🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Микита КазимировGameDev
28 вересня 2022, 16:38
2022-09-28
Російська студія спробувала привласнити собі класичний український шутер Chasm: The Rift
У Steam та GOG вийшла демоверсія ретрошутера Chasm: The Rift, який вважається класикою жанру. За його розробку у 90-х відповідала українська студія Action Forms, але перевиданням займається вже General Arcade. І це призвело до скандалу, оскільки General Arcade пов’я зана з росією.
У Steam та GOG вийшла демоверсія ретрошутера Chasm: The Rift, який вважається класикою жанру. За його розробку у 90-х відповідала українська студія Action Forms, але перевиданням займається вже General Arcade. І це призвело до скандалу, оскільки General Arcade пов’я зана з росією.
Почалося все з твіту в офіційному акаунті General Arcade з новиною про реліз демоверсії. У ньому Chasm: The Rift називають «першим в історії бумер-шутером зі Східної Європи». При цьому згадки України та київської Action Forms ніде немає.
Оригінальний твіт
Також виявилося, що на сторінках гри у Steam та GOG не вказано, що гра спочатку була розроблена в Україні.
Це обурило українське ігрове ком’юніті. Висказався і геймдизайнер із 4A Games (серія Metro 2033) Єгор Чекалкін.
Зараз на офіційному сайті General Arcade зазначено, що у студії працюють розробники із Сінгапуру та Східної Європи. Вона спеціалізується на портуванні ігор та спільній розробці.
Але у сервісі Wayback Machine залишився снапшот сайту з 2021 року. І там зазначено, що в General Arcade працюють розробники із Сінгапуру та росії. Згадку про росію прибрали, мабуть, на тлі повномасштабного вторгнення в Україну.
Снапшот офіційного сайту General Arcade
А річ у тому, що один із офісів General Arcade знаходиться (або щонайменше знаходився раніше) у Саратові.
Тобто фактично команда розробників-росіян займається перевиданням класичного українського шутера. При цьому взагалі не згадавши ніде про Україну та київські витоки Chasm: The Rift.
У General Arcade відреагували досить швидко. Менш ніж через добу після скандалу у Steam з’явилася вказівка, що Chasm: The Rift спочатку розроблено в Україні. А студія Action Forms була у графі з розробниками із самого початку.
А ось у GOG згадки України на момент написання матеріалу не з’явилося. Оригінальний твіт залишився на місці. Додаткових коментарів в офіційних каналах General Arcade не з’явилося.
Редакція dev.ua звернулася за коментарем до General Arcade та отримала наступний коментар:
Насамперед команда General Arcade повинна сказати, що ніколи не вважала гру «своєю». За десять років ми зробили безліч ремайстрів і портів різної складності — від найпростіших до тотальних (Duke Nukem 3D: Megaton Edition, Metal Wolf Chaos XD та безліч інших ігор), і ми ніколи не заперечували авторство оригінальних версій і ніколи не робитимемо цього.
У нашій команді ніхто не заперечує, що гра була зроблена в Україні. Ніхто з нас не мав навіть думки приховувати цей очевидний факт. У демо та в релізній версії ремайстра залишаються титри з перерахуванням оригінальної команди, не кажучи вже про те, що Action Forms згадана як головний розробник на сторінках гри у Steam та GOG.
Також хотілося б сказати, що команда хотіла наголосити на тому факті, що Chasm: The Rift була не лише першим FPS, розробленим в Україні, а й першим світовим FPS, розробленим на території всієї Східної Європи (Статистичний Департамент ООН включає до Східної Європи багато країн від Польщі, України, росії та країн Балтики до Чехії тощо).
Нам шкода, що спроба наголосити, наскільки унікальна ця гра, і цитування опису викликали бурхливу реакцію. Зараз на сторінці гри в Steam та GOG опис виправлено, щоб уникнути будь-яких непорозумінь.
Шутер Chasm: The Rift вийшов у 1997 році і спочатку планувався як конкурент легендарної Quake 2. Багато моментів у Chasm: The Rift реалізовані навіть краще. Але Quake 2 зуміла вийти раніше та стати однією з основ жанру шутерів. Chasm: The Rift довелося взяти роль «наздоганяючої», через що уваги до себе на релізі гра прикувала не так багато, як могла б.
«Я взяв тестове сам у відкритому доступі і почав робити». Історія 41-річного світчера, який, незважаючи на десятки відмов, знайшов роботу під час війни та малює 3D environment в іграх Room8
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.