UPD. У SoftServe дослідили вплив ChatGPT на продуктивність розробників. Виявляється, ШІ підвищує продуктивність праці в IT на 30–40%
Використання ChatGPT збільшує продуктивність праці основних IT-процедур у середньому на 30–40%.
Використання ChatGPT збільшує продуктивність праці основних IT-процедур у середньому на 30–40%.
Такими результатами дослідження поділився співзасновник і член ради директорів SoftServe Тарас Кицмей на конференції «Майбутнє українського експорту», пише «Інтерфакс-Україна».
«Одне з досліджень наша компанія зробила, створивши 1300 різних кейсів із програмування, тестування, дизайну тощо. І щоразу брали: один розробник робить старим способом, а другий — робить із ChatGPT. Знаєте, наскільки продуктивність праці підвищилася в середньому? На 30–40%», — сказав Кицмей.
За його словами, штучний інтелект (ШІ) на сьогодні в IT-галузі стає інструментом, який дає змогу зняти з людей навантаження рутинною роботою, залишивши їм high level.
«30–40% — це та рушійна сила, яка всіх рухає. І ми туди йдемо. І ми бачимо там майбутнє», — наголосив співвласник SoftServe.
Він уточнив, що наступний крок — це вже автоматизувати ChatGPT або інші подібні інструменти.
У дослідженні SoftServe взяли участь понад 1000 співробітників компанії з семи країн, які мали різні ролі та проєктний досвід, а також досвід роботи з різноманітними технологіями. Учасників поділили на групи відповідно до спеціалізації, ролей, технологій та рівнів. Їм дали однакові завдання, які вони мали виконувати з використанням GPT 3.5/4.0 моделей (експериментальна група) та без них (контрольна група), що давало змогу прямо порівняти вплив застосування генеративного штучного інтелекту на продуктивність і швидкість виконання завдань.
У ході 1500 проведених експериментів виявилося, що інтеграція генеративного ШІ в роботу виробничих команд може призводити до зростання продуктивності у всіх її дисциплінах, і як результат, в середньому, дає змогу зменшити час на виконання задач усією командою на 31%, а результативність команди може зрости на 45%.
Використання генеративного ШІ продемонструвало позитивний вплив на продуктивність працівників усіх ролей і дисциплін, які беруть участь у розробці програмного забезпечення, хоча показники дещо відрізнялися залежно від професійного напрямку та виду діяльності. Згідно з дослідженням, завдяки інтеграції ШІ процес розробки вимог може бути продуктивнішим на 44%, в архітектурному дизайні підвищення продуктивності може сягнути +39%, а прирости продуктивності в інженерів-розробників та інженерів з контролю якості сягають +48% та +62% відповідно.
«Впровадження генеративного ШІ призводить до позитивних результатів у різних напрямках, що відкриває перед нами можливість значного покращення продуктивності та якості в проєктах розробки програмного забезпечення. Грамотна інтеграція цього інструменту дозволить не лише ефективніше виконувати завдання, але й збільшувати обсяг результатів і створювати більше цінності для наших партнерів і клієнтів», — коментує Іван Загородній, Software Development Office Director в компанії SoftServe та один з авторів дослідження.
Також організатори дослідження підкреслюють, що попри позитивні результати, слід бути реалістичними та усвідомлювати, що генеративний ШІ не зможе замінити людину. Він здатен зменшити навантаження, щоб спеціалісти змогли фокусуватися на складніших і креативніших завданнях.
SoftServe уже працює над інтеграцією моделей генеративного штучного інтелекту в роботу виробничих команд для розробки програмного забезпечення задля підвищення продуктивності та покращення результатів та якості їхньої роботи.
Нещодавно SoftServe оголосив про створення Лабораторії Генеративного ШІ. Це буде окремий дослідницький напрямок, у межах якого компанія експериментуватиме й створюватиме нові технологічні рішення на основі генеративного ШІ.