Amazon хоче звільнити понад 18 000 працівників. Це найбільше скорочення за історію компанії
Американська компанія Amazon має намір звільнити понад 18 000 працівників, що стане найбільшим скороченням за всю її історію.
Американська компанія Amazon має намір звільнити понад 18 000 працівників, що стане найбільшим скороченням за всю її історію.
Про це заявив головний виконавчий директор Енді Джессі, повідомляє Bloomberg.
Компанія визнала, що найняла забагато людей під час пандемії.
Раніше очікувалося, що звільнення, які розпочалися минулого року, зачеплять близько 10 000 осіб. Скорочення відбуватимуться здебільшого у відділі роздрібної торгівлі Amazon і рекрутингу.
«Ці зміни допоможуть нам реалізувати наші довгострокові можливості з міцнішою структурою витрат», — сказав Джессі.
Інвестори Amazon позитивно відреагували на останні спроби «затягнути пояси», припускаючи, що це може збільшити прибутки компанії. Акції компанії піднялися майже на 2% наприкінці торгів після того, як WSJ вперше повідомила про плани Amazon.
Станом на кінець вересня у компанії працювало понад 1,5 мільйона людей, тобто скорочення зачеплять близько 1% персоналу.
Як повідомлялося, раніше масові скорочення персоналу відбулися у Meta, Twitter, Microsoft, Salesforce та інших технологічних гігантах. За даними сайту Layoffs.fyi, який фіксує скорочення робочих місць в ІТ-галузі, у 2022 році звільнили близько 152 000 співробітників із понад тисячі компаній.
Forbes стверджує, що звільнення триватимуть й упродовж першого півріччя 2023-го.
Найбільше звільнень було в листопаді, коли компанії скоротили майже 53 тисячі технічних працівників. Цей показник є найвищим місячним підсумком з 2000 року, — йдеться у звіті ресурсу Challenger, Gray і Christmas, який вже майже 30 років відслідковує та аналізує глобальний ринок праці.
Скорочення вплинуло як на технічних лідерів, так і на стартапи. Наприклад, у листопаді Meta звільнила 11 тисяч працівників, що становили 13% персоналу. У Forbes допускають, що скорочення в Amazon також може бути масовим і передбачатиме звільнення 10 тисяч людей.
Після того, як Ілон Маск очолив Twitter, він скоротив приблизно половину штату — 3700 співробітників (чимало інших пішли добровільно). Подібна доля спіткала й менші компанії: платіжний сервіс Stripe звільнив 1050 осіб, додаток для здоров’я та фітнесу Noom — 1095, біржа криптовалют Kraken — 1100.
Масові звільнення частково пов’язані й із пандемією, точніше з її завершенням. Оскільки з 2020 року компанії активно шукали й наймали ІТ-фахівців, адже люди перейшли на карантин й почали більше працювати онлайн. Зараз, коли життя повертається до допандемічного ритму, компанії намагаються виправити свою надмірну старанність й активність у підборі персоналу.
Тепер менеджери усвідомили, як важко оцінювати продуктивність працівників у повністю віддаленому середовищі. Можливо, вони відкладали скорочення штату до кращих часів. Тож зараз, коли чимало співробітників повертаються в офіси, керівництво все частіше думає про скорочення їх кількості.
Тим часом LinkedIn завалений дописами від розчарованих працівників у всій галузі, яких звільнили чи відкликали пропозиції про роботу. Дехто скаржиться, що доводиться жити в режимі затягування поясів. Деякі новобранці технологічних компаній відчувають себе напруженими, не розуміючи, що їх чекає далі.
Головний економіст аналітичної компанії Lightcast Бледі Таска вважає, що компанії мають проаналізувати свою роботу та зосередитися на тому, що їм вдається найкраще. Після невдалих інвестицій та в поєднанні з економічними труднощами вони мають вкладати більше в основні продукти, які зробили їх лідерами на ринку. Тобто Google має зосередитися на пошукових і продуктивних програмах, а Facebook — на своїх соціальних мережах.