Блог

Від ситуативної ідеї до популярної фічі. Як розробити і запустити фічу, що стане віральною: історія не без факапів

VP of Product Роман Петрик та Product UX/UI Designer Ростислав Матюк про те, щоб втілити ідею нетипового функціонала в життя та запустити фічу наприкінці 2022 року. 

П’ять місяців від запуску ідеї до імплементації, три залучені команди, паралельна розробка функціонала — рівно стільки, помножено на гнучкість дій та мислення, знадобилось для запуску «Твій рік з Uklon».  Сподіваємось, що ви встигли затестити її у рейдерському застосунку компанії та підбили підсумки свого руху з Uklon за рік. 

Ідея

Уявіть ситуацію: грудень 2021 року, високий сезон, більшість людей готуються до свят, і багато переміщуються містом на власному авто, громадському транспорті або використовуючи ride-hailing сервіс. 

В один з таких днів на пасажирському сидінні в Uklon відкрив інстаграм, і побачив, що люди активно діляться сторіс із «підсумками свого року зі Spotify», топами улюблених виконавців і треків. Одразу подумав, що це дуже круто, і спробував перекласти ідею на Uklon. Обговорили ідею з Ростиславом і зрозуміли — ми маємо достатньо зібраної інформації, щоб користувачі також побачили підсумки свого року з використанням застосунку. Робимо!

Ростислав Матюк та Роман Петрик

Воркшоп

Плани планами, але русня внесла свої корективи. Тому аж влітку ми повернулися до цієї ідеї та зрозуміли, що терміни вже починають піджимати.

Потрібно було знайти відповіді на купу питань, як на більш ідейні (які цілі цього функціоналу, для чого ми це робимо, що хочемо отримати), так і на конкретні технічні (яку інформацію показувати для користувачів, звідки ми будем цю інформацію брати, у якому форматі та де саме відображати це у застосунку).

Попередньо поставили собі наступні цілі щодо інформації на виході:

  • вона має бути простою (користувач повинен однозначно розуміти, що ми хочемо йому сказати);
  • має зацікавити (бо формат «листівка з вайберу» нам точно не підходить);
  • а краще викликати wow-ефект (щоб здивувати користувача і викликати бажання поділитися з друзями).

Для того, щоб відповісти на вищезазначені питання, вирішили застосувати механіку воркшопу. Важливо було залучити представників різних команд, аби отримати якомога більше ідей від експертів з різних напрямків, і одразу на зустрічі розуміти, що ми можемо реалізувати, а з чим, скоріше за все, виникнуть труднощі. 

Після потрібної підготовки настав день воркшопу — 29.07.22. У п’ятницю о 17:15 ми з Ростиславом зібрали колег, серед яких були представники продуктової команди, маркетингу, розробники та тестувальники.

Проведення воркшопу

Воркшоп пройшов досить інтенсивно та плідно. Ми намагалися встигати за планом, адже час був обмежений. Зараз нас зрозуміють усі, хто хоч раз у продуктовій компанії намагався знайти вільний слот в календарі 12 людей одночасно.

Для проведення воркшопу обрали Google Meet і дошку в Miro. Цього інструментарію вистачило з головою, щоб об’єднати онлайн учасників із різних куточків України та світу.

Під час воркшопу використали невеликий та простий арсенал креативних технік, а саме:

  • штормінг;
  • похвали / посвари (це внутрішня назва техніки, де ми спочатку хвалимо, і заохочуємо кількість згенерованих ідей, а потім вже критикуємо та відсіюємо їх одна за іншою);
  • голосувалки в Miro (для більш об’єктивного оброблення результатів воркшопу).

Невеличка порада: якщо будете планувати подібний захід, обов’язково кличте розробників і тестувальників, вони здатні нагенерувати багато цікавих гіпотез, і в них схований великий креативний потенціал. 

Отриманий результат

З ідейної точки зору ми з командою визначились, навіщо це робимо, та що хочемо отримати при взаємодії з цим функціоналом. Усі учасники команд, причетних до роботи, розуміли, в якому напрямку ми рухатимемось далі, в чому ідея «Підсумків року». Загалом, вдалося прийти до спільного бачення.

Трішки циферок. У результаті воркшопу ми отримали:

  • приблизно 10 ідей щодо розміщення функціонала в застосунку;
  • 6 ідей формату «Підсумків року»;
  • 40+ ідей щодо того, яку інформацію можна показати користувачам, щоб вона була для них цікавою.

Після воркшопу почалась стадія обробки результатів. Потрібно було все структурувати та зібрати в одну чітку картину, а саме обрати фінальний формат розміщення функціонала в застосунку, дещо скоротити та сформувати кінцевий перелік інформації, яку будемо показувати користувачам. У цьому нам насправді дуже допомогло голосування за цікаві ідеї на воркшопі. Так вийшло швидше обрати класне, і відсіяти те, що не дуже підходить.

Розробка та впровадження

З нашим ІТ-дивізіоном ми працюємо за квартальними плануваннями, тому активна підготовка до 4-го кварталу 2022 року почалась у вересні. 

На основі проведеного воркшопу описали ініціативу з точки зору бізнесу, додали драфт можливого дизайну, визначили пріоритет, і передали на оцінку архітектору. 

Після чого отримали верхньорівневу оцінку та перелік команд, що потрібно залучити. 

Сумарно над реалізацією фічі «Твій рік з Uklon» працювало 3 команди (Rider, CORE & команда R&D).

Паралельно запустити розробку функціонала між командами дозволив впроваджений в Uklon підхід API-first. На виході отримали можливість надати функціонал користувачам 20.12.2022.

Факапи 

Невеликі, але звісно були. Головне — вміти їх опрацьовувати та оперативно вносити корективи.

Факап 1 (до користувачів не потрапив). Під час тестування функціонала ми зрозуміли, що забули про фінальну сторіс «Дякуємо за твій рух з Uklon». Про неї на воркшопі ніхто і не згадав, так само як і під час розробки дизайну чи аналізу ініціативи. Вже коли взяли девайс до рук та перевірили функціонал, зрозуміли, чого саме не вистачає. Виправили за один день.

Факап 2 (або «що можна зробити зручніше»). Помітили, що користувачі почали ділитись своїми підсумками року в інстаграмі (уху, зайшло-пішло).
Але для цього потрібно було спочатку робити скріншоти, і лише після вже публікувати пост. Більшій частині користувачів набагато зручніше використати кнопку «Поділитись» та обрати соц. мережу чи месенджер, куди відправити скрін. Тож кнопка «Поділитись» обов’язково буде!

Аналітика

Нагадаємо, що це новий функціонал для користувача. Його розташування знаходиться в сайдбарі, щоб не відволікати від основного флоу виклику авто. 

Зі 100% унікальних користувачів, що переглянули свої підсумки, 60% продивилися сторіс від початку до кінця (не свайпаючи чи закриваючи екран). Тобто, користувачі із зацікавленістю дивляться підсумки свого року з Uklon.

Серед команди Uklon також провели челендж і знайшли колегу, який за рік виконав 382 поїздки (що в середньому означає приблизно одну поїздку щодня).

Плани на майбутнє

Ми з командою вважаємо цю ідею однозначно вдалою та цікавою користувачам. Зараз розуміємо, що потрібно додати для поліпшення функціонала, як з боку даних, так і з UI/UX.
Якими саме будуть оновлення, можна буде побачити в грудні 2023 року. 

А поки ось вам поточний дизайн з основними даними для історії: