігноруючи прості, але дуже важливі вміння користуватись Google інструментами, для прикладу, або ж тим самим Git чи Perforce.

  • Офіційний туторіал по Git — ТУТ
  • Практика з Git онлайн — ТУТ

Найпопулярніше для формування звітів і роботи з масивами даних є Google Sheets та Google Docs

  • Курс по Google Sheets —  ТУТ
  • Курс по Google Docs — ТУТ

По Perforce — варто розглянути курси на Udemy. 

Взагалі Udemy (www.udemy.com) — це скарб. На цій платформі можна знайти багато курсів — і дорогих, і дешевих, і безкоштовних. Якщо є розуміння, як і що тестувати в іграх, то Udemy дасть відповідь на питання, як це зроблено. Бажано знати, як гра працює з середини, тож проходження базових курсів по рушію, на якому створюється гра, — це великий буст навичок.

На останок

Наостанок можна порекомендувати книгу «Як тестує Google», в якій розглянуті цікаві ідеї та підходи роботи.

Цей стислий список — лише верхівка айсберга QA. 

Як бути успішним QA в геймдеві? Відповідь одна: вчитись. Вчитися, цікавитись, слідкувати за сучасністю. А ще грати в ігри та отримувати від цього насолоду.