Блог

Чи готові швейцарські інвестори вкладатися в українські стартапи

Розвиток стартап-екосистеми вимагає часу та інвестицій, і Україна, ймовірно, зробила певні кроки у цьому напрямку, але їй ще є куди рости.

З точки зору технологій і продуктів, які пропонують українські стартапи, відставання як такого немає, і з цієї точки зору Україна є в загальноєвропейському тренді.

Водночас є певне відставання від США, яке частково пов’язане з тим, що значна кількість винаходів відбуваються саме там і відповідно там же ж знаходять перші їх застосування. З точки зору ж інвестування — то тут безумовно є певне відставання. У Швейцарії, яка в рази менша України за кількістю населення, але тут в рази більша кількість інвестиційних фондів, готових вкласти гроші в стартапи.

Чому швейцарські інвестори готові вкладатися в українські проєкти

По-перше, швейцарські інвестори знають про те, що в Україні сильний ІТ-сектор, адже Швейцарія входить до десятки країн імпортерів українських ІТ послуг.

По-друге, стартапи з українськими засновниками, як Grammarly чи Gitlab, добре зарекомендували себе.

Нарешті, швейцарці шукають можливостей, які дозволять при відносно невеликих початкових інвестиціях отримати значні прибутки.

Комітет стартапів

Комітет стартапів тут існує недавно, зараз ми на етапі формування партнерів та налагодження зв’язків із потенційно цікавими стейкхолдерами. Я та колеги беремо участь в іноземних конференціях наших партнерів у  Люксембургу та Данії, Польщі.

Це займає час. Українсько-швейцарська бізнес асоціація виступає у ролі координатора. Наступні кроки — стати key driver і реалізовувати інвестиції. З мого досвіду, найкраще це робити з перевіреними партнерами з ринку.  

Будучи експертом у швейцарському акселераторі, я стала свідком неймовірного партнерства Solar Gaps із містом Цюрих. Треба розуміти, що з таким входом на швейцарський ринок відкриваються багато інших дверей локальних компаній. Ми дуже пишаємось командою стартапу та його здобутками.

Чого не вистачає українським стартапам

Моє спостереження вказує, що українським стартапам часом важко пристосуватися до особливостей швейцарського ринку та залучати інвестиції.

Є відчуття, що бракує ресурсів і знань для успішного входження в цю країну. Для подолання цих викликів важливо глибоко вивчити швейцарський ринок, опанувати місцеву бізнес-культуру та гарантувати, що ваш продукт відповідає конкретним потребам та очікуванням місцевої аудиторії.

Швейцарці доволі консервативні й схильні довго вибудовувати відносини перш ніж інвестувати. Українським стартапам і бізнесу загалом важливо враховувати цю специфіку і не розраховувати на швидкий вихід на ринок. Водночас, якщо вже цей бар'єр перетнути — то у швейцарців набагато більша платоспроможність.