Блог

Як автоматизувати творчість, або навіщо креативники створюють ШІ-копії 

Минулого тижня в Києві пройшов 18-й Український маркетинг-форум. Мав нагоду взяти участь у панельній дискусії «Креатив у добу ШІ», де розповів, як наша агенція працює над створенням ШІ-копій креативників, а схожу історію вже запроваджують у США.

Що робить штучний інтелект? Він автоматизує рутину, просту роботу, яку зазвичай виконують «джуни» та «мідли». І що він не може автоматизувати? Це якраз створення сенсів. І тому, в принципі, спеціалісти майбутнього працюють на рівні сенсів, на рівні креативних директорів, на рівні людей, у яких підключено 50 ШІ-агентів, що можуть виконати всю рутину. А вони генерують сенси. 

При цьому я хочу не погодитися з тим, що творчість не автоматизується, бо ми наразі займаємося якраз створенням продукту, який автоматизує творчий процес. І який має змінити, в принципі, те, як ми взаємодіємо з людьми. Як саме? Кожен із нас — креативник. Ну, тобто, ШІ — він такий генералізований, загальний. Якщо ви ставите якесь питання, то ви отримуєте таку ж якусь загальну відповідь. Вся цінність будь-якого творчого процесу — в людині, в її напрузі, в контексті, в культурній атмосфері. І ми, люди, якраз носії цього контексту. І наша ідея в тому, щоб оцифрувати наші знання і навички та дати можливість більшій кількості клієнтів, бізнесів, отримати доступ до креативного директора Віті чи до стратегічного директора Вані. Щоб ми, креативники, більше займалися розвитком контексту, розвитком сенсів, надивлялися, подорожували, дивилися на природу, займалися сексом… Ну, тобто, це те, що збагачує наш творчий бекграунд і допомагає цій напрузі, яка десь є, вивільнятися. 

Ідея в тому, щоб якраз автоматизувати доступ до цього. Тому я вважаю, що в майбутньому не буде «AI-дизайнера». Усі дизайнери будуть використовувати інструменти ШІ. Щобільше, можна буде продавати свою ШІ-модельку. І тиждень тому Fiverr це зробив першим: вони запустили можливість замовляти логотипи у ШІ-дизайнерів. А якщо буде проблема, то ти йдеш до самого дизайнера. Ми дуже схожу історію робимо. Бо крутий креатив — це не одна людина. Це стратег, артдиректор, креативний директор. І на взаємодії цих різних людей, різних поглядів, різних спеціалізацій з’являються якісь нові сенси. 

Ми намагаємося створити систему, вже «онбордимо» перших клієнтів. Це значно дешевше. Бо ідея — оцифровувати в першу чергу топових креативників. Зараз для того, щоб найняти креативного директора, який працює в Nike чи Wieden+Kennedy, потрібно 150 тисяч євро. А ми дамо можливість працювати з його «реплікою» за 200 чи 500 євро на місяць. Креативники самі встановлюють ціну, за якою вони хочуть продавати доступ до своєї ШІ-моделі. Я не хочу, щоб мене за 5 доларів будь-хто в Китаї міг використати. Але за 5 тисяч, якщо я не буду прикладати до цього зусиль, це класно. Тому я вважаю, що все кардинально зміниться. І вже воно міняється, і ми навіть ще не встигаємо це усвідомити.