💰🚀 USDT, BTC, ETH - це все просто купляється в Trustee Plus в пару кліків. Встановлюй 👉
Микита КазимировGameDev
28 вересня 2022, 16:38
2022-09-28
Російська студія спробувала привласнити собі класичний український шутер Chasm: The Rift
У Steam та GOG вийшла демоверсія ретрошутера Chasm: The Rift, який вважається класикою жанру. За його розробку у 90-х відповідала українська студія Action Forms, але перевиданням займається вже General Arcade. І це призвело до скандалу, оскільки General Arcade пов’я зана з росією.
Почалося все з твіту в офіційному акаунті General Arcade з новиною про реліз демоверсії. У ньому Chasm: The Rift називають «першим в історії бумер-шутером зі Східної Європи». При цьому згадки України та київської Action Forms ніде немає.
Також виявилося, що на сторінках гри у Steam та GOG не вказано, що гра спочатку була розроблена в Україні.
Це обурило українське ігрове ком’юніті. Висказався і геймдизайнер із 4A Games (серія Metro 2033) Єгор Чекалкін.
Зараз на офіційному сайті General Arcade зазначено, що у студії працюють розробники із Сінгапуру та Східної Європи. Вона спеціалізується на портуванні ігор та спільній розробці.
Але у сервісі Wayback Machine залишився снапшот сайту з 2021 року. І там зазначено, що в General Arcade працюють розробники із Сінгапуру та росії. Згадку про росію прибрали, мабуть, на тлі повномасштабного вторгнення в Україну.
А річ у тому, що один із офісів General Arcade знаходиться (або щонайменше знаходився раніше) у Саратові.
Тобто фактично команда розробників-росіян займається перевиданням класичного українського шутера. При цьому взагалі не згадавши ніде про Україну та київські витоки Chasm: The Rift.
У General Arcade відреагували досить швидко. Менш ніж через добу після скандалу у Steam з’явилася вказівка, що Chasm: The Rift спочатку розроблено в Україні. А студія Action Forms була у графі з розробниками із самого початку.
А ось у GOG згадки України на момент написання матеріалу не з’явилося. Оригінальний твіт залишився на місці. Додаткових коментарів в офіційних каналах General Arcade не з’явилося.
Редакція dev.ua звернулася за коментарем до General Arcade та отримала наступний коментар:
Шутер Chasm: The Rift вийшов у 1997 році і спочатку планувався як конкурент легендарної Quake 2. Багато моментів у Chasm: The Rift реалізовані навіть краще. Але Quake 2 зуміла вийти раніше та стати однією з основ жанру шутерів. Chasm: The Rift довелося взяти роль «наздоганяючої», через що уваги до себе на релізі гра прикувала не так багато, як могла б.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.