Виявляється, 3D-друк стимулює експортну діяльність: ось як це працює
Учені дослідили вплив 3D-друку на світову торгівлю та виявили, що він впливає на неї позитивно, хоча раніше боялися, що принтери зруйнують ланцюжки постачань.
Учені дослідили вплив 3D-друку на світову торгівлю та виявили, що він впливає на неї позитивно, хоча раніше боялися, що принтери зруйнують ланцюжки постачань.
Дослідження Школи глобальної політики та стратегії Каліфорнійського університету в Сан-Дієго та Світового банку виявило, що ця технологія — швидше благо, аніж зло. Вона дає змогу країнам забезпечувати вищі доходи та більше можливостей для людей.
Вплив технології на ринок вивчали на прикладі слухових апаратів — тому що це, мабуть, перший ринок, який повністю перейшов на 3D-друк ще в середині 2000 років.
«Аналіз показує, що експорт слухових апаратів зріс приблизно на 80% після впровадження нової технології. Немає доказів ефекту локалізації, оскільки загальна торгівля слуховими апаратами зросла на таку саму суму. Для перевірки надійності в документі розглядаються 35 продуктів, які частково надруковані на 3D, і виявляється позитивний і значний вплив на торгівлю. Ці ефекти сильніші для складніших і легших товарів», — вдеться в описі дослідження.
Раніше людство трохи боялося, що 3D-принтери стануть своєрідними корнукопіями, «рогами достатку», які дозволять надрукувати все. Тобто можна буде купити один такий принтер — і все, завод у Китаї, який виробляє зубні щітки, накрився, бо ви самі їх друкуєте.
Однак учені представляють переконливі докази того, що 3D-друк розширив торгівлю.
Дослідження, співавтором якого є Керолайн Фройнд, економіст і декан Школи глобальної політики та стратегії, виявляє, що 3D-друк змінив виробничі процеси, але ланцюжки постачань залишилися недоторканими.
Перехід до 3D-друку призвів до подвоєння або майже подвоєння експорту виробників через п’ять років, а технологія стала основною причиною зростання експорту.
Фройнд і співавтори також дослідили 35 інших продуктів, таких як кросівки, деталі літаків і протези кінцівок, які все частіше друкуються на 3D, і виявили схожу картину.
«Ця технологія — благо, а не прокляття для торгівлі, — каже Фройнд. — Експорт слухових апаратів із країни зріс більше, ніж торгівля іншими подібними товарами, після того, як тамтешні виробники запровадили 3D-друк. Нова технологія виробництва в поєднанні з торгівлею означає, що споживачі в усьому світі, які страждають від втрати слуху, отримують переваги від кращих і часто дешевших слухових апаратів».
Однією з причин розширення є те, що друк слухових апаратів у великих обсягах вимагає великих інвестицій у технології та обладнання. Країни, які були першими інноваторами — Данія, Швейцарія та Сінгапур — домінують в експорті товарів. Країни із середнім рівнем доходу, такі як Китай, Мексика та В’єтнам, також змогли значно збільшити свої частки ринку.
Слухові апарати є легкими продуктами, що робить їх доволі дешевими для міжнародного доставлення. Те саме стосується й інших продуктів, які досліджували автори — більш легкі продукти пов’язані з більшим зростанням торгівлі.
«Політики часто розглядають 3D-друк як засіб для скорочення ланцюгів постачань, хоча насправді він із більшою ймовірністю сприятиме розвитку торгівлі та зміні ланцюжків постачань», — каже Фройнд.
Водночас, хоча аналіз впливу 3D-друку на торгівлю є позитивним, він може бути недовговічним. Якщо 3D-принтери стануть більш доступними для місцевих виробників або навіть споживачів у деяких секторах, виробництво може й справді стати більш локалізованим, перешкоджаючи можливостям розвитку через торгівлю.