Українці створили інструмент, що оцифровує кіберспортивні змагання та стріми. Як працює AWERTI, яким користуються Amazon Alexa, Ubisoft, Logitech

Чи знаєте ви, скільки людей спостерігають за спортивними турнірами? А як бренди прораховують ефективність підтримки тієї чи іншої кіберспортивної команди чи турніру? Чи правда взагалі, що кіберспортивна індустрія має шалений потенціал зростання? Відповіді на усі ці запитання шукають і знаходять українські стартапери, що створили інструмент, який оцифровує кіберспортивні турніри, стріми та дає розуміння брендам про потенційну ефективність рекламних та спонсорських активностей.  

Залишити коментар
Українці створили інструмент, що оцифровує кіберспортивні змагання та стріми. Як працює AWERTI, яким користуються Amazon Alexa, Ubisoft, Logitech

Чи знаєте ви, скільки людей спостерігають за спортивними турнірами? А як бренди прораховують ефективність підтримки тієї чи іншої кіберспортивної команди чи турніру? Чи правда взагалі, що кіберспортивна індустрія має шалений потенціал зростання? Відповіді на усі ці запитання шукають і знаходять українські стартапери, що створили інструмент, який оцифровує кіберспортивні турніри, стріми та дає розуміння брендам про потенційну ефективність рекламних та спонсорських активностей.  

dev.ua поспілкувався із засновником аналітичної компанії Esports Charts, що є продуктом стартапу AWERTI, Іваном Данішевським, який за свої 38 років встиг спробувати чимало IT-процесів, та створити аналітичну платформу, що допомагає аналізувати кіберспортивні трансляції та змагання. Нині Іван розвиває стартап, який також пов’язаний із кіберспортом. Далі — його пряма мова. 

Запоріжжя, IT та гаджети

Руденко Сергій (Head of Sales) и Данішевський Іван

Мене звуть Іван Данішевський, мені 38 років. Я народився і виріс у Запоріжжі. Скільки себе пам’ятаю, я завжди захоплювався комп’ютерами. Зрозуміло, мені подобалися ігри, але у мене також була пристрасть до програмування, різних гаджетів для геймерів, всяких розумних штук тощо. Я з дитинства відчував до цього глибокий інтерес. Власне, це і визначило мій шлях у житті — спочатку я почав робити різні ігрові сайти та форуми, потім захопився кіберспортом та коментуванням. Багато часу та сил віддав професійній сцені Heroes of Newerth.

Усе своє дитинство я провів у Запоріжжі, і еру появи доступного інтернету зустрів саме там. Загалом, це досить цікаво — бути  появи чогось такого глобального, нової віхи у розвитку людства. Спершу були свідком ігри, потім кіберспорт, блокчейн, штучний інтелект. Зараз, я радію, що мені пощастило стежити за всім цим не тільки зі сторони.

Кіберспорт єднає

Web Summit 2021

А ще я завжди гостро ставився до питання справедливості. Я по-дитячому мріяв, щоб усе довкола було добре і чесно. Зрештою, це бажання підштовхнуло мене до думки, що світу потрібен Esports Charts — платформа, де людей не будуть вводити в оману зі статистикою, а покажуть лише правдиві дані про кіберспорт. На той момент, як мені здається, індустрії цього дуже не вистачало. Напевно, у світі завжди так відбувається, що хтось десь перебільшує чи когось обманює задля власної вигоди. Хотіти це змінити можуть лише фантазери, але я мріяв, щоб світ будувався з «релевантної цегли».

Саме завдяки кіберспорту я познайомився зі своїми майбутніми партнерами, які стали кофаудерами моїх проєктів — Артемом Одинцовим та Ігорем Кривичем. Я дуже радий, що життя звело мене з цими людьми. По-перше, у нас з ними із самого початку склалися дружні стосунки, ще до спільної роботи. По-друге, кожен з нас за плечима мав дуже релевантний досвід у тій сфері, в якій ми зараз працюємо. Ми всі були занурені у світ ігор та кіберспорту. Що ще важливіше — у нас із Артемом та Ігорем збігаються життєві цінності. Ми всі поділяємо прагнення зробити щось реально круте і корисне для індустрії. Ми дотримувалися цих поглядів до нашого першого спільного стартапу. Дотримуємося їх і зараз, через сім років роботи.

Ставка на майбутнє

У 2015–2016 роках навколо кіберспорту було багато чуток про його стрімке зростання у майбутньому. Тоді багато людей розглядали його як нову перспективну сферу, яка «обов’язково вистрілить». Проте, без конкретних чисел було важко визначити, чи справді відбувається зростання або спад цієї нової галузі.

