«Мої колеги з інших регіонів дуже дивуються, коли на дзвінку я нормально виглядаю, у чистій свіжій сорочці, очі не сіпаються, усі при задачах. Тому основний виклик — розповідати ринку назовні, що в Україні надійно розміщувати замовлення, що ми можемо їх виконати в межах бажаних часових рамок і з потрібною якістю. Таланти є, інфраструктура є», — розповів він в інтерв’ю AIN.UA.
За словами Оксенюка, коли хтось питає, як допомогти Україні, айтівці прямо кажуть: заводьте сюди бізнес, приносьте замовлення. «Ми не про філантропію — ми про ринок, який хоче й може працювати. Ми маємо свої переваги й просимо, щоб їх більше підсвічували. Зі свого боку, отримавши роботу, ми зможемо більше і краще допомагати Збройним Силам», — зазначив Оксенюк.
Він називає ціллю бізнесу залучення якнайбільше клієнтів. І це наш ключовий виклик нині, адже потенційні клієнти сприймають Україну такою, якою її транслюють у світі: концентровані драматичні події, тривоги, обстріли. Так, все це є, але водночас життя триває. Ми з вами сидимо в офісі, де є світло та звʼязок, можемо випити кави чи замовити їжу. В офісах працюють люди, на вулиці відкриті заклади. Коли буде тривога, усі знають, як діяти, куди сховатись. Усі служби на місцях. Країна працює.
Оксенюк зізнався, що із залученням нових клієнтів зараз на ринку складно.
«Але не можна дивитися на Україну лише як на країну, де йде війна. Відкриваєте міжнародні медіа й бачите чимало новин про проблеми в економіках усього світу. Це, очевидно, впливає на компанії та їхню готовність інвестувати в нові розробки. І це стосується не лише України. Війна є одним із факторів, чому на цей регіон дивляться обережно, але не єдиним», — каже він.
За його словами, на початку року клієнти з пересторогою дивилися на майбутнє. Утім, останнім часом спостерігається покращення ситуації.
«По-перше, клієнти, які планували залишити українську локацію, змінили свою думку й готові далі тут працювати. По-друге, клієнти, які раніше були готові працювати лише з командами у європейських офісах, готові частину роботи тепер передавати й колегам в Україні. По-третє, приходять нові клієнти», — каже CFO Ciklum.
Як увійти в IT, якщо не вмієш кодити? Три історії неайтішних спеціалістів з Ciklum, TECHIIA та Intetics
Для того, аби працювати в IT, необов’язково вміти писати код. Адже в компаніях велика кількість спеціалістів, які не знають жодної мови програмування та не орієнтуються у фреймворках.
dev.ua розповідає, як влаштована робота в IT неайтіших спеціалістів й чим вона їх приваблює.
«Ситуація вже пройшла точку критичного дна». Що відбувається на ринку праці та чи є шанс на відновлення активного найму в українському IT
36% українців, які втратили роботу, не знають, як її шукати, рапортує Work.ua. Зокрема, 15% читачів dev.ua, згідно з опитуванням, також опинилися за бортом і наразі не працюють. Скаржаться на досить скромний найм у порівнянні з довоєнними часами і рекрутери. Висновок, що ринок кандидата через війну перетворився на ринок роботодавця, вже ні в кого не викликає сумнівів.