🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Олександр КузьменкоГаряченьке
17 грудня 2024, 14:58
2024-12-17
UPD. Нова програма Nvidia App для оптимізації ігор може навпаки знижувати їх продуктивність на 15%. Як відреагували в компанії на тести експертів
Геймери в соцмережах почали повідомляти, що помітили, як виросла в іграх продуктивність їхніх PC, коли на них не був встановлений новий застосунок Nvidia App. Експерти протестували низку ігор з Nvidia App та без нього, і з’ясували, що він справді може знижувати кількість кадрів на секунду в деяких випадках. Чи впливає це на S.T.A.L.K.E.R. 2?
Минулого місяця Nvidia випустила драйвери 566.14 й офіційно перевела знайому багатьом геймерам програму GeForce Experience у статус застарілих. З драйверами 566.36 Nvidia повністю видалила GFE, і залишила лише новий додаток Nvidia App, який вийшов з бета-тесту. Як і GeForce Experience, одним з основних призначень застосунку є встановлення оновлень драйверів для відеокарт Nvidia, але він також отримав деякі функції з інших програм Nvidia Control Panel та RTX Experience.
«Ми підтвердили повідомлення в Інтернеті про те, що додаток погіршує продуктивність ігор, знижуючи частоту кадрів до 15% в деяких випадках», — заявили експерти з «комп’ютерного заліза» проєкту Tom’s Hardware.
За їх словами, 15% — це значне падіння продуктивності, спричинене оновленням драйверів або програми. Для порівняння, дорожчий RTX 4060 Ti лише на 18% швидший за базову модель RTX 4060, згідно з їх бенчмарками графічних процесорів, причому обидва працюють на середніх налаштуваннях 1080p. Тести видання показали, що падіння продуктивності не в усіх випадках становить 15%, але вони тестували з 4060 і побачили падіння частоти кадрів на 2-12% у п’яти іграх.
Додаток Nvidia спочатку був запущений з налаштуваннями за замовчуванням (тобто з увімкненим оверлеєм, але без його активного використання). Ось короткий огляд продуктивності.
Експерти відзначили, що отримали кілька аномальних результатів, не схожих на інші. Наприклад S.T.A.L.K.E.R. 2 з роздільною здатністю 1440p ультра працювала швидше з додатком — але й без нього їй явно не вистачало відеопам’яті, тому цифри не узгоджувалися.
«Можливо, нам просто „пощастило“, коли ми проводили первинне тестування. Microsoft Flight Simulator 2024 також був трохи швидшим у наших результатах 1440p ultra при використанні додатку. Проте це було в межах похибки, і жоден з результатів не був особливо багатообіцяючим при частоті менш як 30 кадрів в секунду», — говорять в Tom’s Hardware.
В усіх інших випадках відсутність встановленого додатку Nvidia покращувала продуктивність. Очікувалося, що 1080p покаже найбільшу дельту, оскільки це більше схоже на сценарій з обмеженим процесором, але падіння продуктивності в основному не залежало від налаштувань і роздільної здатності. Деякі ігри показали менший спад продуктивності, інші — більший.
Дехто вважає, що найбільше постраждали ігри на Unreal Engine 5, але за даними тестувальників, найбільше постраждала Assassin’s Creed Mirage, яка знизила продуктивність на 9% при 1080p з medium налаштуваннями, 12% при 1080p ultra і 6% при 1440p ultra. S.T.A.L.K.E.R. 2 також втратив близько 6% (не враховуючи результат 1440p ultra), тоді як Black Myth: Wukong впав «лише» на 2-6%. Baldur’s Gate 3, гра з DirectX 11, впала на 3-4%, а Flight Simulator 2024 також втратила 6% у 1080p.
«Можна з упевненістю сказати, що втрата продуктивності буде різною для різних CPU і GPU, хоча без додаткового тестування ми не можемо точно сказати, наскільки сильно. Принаймні один користувач повідомив про втрату до 15% продуктивності в Black Myth: Wukong при тестуванні RTX 4080 Super в парі з Ryzen 7 9800X3D, тому цілком можливо, що більш продуктивні графічні процесори зазнають ще більшого впливу», — вказують експерти.
Деякі гравці відзначили, що продуктивність в іграх на їхніх PC покращилася, навіть коли Nvidia App залишилася встановленою, але в налаштуваннях був вимкнений оверлей. Компанія Nvidia поки не прокоментувала потенційні проблеми з її застосунком, яким мав би покращувати продуктивність ігор, а не навпаки.
UPD. Представник Nvidia відповів, що компанії відомо про проблему з Nvidia App і підказав тимчасове рішення
«Нам відомо про проблему з продуктивністю, пов’язану з ігровими фільтрами, і ми активно працюємо над її вирішенням. Ви можете вимкнути ігрові фільтри в Налаштуваннях програми NVIDIA > Функції > Накладання > Ігрові фільтри та фоторежим, а потім перезапустити гру», — написав представник Nvidia на форумі.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.