Саме тоді з’явилася наша перша гіпотеза і перший MVP — ми почали аналізувати дані глядачів із численних кіберспортивних заходів для подальшого порівняння їх між собою. Першим нашим турніром був 2016 World Championship (League of Legends). Майже відразу ми зрозуміли, що аналіз лише одного стріму не дає цілісної картини, тому потрібно об'єднувати та аналізувати кілька стрімів разом. Сьогодні для нас це вже звична справа. Зазвичай великі турніри висвітлюють десятки різних каналів трансляції, включно з офіційними каналами та стрімами від комьюніті-кастерів. Тільки проаналізувавши їх всі разом можна отримати об'єктивну статистику по турніру.

Команда мрії

Ігор Кривич та Артем Одінцов

На старті формування наша команда складалася з кількох осіб, серед яких були поточні фаундери — я (Іван Данішевський), Артем Одінцов та Ігор Кривич. Зараз у компанії постійно працюють близько 30 людей. Більшість із них з України, але є також співробітники з Португалії, Німеччини, Польщі та Індії. Усю цю команду можна умовно поділити на три підрозділи — розробників, контентників та продавців. Зазвичай вся команда працює на всіх проєктах компанії одночасно, але кожен проєкт має свого лідера — за розвиток продуктів у нас відповідають окремі менеджери.

У компанії ми з самого початку почали використовувати горизонтальну модель управління — це дає змогу швидше приймати та реалізовувати різні рішення. У нас також є C-level менеджмент, але керівники беруть безпосередню участь у роботі над проектами, що є добрим прикладом для співробітників: кожен бачить ставлення керівництва до продукту та надихається цим.

Як це працює

TwitchCon Amsterdam 2022

Аналітика Esports Charts в індустрії кіберспорту допомагає багатьом брендам і компаніям приймати обґрунтовані рішення, які, зокрема, впливають і на розвиток самого кіберспорту. Індустрія постійно зростає, тому збільшується і попит на статистику, а Esports Charts якраз має всі можливості для задоволення цього попиту.

Рішення та інструменти, які має наш сервіс, дозволяють клієнтам аналізувати глядацьку статистику своїх турнірів чи команд, рівень залучення аудиторії на трансляціях тощо. Важливим моментом для наших клієнтів також є аналіз їх конкурентів. Це дозволяє підготувати порівняльні аналізи для своїх спонсорів. 

Маючи велику базу історичних даних, ми допомагаємо командам та організаторам визначитися з перспективними ігровими дисциплінами у різних регіонах світу.

Інший проект нашої компанії — Streams Charts — присвячений аналітиці прямих ефірів поза кіберспортом. Тобто, коли йде мова про стрімінг на Twitch, YouTube, Kick та інших платформах.

Streams Charts має унікальні фільтри та інструменти, які дають змогу легко визначити ринкові можливості на основі активності та поведінки аудиторії. Тисячі брендів щодня використовують аналітику Streams Charts, щоб знайти нових перспективних стрімерів за допомогою фільтрів по країнам, каналам, мовам трансляції тощо. Але наша задача не тільки допомогти бренду чи агентству вибрати правильного стрімера, але й підтримати самих стрімерів — як у масштабному плані (наприклад, у нас легко знайти аналітику по жінкам-стрімерам), так і на локальному рівні (всеможливі рейтинги по казуальними іграм чи по окремим країнам).

Місія Streams Charts завжди полягала у збільшенні прозорості та рівня довіри до статистики переглядів прямих трансляцій. Сьогодні нашою аналітикою користуються багато брендів, агентств та інфлюенсерів, і ми щодня допомагаємо їм у вирішенні завдань, пов’язаних з оцінкою та аналізом контенту.

Фінансова історія

Гроші на розробку нашого стартапу були залучені через ряд етапів та інвестицій. Спочатку ми стартували з ангельських інвестицій, які надали нам початковий капітал для розробки ідеї. Далі, ми взяли участь у Web Summit, де вдало встановили зв’язки та знайомства з потенційними інвесторами та партнерами.

Через успішний виступ на Web Summit ми вийшли на новий рівень та отримали можливість приєднатися до Chinaaccelerator, де отримали не тільки фінансову підтримку, а й цінні поради та експертизу. Цей етап дозволив нам розширити наші можливості та підготувати платформу для масштабування.

У результаті цього періоду розвитку ми успішно завершили seed раунд, отримавши додаткові інвестиції, які дадуть нам змогу ефективно впроваджувати наші інноваційні рішення та реалізовувати амбіційні плани розвитку.

