Блог

Як цифровізація та зміна поколінь стимулюють розвиток індустрії WealthTech

Світ інвестицій та управління активами вступає в нову еру, де традиційні методи поступово поступаються місцем інноваційним технологічним рішенням. Цей перехід, обумовлений не тільки технологічним прогресом, але й зміною поколінь інвесторів, вимагає від галузі адаптації до нових реалій. Зокрема, стимулює стрімкий розвиток індустрії WealthTech.

Глобальна зміна поколінь багатих

Спочатку розберемося в тому, кого ми називаємо багатими. Автори World Wealth Report Series 2023 компанії Capgemini виділяють кілька основних категорій багатих людей за розміром їхнього капіталу: High Net Worth (від 1 мільйона доларів до 5 мільйонів доларів), Very High Net Worth (від 5 мільйонів доларів до 30 мільйонів доларів), Ultra High Net Worth (від 30 мільйонів доларів і вище). Їхніми представниками переважно є підприємці, середній вік яких становить 65,4 року, а розмір капіталу — близько 77,7 мільйонів доларів. Для 85 відсотків цих людей актуалізувалося питання передачі спадщини новому поколінню.

Згідно з дослідженням «11:Wealth Market Landscape (Framing the opportunity space)», підготовленим британською технологічною компанією 11 FS, протягом найближчих двадцяти п’яти років очікується масштабна передача багатства від бебі-бумерів до міленіалів на суму приблизно $84 трильйони. Нові власники капіталів, народжені в епоху цифрових технологій, очікують не тільки фінансового результату від своїх інвестицій, але й відповідності процесу їхнім особистим цінностям та інтересам. Вони прагнуть до прозорості, гнучкості та індивідуалізації пропозицій, що вимагає від індустрії глибокої трансформації підходів до управління активами.

У 11 FS стверджують, що 76% британських консультантів вийдуть на пенсію в наступному десятилітті. І хоча сьогодні 90% клієнтів категорії Very High Net Worth та Ultra High Net Worth високо лояльні до своїх управляючих активами, їхні спадкоємці легко перейдуть до нових управляючих, якщо ті будуть готові та здатні задовольнити їхній запит на швидкість, автоматизацію та відповідність їм за цінностями.

Підвищення цифрової грамотності власників капіталів

Насправді цей новий запит актуальний вже зараз — не потрібно чекати десять, а тим паче 25 років. За даними компанії PwC, у 2016 році 85% багатих людей використовували більш як три цифрові пристрої. Очевидно, що ще вісім років тому заможні люди володіли високим рівнем цифрової грамотності. Пандемія Covid-19 прискорила процес. За даними дослідження DEFINING A NEW U/HNW ECOSYSTEM POSITIONING & LIFESTYLE STORY, проведеного компанією Ten lifestyle group, 89% інвесторів для будь-якого роду операцій віддають перевагу використанню смартфона.

Автори цього дослідження прогнозують, що вже до кінця 2024 року 15% процесу управління активами буде відбуватися за допомогою відеоконференцій і 25% — через додатки.

Цифровізація фінансових операцій

Таким чином, процес активної цифровізації інвестиційного процесу набирає обертів. Робо-консультування та рішення на базі штучного інтелекту впроваджуються на всіх етапах роботи з клієнтом — від первинного консультування до виконання складних інвестиційних операцій.

Типовий управляючий активами сьогодні використовує понад десять різних технологічних інструментів, призначених для покращення кожного аспекту взаємодії з клієнтами. Впровадження ШІ передбачає автоматизацію понад 35% цих завдань, однак важливо розуміти, що технології не замінюють людський досвід, а посилюють його, надаючи управляючим активами потужні інструменти для підвищення ефективності.

На ринку вже існують стартапи, які пропонують революційні рішення, що поєднують технології та індивідуальний підхід. Серед прикладів такого впровадження — Era та Parthean, стартапи, що пропонують рішення, де ШІ слугує людині надійним другим пілотом в управлінні активами. Range пропонує платформу для управління активами з елементом ШІ, використання якої значно знижує вартість обслуговування та робить фінансові консультації доступними широкому колу клієнтів. Подібні рішення сприяють демократизації індустрії управління багатством, роблячи її відкритою для нових категорій інвесторів.

Яка роль консультанта в цьому процесі? Вона змінюється: відбувається перехід від повного обслуговування протягом усього життєвого циклу клієнта, до участі у важливих, делікатних або складних ситуаціях. Консультанти повинні мати цілісне уявлення про своїх клієнтів — активах, зобов’язаннях та русі коштів, а також про продукти або послуги, необхідні для підтримки клієнта. За необхідності консультантам потрібно буде задовольняти запити клієнтів, які виходять за межі фінансово-інвестиційної сфери.

Від wealth management — до lifestyle management

Представники категорій Very High Net Worth та Ultra High Net Worth — люди світу, які розвивають свій бізнес у різних країнах, живуть у декількох містах, країнах та навіть на кілька континентів. Для них важливо скрізь почувати себе, як вдома, не мати складнощів з оплатою карткою своїх рахунків у різних куточках світу, без проблем відвідувати трендові події у новому місті, де вони зупинилися на день, та бути своїми у колі людей, близьких їм за статусом.

Планування дозвілля, освіта дітей, інвестиції в предмети розкоші та мистецтво, особиста нерухомість тощо — все це входить до сфери інтересів багатих і надбагатих людей, крім фінансів, інвестицій та управління активами. Відповідь на їхній запит — цифровізація lifestyle послуг. І станом на сьогодні він частково вирішується окремими компаніями у сфері як консьєрж-сервісу, так і менш очевидних напрямків, наприклад, мистецтва.

За даними Ten lifestyle group, серед найбільших колекціонерів творів мистецтва підприємці (категорія багатих, найбільше схильна до технологій), становлять майже половину. Sotheby’s витратив роки на вдосконалення своєї цифрової пропозиції, зокрема, увійшовши у співпрацю з eBay. В результаті компанія розробила персоналізований канал, який дозволяє слідкувати за аукціонами, брати у них участь та оплачувати лоти через додаток. 88% багатих колекціонерів творів мистецтва, опитаних Ten lifestyle group у 2022 році, були зацікавлені у купівлі цифрового мистецтва у формі NFT.

Цифровізація послуг у сфері мистецтва — лише один із прикладів, частина широкої палітри інтересів сучасних власників великих капіталів, яка охоплює передачу спадщини, інвестиції, стиль життя, філантропію та багато іншого.

Багато цифрових та інших технологічних ініціатив зазнають невдачі, тому що вони зосереджуються на одному-двох аспектах, але не підходять до вирішення завдань клієнта комплексно, з позиції його загального багатства. Ми впевнені в тому, що майбутніми лідерами ринку стануть ті компанії, які першими зведуть окремі технологічні рішення для надбагатих людей в єдину екосистему і створять новий стандарт у управлінні багатством.