Зі зростанням різноманіття мобільних платформ, пристроїв і їхніх технічних характеристик кросплатформне тестування стало ключовим етапом забезпечення послідовного та стабільного користувацького досвіду. Незалежно від того, чи це iOS, чи Android, користувачі очікують, що застосунок буде працювати ефективно, інтуїтивно та без збоїв.
Кросплатформне мобільне тестування охоплює перевірку програмного забезпечення на різних операційних системах (ОС), як-от Android і iOS, щоб гарантувати єдиний і якісний користувацький досвід.
До основних аспектів цього процесу належать:
- Функціональне тестування
Перевірка коректності виконання всіх ключових функцій застосунку на різних платформах. - Тестування інтерфейсу користувача/UX
Забезпечення того, що дизайн та інтерактивні елементи застосунку працюють однаково добре на всіх пристроях. - Тестування продуктивності та сумісності
Оцінка стабільності роботи застосунку на пристроях із різними характеристиками, розмірами екранів, версіями ОС та умовами використання.
Стратегії кросплатформного мобільного тестування
Для забезпечення стабільної роботи мобільного застосунку на різних платформах і пристроях використовується кілька стратегій. Вибір і поєднання цих підходів дозволяють виявляти проблеми на різних етапах використання та забезпечують якісний користувацький досвід, незалежно від типу пристрою чи операційної системи.
1. Ручне тестування
Ручне тестування — це перевірка застосунку безпосередньо на реальних пристроях, що дає змогу виявити помилки, які важко відтворити автоматизованими засобами. Цей метод корисний для аналізу поведінки користувача й оцінки візуальних елементів інтерфейсу.
Водночас ручне тестування вимагає участі людини для виконання тестів, що робить його трудомістким, особливо при необхідності перевірки на великій кількості пристроїв і версій операційних систем. Попри ці труднощі, воно є важливим етапом для виявлення проблем, пов’язаних із взаємодією користувача, які інші методи можуть не помітити.

Основні переваги ручного тестування:
- Виявлення складних помилок:
Деякі помилки важко відтворити або змоделювати автоматизованими тестами. Наприклад, баги, пов’язані з нетиповою поведінкою користувачів, випадковими натисканнями, або інтерактивністю інтерфейсу можуть бути виявлені лише людиною. - Оцінка юзабіліті (UX):
Тестувальник може оцінити, наскільки інтуїтивно зрозумілий і зручний інтерфейс додатка. Це важливий аспект, який важко оцінити автоматизовано, оскільки користувацький досвід включає суб’єктивні фактори. - Перевірка в реальних умовах:
Ручне тестування дає змогу перевірити роботу додатка в різних реальних сценаріях, як-от низький заряд батареї, слабке інтернет-з’єднання або перемикання між додатками під час роботи.
2. Автоматизоване тестування
Автоматизоване тестування — це ефективний підхід, який базується на використанні інструментів автоматизації, таких як BrowserStack App Automate. Цей інструмент дає змогу створювати універсальний набір тестів, що може виконуватись для різних платформ.

Основні переваги автоматизованого тестування:
- Швидкість виконання:
Автоматизовані тести працюють набагато швидше за ручне тестування, особливо коли потрібно виконати великий обсяг перевірок. Це особливо важливо при регресійному тестуванні, коли потрібно перевірити всі основні функції після внесення змін у код. - Відтворюваність:
Автоматизовані тести гарантують, що кожен тестовий сценарій виконується однаково щоразу, виключаючи людський фактор і знижуючи ймовірність помилок. - Масштабованість:
Можливість паралельного запуску тестів на різних пристроях і платформах значно підвищує масштабованість процесу тестування. - Економія часу та ресурсів:
Після створення автоматизованих тестів їх можна повторно використовувати, що скорочує час і витрати на майбутні цикли тестування.
Такий підхід зменшує час, необхідний для перевірки застосунку, та забезпечує стабільні, повторювані результати для кожного нового релізу. Завдяки автоматизованому тестуванню можна швидко перевіряти поведінку застосунку після внесення змін у код, що сприяє більш оперативному виявленню помилок і підтримці високої якості продукту.
3. Хмарне тестування
Хмарне тестування реалізується за допомогою платформ, таких як BrowserStack і LambdaTest, які надають доступ до широкого спектра реальних пристроїв і конфігурацій. Це дає змогу проводити тестування застосунку без необхідності створювати та підтримувати фізичну лабораторію пристроїв.
Цей підхід не лише знижує витрати на придбання й обслуговування обладнання, але й дає змогу масштабувати тестування, забезпечуючи доступ до найновіших моделей пристроїв. Хмарні рішення також дозволяють швидко отримувати результати тестів, що сприяє оперативності процесу перевірки програмного забезпечення.

