Але чомусь ми дуже часто забуваємо про таку соціальну мережу, як LinkedIn, дуже явно недооцінюючи її (це кажу я як людина, яка приймає пропозиції щодо роботи винятково з LinkedIn останні роки чотири, певно). Тому для мене це не просто соцмережа, а ваша цифрова візитівка з вашою професійною історією.
Звісно, ви можете використовувати його просто як соціальну мережу, але ж LinkedIn може набагато більше. Це те, про що я кажу своїм студентам на початку та протягом кожного курсу. Тож пройдімося основними моментами, які я хочу донести тут.
Особистий бренд
Як би ці слова не звучали, але вони можуть вивести вашу карʼєру на новий рівень. Якщо простіше: почніть правильно. Банально, але правильне фото профілю й опис додадуть вам балів під час пошуку роботи.
Не потрібно встановлювати групові фото, або фото з вечірок, що дуже неформально, фото, де погано видно ваше обличчя, або фото, де дуже багато фільтрів, які змінюють зображення.
Здавалося б, що це дуже очевидно, але, якщо зайдете в LinkedIn, то можна зустріти кожну варіацію неправильної аватарки. Рекрутери просто в захваті.
Опис профілю
Найгірше, що ви можете зробити — не додавати опис профілю. Опис не відбере у вас багато часу. Напишіть, хто ви, чим займаєтеся, коротко опишіть, чим ви корисні. Можете додати ваші досягнення, які можуть виділити вас серед інших людей. На це у вас підуть буквально три-чотири невеликі речення. Не будьте занадто формальними, класно бути привітним!
Соціальна присутність
Повірте, я зрозумію, якщо ви скажете, що у вас немає часу/ бажання /ресурсу бути соціально активним, але варто зробити так, щоби вас помітили. Окрім заповненого резюме, вам знадобиться додати навички, попередні місця роботи й те, чим ви займалися там.
А ще краще буде написати декілька постів про те, що ви зараз робите й що вивчаєте, що цікавого прочитали нещодавно та чим хочете поділитися. А ще краще — писати про це регулярно. Я впевнений, що раз чи двічі на тиждень вам є чим поділитися.
Пишіть коментарі
Побачили пост, який вам сподобався? Напишіть коментар, подякуйте. Пост, який вас обурив? Напишіть коментар або зробіть репост зі своєю думкою. Порушувати гострі теми теж треба (якщо вам хочеться, звісно). Усе це в комплексі буде допомагати вам формувати вашу репутацію.
Потрібно розповідати, чим ви займаєтеся й чого досягли. Покажіть це, покажіть себе та свою експертність. Дайте всім охочим подивитися, оцінити й виказати свою думку щодо того, що ви зробили. Для цього ідеально підходить розділ медіа, де ви можете додати все: від проєктів до статей.
Демонстрація того, що ви зробили своїми руками й головою, підвищує довіру до вас як до професіонала й до вашого профілю, само собою.
І давайте будемо чесними: вас не помітять, якщо вас не видно. Дуже очевидно, але мало хто цим користується. Будьте помітними для колег і рекрутерів, постійно підтримуючи ось цей конект зі всіма.
Іще один поінт репутації. Ви знали, що можете отримати рекомендації від школи, де вчилися, викладача, у якого вчилися, від начальника, колишнього начальника й навіть від колег? Ні? От тепер знаєте.
Те, що пишуть про вас інші люди — це не завжди важливо, але якщо це люди, від думки яких ви би не відмовилися — користуйтеся цим, бо це також підвищує довіру до вас.
Не забувайте, що вам потрібно залучатися й підключатися до спільноти, бо LinkedIn — це як повноцінний живий організм зі своєю екосистемою, якщо його правильно зрозуміти.
Ніколи не бійтеся підписатися на когось, написати комусь чи спитати поради. Найгірше, що може статися — вам не дадуть відповіді, та й по всьому.
Пошук компанії
Перед тим, як приходити на будь-яку співбесіду, я дуже рекомендую знайти профіль компанії в LinkedIn.
Також, зрозумівши, що це за компанія і про що, ви зможете підкоригувати своє резюме, і воно з більшою ймовірністю приверне увагу рекрутера. Але робити це варто, само собою, перед відповіддю на вакансію.
Вивчення профілю компанії допоможе вам краще підготуватися до самого інтервʼю, бо у вас побачать зацікавлену особу. А ще це допомагає вам зрозуміти цінності компанії і її історію, як у компанії ставляться до співробітників. Ви можете навіть написати комусь, хто там працює, і запитати те, що для вас важливо.
Якщо ви не зробили цього перед співбесідою, то перед підписанням оферу це обовʼязково. Так ви зможете вберегти себе від неприємних ситуацій.
Висновок
Отже, якщо підсумувати, LinkedIn — це не просто соцмережа, а ваш професійний простір, у якому ви можете заявити про себе, свої досягнення та навички. Тримайте ваш профіль актуальним, діліться досвідом і будьте активним у спільноті — це ключ до того, щоб вас помітили.
Правильний підхід до фото, опису, соціальної активності та побудови репутації допоможе вам вийти на новий рівень у кар’єрі. Будьте помітними, будьте активними, і LinkedIn стане вашим потужним інструментом для успіху. А ще — ніколи не бійтеся пробувати й бути собою.