Блог

Як вибір телеком-провайдера визначає майбутнє бізнесу

Кожного дня близько 35–45 тисяч DDoS-атак націлені на підприємства, намагаючись перешкодити нормальній роботі бізнесу. Захищений Інтернет і надійна система захисту від кіберзагроз — більше не розкіш, а необхідність для здорового функціонування організацій. Боротьба з кіберзагрозами стає кисневою маскою, що вимагає постійного вдосконалення стратегій та інвестицій у відповідні технології та ресурси.

Згідно з даними USAID, у 2023 році світова економіка втратила вісім трильйонів доларів завдячуючи успіху кіберзлочинців. 

Для України, яка вже третій рік бореться з військовою агресією рф, проблема безпеки даних і бізнесу ще більш актуальна. 

Хто та чому збільшує витрати на телекомунікації

За останніми дослідженнями McKinsey більш ніж половина опитаних глобальних компаній мають намір збільшити витрати на технології та телекомунікації у 2024 році, водночас найбільш важливими статтями будуть інформаційна безпека та хмарні рішення. 

Разом з тим, далеко не всі компанії мають необхідні знання, ресурси та інфраструктуру для вчасної та успішної імплементації нових технологій та продуктів.

Телеком оператори як раз мають експертизу та сервіси для задоволення цієї потреби бізнесу у розв’язанні задач, що виникають у процесі цифрової трансформації.

Основні кроки для захисту вашого бізнесу від хакерів

  • Шифрування даних: Не нехтуйте можливостями сучасних рішень з шифрування даних, особливо в умовах гібридного офісу чи наявності віддалених працівників. Це забезпечує захист під час передачі даних через Інтернет.
  • Оновлення програмного забезпечення: Регулярно оновлюйте програмне забезпечення згідно з рекомендаціями виробника. Це надає важливі патчі безпеки, що захищають ваші системи від потенційних загроз.
  • Контроль доступу: Встановлюйте контроль за доступом до програм і пристроїв у вашій мережі для уникнення несанкціонованих втручань. Також важливо визначити політику прав і рівнів доступу користувачів та регулярно робити резервне копіювання даних.
  • Захист Wi-Fi мережі: Не забувайте про захист вашої Wi-Fi мережі і використання двофакторної аутентифікації. Застосування двофакторної аутентифікації забезпечить додатковий рівень безпеки, що важливо для запобігання витоку даних.

Середньостатистичний працівник має пам’ятати більш як 100 паролів, відтак не варто покладатися на свідомість усіх колег і безпечне зберігання інформації. Двофакторна аутентифікація —  додатковий рівень безпеки, що часто стає ключовим у витоках даних. 

Тут варто зазначити, що всі вищевказані задачі можуть вирішити зараз телеком-оператори.

То ж на що звернути увагу при виборі постачальника телекомунікаційних сервісів, аби не стати жертвою кіберзлочинців:

1. Кібербезпека 

Провайдер телекомунікаційних сервісів повинен мати належні системи, що гарантують шифрування даних, контроль доступу та ефективні механізми виявлення та реагування на потенційні загрози безпеки, включаючи DDoS-атаки, спрямовані на перевантаження сервера трафіком, і спроби несанкціонованого доступу через злам паролів.

Наприклад, впровадження алгоритмів штучного інтелекту, що використовуються у рішеннях компанії RETN для захисту від DDoS-атак, дозволяє виявляти аномальну активність у мережі та відбивати масштабні атаки. Важливо розуміти тактику та ризики DDoS-атак, використовувати гнучкі та адаптивні стратегії захисту та приймати рішення «на рівні мережі», щоб ефективно захистити свою організацію. 

2. Інноваційні рішення

Інновації можуть стати важливим чинником у розвитку бізнесу, але їх впровадження часто стає викликом для компаній, які можуть не бути готовими до цього. Таким часом, телекомунікаційні компанії повинні постійно розвиватися, враховуючи ринкові тенденції, зберігаючи при цьому безпеку та стабільність.

Наприклад, застосування технологій машинного навчання може допомогти виявити незвичайну активність у мережі, нестандартні методи входу до системи та розрізняти поведінкові моделі користувачів. Якісно навчені моделі машинного навчання надають можливість проводити прогностичний аналіз, що допомагає передбачати можливі атаки та розробляти стратегії захисту на майбутнє.

3. Репутація та довіра

Репутація та довіра до компанії є важливими аспектами при старті співпраці з будь-яким бізнес-партнером. Кожне партнерство стає частиною загальної історії підприємства, при виборі партнера ви маєте бути впевнені, що на нього можна покластися, що йому можна довіряти. 

Для оцінки телеком-провайдерів варто досліджувати їхню репутацію, надійність та здатність забезпечувати безперебійне надання послуг у довгостроковій перспективі. Особливо важливо перевірити доступність мережі у випадку відсутності електроенергії протягом 4, 8 та 48 годин.

Також слід переконатися, що ваш оператор надає гігабітне з'єднання та чи відповідають обіцяні параметри якості зв’язку і доступності послуг вашим бізнес-потребам. Важливо звернути увагу на наявність угоди про рівень обслуговування (SLA), яка передбачає не лише якість зв’язку, але й фінансову відповідальність оператора у разі недотримання умов угоди. Наприклад, компанія RETN надає захищені канали передачі даних найкоротшими маршрутами до європейських дата-центрів та світових хмар з гарантованим рівнем сервісу (SLA) на рівні 99,99%.

4. Підтримка та сервіс

Забезпечення надійної технічної підтримки та сервісу є критично важливим аспектом для будь-якої компанії. При підключенні до сервісу важливо переконатися, що доступ до підтримки доступний 24/7. Наприклад, наявність нашого цілодобового центру оперативного контролю за безпекою (Security Operations Center, SOC) забезпечує безперервний моніторинг, оперативне виявлення загроз та негайну реакцію на них з метою зменшення можливих перерв у роботі. 

Важливо мати можливість відразу звернутися за допомогою до експертів у разі виникнення будь-яких проблем з телекомунікаційним сервісом і з будь-якої точки світу.

5. Масштаб та гнучкість

Переконайтесь, що ваш постачальник має можливість розширювати свої послуги згідно з потребами вашого бізнесу та має достатню гнучкість для адаптації до змін. Навіть якщо ви думаєте про масштабування у майбутньому, підготовка інфраструктури та пошук рішень необхідно почати вже зараз.

Наприклад, якщо у вас є плани зайти на новий ринок та відкрити новий офіс, перевірте наявність вузлів вашого оператора зв’язку у відповідному місці. Також переконайтеся, що він може надати L2 VPN для безпечної та надійної передачі конфіденційних комерційних даних вашої компанії або гарантує вам високоякісний інтернет у запланованій локації.

Безпека Інтернет з’єднання = безпека всього бізнесу 

За цими параметрами важливо регулярно оцінювати як потенційних нових постачальників телекомунікаційних послуг, так і ставити питання поточному оператору. Незалежно від того, з ким ви співпрацюєте, періодичні «чек-апи» щодо ваших партнерських відносин є гарантією надійних телекомунікаційних сервісів, легкої масштабованості ІТ-інфраструктури, сталого розвитку та загальної безпеки бізнесу.