4. Тестування на емуляторах і симуляторах
Тестування на емуляторах (для Android) і симуляторах (для iOS) є ефективним інструментом для початкових етапів перевірки застосунків. Вони дозволяють швидко тестувати дизайн і функціонал, особливо коли доступ до реальних пристроїв обмежений.
Однак такі інструменти не завжди точно відображають всі характеристики реальних пристроїв, зокрема поведінку сенсорів, продуктивність, споживання батареї та мережеві обмеження.
Тому для кросплатформного тестування варто використовувати комбінований підхід. Оскільки реальних пристроїв для перевірки може бути недостатньо, ми поєднуємо використання хмарних сервісів, таких як BrowserStack і LambdaTest, із тестуванням на доступних фізичних пристроях.
З чого почати перевірку дизайну та pixel perfect у кросплатформному тестуванні?
Перевірка дизайну на реальних пристроях
Спершу дизайн перевіряється на доступному реальному пристрої. Це дозволяє переконатися, що кольори, шрифти, розташування елементів та інші візуальні аспекти відповідають початковому макету.
Створення дизайн-макетів у Figma
У дизайн-інструменті, наприклад, Figma, створюється драфт, де зберігаються знімки екрана основних елементів інтерфейсу для різних розмірів екрана: малих (iPhone 8), середніх (iPhone 13) та великих (iPhone 15 Pro Max).
Використання хмарних сервісів тестування
Для захоплення знімків екрана застосовуються хмарні сервіси тестування, такі як BrowserStack чи LambdaTest. Це дає змогу тестувати застосунок на різних пристроях і конфігураціях, не маючи фізичного доступу до кожного з них.
Порівняння знімків екрана
Знімки екрана, отримані з хмарних сервісів, порівнюються з дизайнерськими макетами у Figma. Так перевіряється точність піксельного розташування елементів і відповідність дизайну на різних розмірах екрана.

Якщо використовувати автоматизоване тестування мобільних додатків, то порівняння pixel perfect із дизайном мануально не потрібно через те, що всі перевірки можуть бути закладені в тест.
Перевірка функціональності
Окрім дизайну, за допомогою хмарних сервісів тестуються функціональні аспекти. Це дає змогу переконатися, що застосунок працює коректно на різних пристроях і їхніх конфігураціях.
Застосовуючи цей комбінований підхід із використанням реальних пристроїв, автоматизованих тестів, дизайнерських макетів і хмарних сервісів, можна впевнитися, що дизайн і функціональність мобільного застосунку відповідають високим стандартам незалежно від типу пристрою чи розміру екрана.
Висновок
Кросплатформне мобільне тестування є ключовим етапом у розробці мобільних застосунків, який забезпечує високу якість роботи на всіх можливих пристроях. Завдяки використанню автоматизованих інструментів, хмарних рішень і добре структурованого підходу до тестування, ви можете значно підвищити продуктивність, зменшити ризики та забезпечити ефективний, стабільний і приємний користувацький досвід, незалежно від платформи. Це є ключовим чинником успіху сучасних мобільних застосунків.