Блог

Маркетинг в Web3: лайфгаки та поради

Принцип довіри — це універсальна концепція, яка може бути застосована як для галузі Web3, так і для бізнесу загалом. Сьогодні споживачі цінують свій час, тому вони не будуть витрачати його на те, щоб довго перевіряти проєкт на надійність. А надійність, зі свого боку, є наріжним каменем Web3-бізнесу.

Якщо вам не довірять, то успіх проєкту малоймовірний. Саме тут зʼявляється необхідність Web3-маркетингу, який допоможе встановити правильний звʼязок з аудиторією.

Тож перше питання, яке варто задати собі: яку цінність несе мій проєкт для криптоспільноти?

Як ваш Web3-проєкт покращить життя користувачів? Чи вирішує він конкретні проблеми? Так Ethereum у свій час здійснив блокчейн-революцію, надавши всім охочим платформу для створення власних токенів.

Варто зазначити, що для галузі Web3 побудова сильного комʼюніті важливіша за кількість підписників. Проєкти, які пропонують новаторські рішення або вдосконалення в галузі блокчейну та криптовалют, привертають увагу спільноти. Це можуть бути як нові технології консенсусу, так і розширені можливості смартконтрактів. Проте ті компанії, що побудували спільноту однодумців навколо свого проєкту — дійсно опиняються в топі.

Web3 відкриває широкі можливості для користувачів у взаємодії з брендами через гейміфікацію, тобто використання різноманітних ігрових механік для створення більш ефективних маркетингових кампаній. Такий підхід дає можливість не лише привернути увагу споживачів, а й створити глибший зв’язок із ними. Наприклад, ви можете надавати ексклюзивні NFT як винагороду за досягнення певних цілей всередині проєкту. 

Але, будь ласка, пам’ятайте про споживацький досвід. Зараз неможливо уявити нормальний бізнес, де служба підтримки не відповідає годинами. Ви завжди можете використовувати сучасні технології, наприклад, додавши на сайт ШІ-асистентів та ботів для швидкої та ефективної взаємодії з користувачами. 

Попри те, що Web3 все ще досить нове явище зі своїми особливостями, до нього також необхідно застосовувати базові принципи маркетингу. А саме: створення контенту, що буде відповідати інтересам цільової аудиторії, розробка якісного дизайну та стратегії позиціювання бренду. 

Web3 — це майбутнє не тільки стартапів та фінтеху, але й традиційних інститутів

Уявіть, у криптовалюті було зібрано понад $225 мільйонів пожертв на підтримку українського населення та обороноздатності держави. Мінцифри активно тестує е-гривню, криптобіржі працюють легально. «Вітаємо вас на порозі нової ери» — стандартний наратив Web3-маркетингу. 

Серед міжнародних компаній можна зазначити такого платіжного гіганта, як PayPal, що надав можливість користувачам у США зберігати, купувати та продавати криптовалюту безпосередньо через свій обліковий запис. Також серед цікавих кейсів — Fashion week на платформі Decentraland. У віртуальних показах вже брали участь такі великі бренди як Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger, DKNY, та adidas.

Індекс прийняття криптовалют згідно зі звітом Сhainalysis

Наразі найактивнішими юзерами Web3 є міленіалами, проте дочекайтеся, коли покоління Z тотально доєднається до тренду. Вони будуть ще більше про онлайн, метавсесвіт та крипту. Зважайте на це в розрізі маркетингу.  

Задайте собі питання: «як мій проєкт може закрити потреби покоління Y-Z?» Для цього потрібно зрозуміти, хто вони. Ділюсь інсайтами: 

  • поза мейнстримом, шукають нові сенси, живуть за власними правилами;
  • онлайн займає значну частину їхнього часу;
  • прагнуть встановлювати звʼязки, бути частиною спільноти;
  • коли купують — орієнтуються на співвідношення своїх цінностей з цінностями бренду;
  • зайняті, цінують свій час (повертаємося до показника клієнтського досвіду);
  • надають перевагу оренді, а не володінню, бо це звільняє їх від відповідальності;
  • амбасадори нових технологій.

Опирайтеся на це при створенні стратегії для свого Web3-проєкту.

Довіра та social proof  — must have для Web3 

Знаєте, що можна дійсно назвати успіхом в маркетингу? Це коли ти можеш написати назву бренду, не пояснюючи, чим займається компанія. Спробуйте пригадати три бізнеси з галузі Web3. Коли ви чуєте слово «криптобіржа», що перше спадає на думку? 

Так, це маркетинг. 

Тепер запитайте себе, що спонукає інвесторів обрати ваш токен. Чому люди довіряють одній біржі та нехтують іншими? Відповідь полягає в показнику social proof (соціальний доказ), який визначає довіру клієнта до бізнесу. Так 83% споживачів рекомендують друзям і родині бренд, за яким вони стежать у соцмережах. А 95% покупців читають відгуки в інтернеті, перш ніж зробити покупку.

У сфері Web3 довіра клієнтів іноді має більше значення, ніж Proof-of-Work біткоїна. Через те, що крипта ще досить популярна галузь для шахрайства, споживачі активно шукають відгуки та читають рекомендації перед тим, як інвестувати свої час та гроші у новий Web3-проєкт. Додам невеликий список того, на що ще потенційні клієнти звертатимуть увагу: 

  • фаундери проєкту, їхні соціальні мережі, репутація;
  • наявність комʼюніті, її активність;  
  • присутність в соцмережах, особливо у Discord та X (в минулому Twitter); 
  • партнерство з відомими компаніями, інфлюенсерами та організаціями.

Проте є гарна новина. Вам не потрібно розбиратися зі всіма тонкощами Web3-маркетингу самостійно. Залітайте в наш Generis spaceship й too the moon!