Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Олександр КузьменкоGameDev
13 червня 2025, 18:37
2025-06-13
Український розробник працює над пригодницьким екшеном у козацькому сеттингу Bygoner
В сервісі Steam з’явилася сторінка Bygoner — сюжетної пригодницької гри від третьої особи в середньовічному українському сетингу. Це соло-проєкт Михайла Бурлакова, який працює на позиції Level Artist в компанії Ubisoft.
В сервісі Steam з’явилася сторінка Bygoner — сюжетної пригодницької гри від третьої особи в середньовічному українському сетингу. Це соло-проєкт Михайла Бурлакова, який працює на позиції Level Artist в компанії Ubisoft.
Раніше гра називалася 1505: Knight Becomes Kozak і почалася як «маленький домашній проєкт», щоб підвищити навички розробника.
«Наразі моя кваліфікація в ігровій індустрії — це Junior, адже вперше я запустив ігровий рушій у 2021 році. Поступово ідея зробити власну інді-гру мене затягнула, і я почав більш серйозно ставитись до цього проєкту», — розповідав Бурлаков минулого року на форумі Gamedev DOU.
Дія 1505: Knight Becomes Kozak мала розгортатися у на тлі раннього українського Відродження, у 1500-х роках до заснування Запорізької Січі. Геймплейно це мав бути «лінійний стелс-action на кшталт Plague Tale».
Bygoner є переосмисленням 1505: Knight Becomes Kozak — на сторінці гри в Steam більше не згадуються Січ та козаки, натомість вказано, що вона «натхненна слов’янським фольклором та історичною трагедією».
«Це сюжетна пригодницька гра, в якій ви граєте за безіменного мандрівника, переслідуваного своїм минулим і самою Смертю. У світі, де пам’ять є тягарем, а єдиним виходом є рух вперед, вам доведеться подорожувати по розірваній війною землі, де зникають імперії, існують стародавні обряди й не прощаються гріхи», — йдеться в описі Bygoner.
Bygoner is a story-driven action-adventure where a nameless wanderer journeys south through a wild frontier, haunted by his past. Inspired by Slavic folklore, it blends moral choices, exploration, and third-person combat in a fading world of sins and sorrow.
За словами розробника, bygoner — це вигадане слово, натхненне староанглійською приказкою let bygones be bygones — «нехай минуле залишиться в минулому». Воно уособлює того, хто полишає все позаду.
Зазначається, що Bygoner спершу вийде в ранньому доступі Steam.
«Ранній доступ дозволяє мені, як соло-розробнику з обмеженим часом і ресурсами, створювати гру по частинах. Bygoner розроблений як подорож, що складається з невеликих „плиток“ сюжету — самостійних локацій, подій і механік, які разом утворюють великий світ. З кожним оновленням гра буде органічно розширюватися, і гравці зможуть спостерігати за цим зростанням і впливати на нього в міру його просування», — пояснює задум Михайло Бурлаков.
Наразі невідомо, коли гравці зможуть спробувати ранню версію Bygoner. В грі буде текстова українська і повна англійська локалізація.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.