У 2019 році компанія залучила інвестиції в рамках Seed-раунду завдяки проходженню Chinaccelerator. Ці інвестиції були спрямовані на розробку нових продуктів, розширення колективу, збільшення сейлз відділу та реалізацію платних підписок.

Завдяки цим інвестиціям компанія швидко масштабувалася та розвивалася. За останні 4 роки було реалізовано більшість продуктів компанії. Компанія стала більш конкурентоспроможною на ринку та завоювала довіру українських та міжнародних клієнтів.

Плани і перспективи

Руденко Сергій (Head of Sales) и Данішевський Іван

Наші основні сервіси Escharts.com та Streamscharts.com працюють за моделлю freemium. Тобто частина функціонала доступна для всіх користувачів безплатно, але щоб отримати більш детальну аналітику чи скористатися додатковими можливостями  — треба перейти на платний план (наприклад, купити PRO-підписку на якийсь окремий турнір чи стрімінгову платформу). Зараз ми вже розуміємо, що обрали правильну бізнес-модель, бо маємо можливість чітко показати нашим користувачам та клієнтам за що саме вони платять нам гроші. 

Ще один важливий канал монетизації — це наш відділ продажів. У нас чудові спеціалісти, які не тільки прекрасно розуміють як працюють наші продукти, але і  разом з командою розробки допомогають їх покращувати, спираючись на побажання клієнтів чи зміни на ринку.

Серед наших клієнтів є такі компанії та бренди, як Amazon Alexa, Ubisoft, Monster Energy, HyperX, Logitech, Evolved Talent Agency та багато інших.

Багато аналітичних даних ми надаємо так би мовити by request — це кастомні API, консалтинг, звіти, прогнозування ринку та інше. Якщо у вас є будь-який запит, що стосується глядацької аудиторії, звертайтесь до нас, ми в цьому спеціалісти. 

Болі і складності 

Оскільки ми першими почали робити глибоку аналітику в кіберспорті, то спочатку було важко пояснити клієнтам цінність нашого продукту. Особливо це стосувалося ринків Європи та Азії (в Америці все ж таки краще знайомі з подібною аналітикою завдяки спортивній індустрії). З роками ми змогли вирішити цю проблему завдяки насамперед посиленій роботі у публічному полі. Одним із наших завдань завжди було донести до клієнтів важливість та цінність тих даних, що ми надаємо.

До цього часу актуальною проблемою залишається аналітика китайського ринку прямих трансляцій. Ми вже кілька років працюємо над її вирішенням, намагаємося знайти правильний підхід до одного з найбільших ринків стрімінгу.

Поки що це питання не вдалося вирішити остаточно, але переважно ці труднощі пов’язані з внутрішніми правилами самих стрімінгових сервісів.

Можна додати, що оскільки наша компанія працює над кількома продуктами одночасно, то завжди складно відпускати якийсь один з них, щоб перекласти зусилля на запуск чогось нового. Ми стикалися з цим три роки тому, коли запускали Streams Charts.

Випробування ковідом і війною

Ковід прийшовся якраз на час фіналізації нашого Seed-раунда. Буквально за кілька тижнів до карантину в Києві ми оформили оренду нового офісу для якого планували розширювати команду. Команда цілком успішно адаптувалася під дистанційні процеси, дейлі та віклі зізвони. Звичайно, у багатьох виникала потреба в офлайн зустрічах і спілкування — тому організовували для колег онлайн-змагання, обговорення фільмів і серіалів.

Зі сторони бізнесу, COVID позитивно вплинув на сферу в якій ми працювали — величезний глядацький ріст на стримінгових майданчиках, рекламні контракти зі спорту йшли в бік кіберспорту та інфлюенсерів.

Наразі всі люди з продуктової та технічної команд знаходяться в Україні, тому звісно — війна має великий вплив на команду. Безпека співробітників є важливим пріоритетом — допомагаємо всім чим можемо, в тому числі проактивно організовували інвертори та безперебійники до того як це стало очевидно необхідним через блекаути та обстріли.

З точки зору продажів та бізнесу як такого війна мала скоріше опосередкований вплив — більше тут ми б відмітили загальносвітові кризові тенденції, зменшення маркетингових активностей, тощо, але все це так чи інакше пов’язане з війною та закінченням епохи «дешевих грошей» в передових економіках (збільшення відсоткової ставки). Проте, саме для нас це має вигляд не «зменшення бізнесу», а «зменшення очікуваних темпів росту» — за 2 роки ми все-одно кратно виросли по продажам із сайтів і веб-продуктів.

