Блог

SEO Power Tools: що потрібно робити для постійного росту?

На практичній конференції «НаЗахід 22», що присвячена просуванню товарів і послуг на західних ринках, Владислав Моргун виступив із цікавою доповіддю «SEO Power Tools: як забезпечити стабільний ріст». 

У межах доповіді Владислав розповів про ключові аспекти SEO-аналітики та навчив учасників конференції ефективно автоматизувати роботу. Крім того, він поділився власним досвідом побудови процесів у команді, що дасть змогу забезпечити більш ефективне та продуктивне виконання роботи.

Які ключові навички повинен мати SEO-спеціаліст для успішної роботи:

  1. Системність.
  2. Досвід (при тому, що цей досвід має бути усвідомленим).

Тому, щоб був усвідомлений досвід — нам потрібна SEO-аналітика.

Що таке SEO-аналітика?

SEO-аналітика — це процес збору та обробки нерозглянутих даних із метою спрощення прийняття рішень щодо стратегії пошукової оптимізації вашого вебсайту. 

Вона допоможе визначити пріоритети для завдань, отримати затвердження для SEO-робіт та приймати більш обґрунтовані рішення щодо покращення SEO-показників.

Ціль SЕОшника:

  • Знайти точку росту й оцінити потенціал росту.
  • Реалізовувати всі можливості, враховуючи підводні камені бізнесу і розробки.
  • Не використовувати неперевірену інформацію, не довіряти Google, Twitter тощо.
  • Намагатися робити все ідеально з першого разу. Не думайте, що у вас купа часу на перероблювання.

Задачі сеошника можна поділити на дві частини: Growth (Acquisition) & Retention

Коли ви працюєте з даними вам потрібно знаходити відповіді на три питання:

  1. Навіщо це робити?
  2. Чому саме це? Що дасть зростання?
  3. Як оцінити результат?

Завжди коли ви щось робите потрібно це записувати у якомусь форматі, наприклад у формат гіпотези. Потрібно записувати не просто, що ви хочете зробити і як це перевірити, а ще й звідки це взялося.

Формат гіпотези:

  • Дослідження і контекст.
  • Ціль і що ми хочемо змінити.
  • Результати перед дослідженням (можливо ідея з конкурента? Блога? Конференції?)
  • Гіпотеза.
  • Загальний опис.
  • Приклади, готові мокапи, файли.
  • План дій.
  • Результати.
  • Відповідальні за кожен процес.

Якщо у вас є ось такий єдиний формат запису досліджень то це буде досить круто — людина досить швидко буде знаходити те що її потрібно.

framework № 1 (найпростіший варіант):

На основі (var докази), ми припускаємо …

Зміна (var A) вплине на (var B) і так покращить ефективність seo.

*var = variable

framework № 2

Ґрунтуючись на (даних користувацьких опитувань і конкурентного аналізу), ми припускаємо …

Зміна (зміна дизайну блоку N) покращить (поведінкові й в довгостроковій перспективі CTR на видачі) та, таким чином, покращить ефективність SEO.

framework № 3

Ми знаємо (кількісні та якісні показники).

  • Ми вважаємо, що (засіб впливу) через тестування (концепції) на (множині) для (аудиторії) дасть в результаті (ціль).
  • Ми будемо знати це, спостерігаючи (KPI) (продовж) часу.

Після запису структури обов’язково збережіть її в якійсь одній системі (наприклад, Trello, Confluence, Compass, Jira).

Наступний важливий етап — оцінка змін

Їх зручно робити за допомогою якогось data warehouse (наприклад, BigQuery). 

Data warehouse — це місце, де можна зберігати дані, об'єднувати їх і використовувати для своїх потреб. BigQuery має перевагу тим, що частину роботи уже виконано завдяки Google, тож ви можете скористатися готовим інструментом. Нещодавній апдейт зробив його ще більш ефективним.

З використанням data warehouse ви зможете зробити поступову трансформацію SEO-оптимізації в конверсійну оптимізацію (CRO). Конверсійна оптимізація передбачає пошук тих людей, які можуть принести вам певну користь, таку як підписка або прибуток.

Чим більше у вас даних, тим краще:

  • dataForSEO
  • majestic api
  • server logs
  • internal data
  • crawl (screaming frog headless)
  • competitor data
  • trends (seasonal data)

SEO -> CRO (Conversion rate optimization)

  • Чи передаємо дані про гроші в нашу систему аналітики?
  • Чи є методи відстежування даних за типами сторінок, що просуваються? (контент групи?)

Що необхідно знати хоча б на початковому рівні, щоб оперувати data warehouse

  • SQL;
  • Terminal;
  • Python, Collab Google/Replit;
  • JavaScript;
  • HTML, CSS.

Автоматизація роботи

Плюси використання ChatGPT: 

  1. Може навчити нових речей (наприклад, роботі з кодом), в результаті чого ви зможете навчитися писати простий код з 0. (наприклад напиши.
  2. Допомагає з автоматизацією отримання висновків. 
  3. Може написати код для збору даних.
  4. Може вказати на помилки та шляхи їх подолання.
  5. Здатен написати ботів.

Необхідно підходити до ChatGPT не як до повноцінного штучного інтелекту, оскільки його знання та можливості обмежені, а також він може допускати неточності у своїх відповідях. Такий мінус потрібно враховувати під час роботи з цим інструментом автоматизації.

Приклади, як новачкам працювати з кодом за допомогою ChatGPT

Стандартна задача:у вас є логи сервера і вам потрібно дізнатися на які унікальні сторінки Google бот заходив за останній місяць.

Використовуємо цей код:

#!/bin/bash

export DOMAIN=test.com; cat *access.log* | grep -e

«GET.*Googlebot» | sed -E «s/.*?GET ([^]+) HTTP.*/\1/» | sort -u |

sed -E «s/(.*)/https:\/\/$DOMAIN\1/» >

$DOMAIN"_googlebot_links.txt»

Побудова процесів у команді

У роботі необхідна системність. У командах було б доцільно використовувати такі речі:

  • Дизайн системи (документація про компоненти, функції, SEO моменти). Часто використовують story book.
  • OKR (цілі та ключові результати) — метод визначення кількох складних задач/цілей на певний проміжок часу. Тут важливо розрізняти Cascading OKR і Aligning OKR. 
  • Максимізація кількості артефактів (внутрішня база знань). Тут мають бути зібрані гіпотези, дані про продукти, база про використані сервіси. Усе це можна розповсюджувати всередині своєї команди/компанії.

Автоматизація роботи й правильна побудова процесів у команді допоможуть налаштувати ефективні SEO процеси й досягнути цілей якнайшвидше.

У нас чудова новина: уже 21 липня відбудеться нова конференція «НаЗахід 23». Безплатна реєстрація на сайті.