Що далі?

TwitchCon 2023 Las Vegas, with CEO Twitch

Зараз наша компанія перебуває в етапі активного розвитку і ребрендингу з ESM.one на AWERTI. Ми також працюємо над плануванням нових продуктів. Протягом останнього року ми успішно запустили два нові продукти: Chess Watch (сервіс для аналітики у грі в шахи) та DoHuya (сервіс для аналізу китайського ринку). Виникла потреба об'єднати всі наші проєкти в єдине рішення для компаній. Ми впевнені, що це сприятиме поліпшенню нашої продуктивності та наданню комплексних рішень для бізнесу.

У майбутньому ми також плануємо розвивати нові проєкти, зокрема спортивну аналітику, рекламні агенції (або продукти), а також започаткувати певне стажування для молодих українських спеціалістів із програмування, аналітики даних і контенту.

Ми віримо, що завдяки аналітиці фраза stream smarter, not harder набуде свого найбільш повного сенсу. У майбутньому саме аналітика буде визначати підхід стрімерів до створення контенту. Блогери з YouTube вже давно дійшли цих висновків: вони аналізують показники своїх роликів, щоб зрозуміти, який саме контент подобається їх глядачам. У випадку з прямими ефірами стрімери також починають вивчати свою аналітику, адже спонсорам та агенціям потрібні цифри. Це саме те, що ми пропонуємо нашим клієнтам — аналітика, цифри, та зручні інструменти, щоб працювати з ними. 

Поради стартаперам-початківцям — що варто робити, а що — ні.

Не існує якоїсь універсальної поради. Просто займайтеся тим, на чому ви знаєтесь і в чому хочете вдосконалюватись. Навчіться щось робити краще / швидше / якісніше за інших, а потім знайдіть спосіб перетворити це на гроші. Вивчайте ринок, зберіть команду, тестуйте ідеї, прислухайтеся до клієнтів та дивіться що роблять конкуренти. 

Випускник Могилянки мріяв напоїти ОАЕ чистою водою і навіть запартнерився з шейхом. Зафейливши проєкт він створив екостартап Melt Water Club що може врятувати від посухи світ
Випускник Могилянки мріяв напоїти ОАЕ чистою водою, і навіть запартнерився з шейхом. Зафейливши проєкт, він створив екостартап Melt Water Club, що може врятувати від посухи світ
По темi
Випускник Могилянки мріяв напоїти ОАЕ чистою водою, і навіть запартнерився з шейхом. Зафейливши проєкт, він створив екостартап Melt Water Club, що може врятувати від посухи світ
«Нещодавно у нас зявився офіс в Парижі нагадує Unit City». Як український стартап який виготовляє папір з опалого листя підкорює Францію
«Нещодавно у нас з’явився офіс в Парижі, нагадує Unit City». Як український стартап, який виготовляє папір з опалого листя, підкорює Францію
По темi
«Нещодавно у нас з’явився офіс в Парижі, нагадує Unit City». Як український стартап, який виготовляє папір з опалого листя, підкорює Францію
Українці створили сервіс що перекладає запити з людської мови на айтішну. Як працює PLATMA що дуже полегшує життя МСБ і вже залучає мільйонні інвестиції
Українці створили сервіс, що перекладає запити з людської мови на айтішну. Як працює PLATMA, що дуже полегшує життя МСБ і вже залучає мільйонні інвестиції
По темi
Українці створили сервіс, що перекладає запити з людської мови на айтішну. Як працює PLATMA, що дуже полегшує життя МСБ і вже залучає мільйонні інвестиції
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Ukrainian Underdogs до 2-ї річниці повномасштабного вторгнення росії.

Про малий і середній технологічний бізнес, заснований під час війни

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.  Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.  Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.  (текст від 21 жовтня 2021 року) 
1 коментар
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі. Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року. 
Cancel russia? Як пов'язані кіберспорт і війна рф проти України та чи зможуть команди замінити російських гравців
Cancel russia? Як пов'язані кіберспорт і війна рф проти України та чи зможуть команди замінити російських гравців
Cancel russia? Як пов'язані кіберспорт і війна рф проти України та чи зможуть команди замінити російських гравців
Війна вбиває кіберспортивну індустрію, чи навпаки — затишшя перед розквітом і вже без участі гравців із сусідньої країни-агресора? Це питання поставили собі журналісти BBC Україна. Вони поговорили з трьома учасниками кіберспортивних змагань. Публікуємо найцікавіше зі статті. 
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.