💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Марія БровінськаРобота
17 червня 2024, 12:35
2024-06-17
UPD. «Через конфлікт із PM я просто відморозився». Програміст, якого IT-компанія звинуватила у крадіжці ноутбука, визнав свою провину і нині компенсує вартість техніки
Рекрутерка компанії DevKit Ельвіра Сич увечері 20 лютого написала допис у LinkedIn, у якому відкрито звинуватила колишнього співробітника компанії у крадіжці ноутбука. Йдеться про девайс ASUS VIVOBOOK PRO K3400PH-KM108W. Розробник будь-які звинувачення заперечує і зазначає, що ніякої техніки від роботодавця не отримував, а умови роботи там були жахливими. Розповідаємо, що сталося.
(Новина від 21 лютого доповнена висловлюваннями фігуранта справи та аргументами компанії із документальним підтвердженням).
Ельвіра Сич зазначає, що компанія DevKit, у якій вона нині працює, подаватиме до суду на колишнього співробітника Георгія Потапова. У своєму дописі вона назвала чоловіка шахраєм, який нібито «вкрав ноутбук», «просто не повернув».
Після уточнюючих запитань dev.ua Ельвіра видалила пост (проте dev.ua зберіг скріншот), і написала новий, в якому немає ні тега звинувачуваного айтівця, ні прямих звинувачень на його адресу.
Ельвіра розповіла dev.ua, що чоловік пропрацював в компанії кілька місяців на позиції Middle Python developer, а потім, попросивши з особистих причин зарплату наперед, просто зник. Щобільше, за словами рекрутерки, на чоловіка вже писали заяву в поліцію, з ним спілкувалися слідчий та прокурор, і розробник нібито обіцяв повернути ноутбук. Проте цього так і не сталося.
«Він годував нашу HR обіцянками, що поверне ноут, а потім і взагалі перестав відповідати», — кажуть у Devkit.
У компанії стверджують, що мають підписаний Георгієм договір, в якому значиться, що розробник несе відповідальність за видану техніку. також, за словами представників компанії, роботодавець має переписку з айтівцем, який нібито забирав техніку з відділення «Нової пошти», а також чек на купівлю ноутбука.
Версія працівника
Георгій у розмові з dev.ua дійсно визнає, що працював у DevKit, а також що спілкувався із правоохоронцями з приводу заяви колишнього роботодавця про неповернення ноутбука. Він зазначає, що таких заяв було дві, і в кожній з них вартість гаджета, який нібито не повернув айтівець, різна — 34 079 грн та 28 332,5 грн. До заяв роботодавець приклав копію рахунку-фактури на ноутбук та копію накладної поштового оператора, яким надсилав девайс.
Втім, за словами чоловіка, після спілкування із правоохоронцями жодних запитань до нього не залишилося. Він обіцяє позиватися до компанії за наклеп. «Так, мене дійсно викликали до слідчого, я прийшов і написав пояснення. У якому виклав все думав про це. Ніяких обіцянок я там не давав. Щодо зарплатні яку вони виплатили. Так, зарплата була виплачена, але той пресинг та пушинг, що відбувався під час роботи на проєкті, і той час позаробочий, що я відпрацював, мені так і не оплатили», — зазначив чоловік у коментарі dev.ua.
Він також заперечив наявність у нього предмету спору — того самого ноутбука.
Георгій розповів про неприйнятну поведінку керівництва на роботі.
«Буду притягувати до відповідальності, бо поки провина людини не доказана, а вона не доказана, такий пост тягне на дійсно позов до суду. Мене залякували заявою спочатку з одними показами, потім у слідчого вже я побачив зовсім іншу заяву. Я залюбки візьму участь у судовому засіданні з представниками цієї компанії», — зауважив Георгій.
Наразі розробник повідомив, що вже працює у новій компанії й дуже задоволений колективом. Утім, свою сторінку в LinkedIn він видалив, ймовірно, побоюючись негативного шлейфу після висвітлення цієї ситуації.
UPD. Після публікації матеріалу Георгій звернувся до редакції вже по e-mail (його сторінка в LinkedIn досі анонімізована), і повідомив, що хоче дещо додати до своїх відповідей. Ось, що він розповів (наводимо коментар дослівно).
«Цю Ельвіру я взагалі не знаю, і її навіть близько не було в компанії, коли я там працював. Звідси і її твердження про те, що пропрацював я там кілька місяців, хоча за фактом 1.
Спілкувався зі мною тільки слідчий, на зв’язок з яким вони перестали виходити, щойно в них запросили що-небудь, окрім голослівних звинувачень, але ніяк не прокурор.
Так само, як зі слідчим, вони вчинили, спілкуючись із редактором dev.ua, «звісно, всі докази є, завтра все надішлемо», і мовчання.
Їхнє твердження про те, що гроші були виплачені мені заздалегідь, бо я нібито натиснув на жалість — це маячня. Коли я влаштовувався в компанію, було обумовлено умови, за яких зп нараховують до 5 числа, і коли настав кінець місяця, я поцікавився, чи все чинне, на що мені відповіли, що правила компанії змінилися, і за ними зп нараховуватимуть до 15 числа включно, і мене просто забули поінформувати, на що я, своєю чергою, попросив їх все-таки дотриматися домовленості, бо справді розраховував на виплату в обумовлені строки (до 5 числа).
У своїх заявах у поліцію (їх вони писали 2) щоразу вони плутаються з тим, скільки ж цей ноут все-таки коштує. Але ось є одна спільна особливість, в обох заявах вони вказують, що я «не надав жодних послуг», хоча у своїх постах Ельвіра вказує, що мені оплатили мою роботу. При цьому глава їхньої «контори» дуже любить мікроменеджмент і дуже пильно стежив за всім, що я роблю, і можливості того, що мені б заплатили без виконаної роботи з мого боку, просто немає.
Щоб зіпсувати мені життя за допомогою поліції потрібні докази, цей варіант у них не прокотився, тому вони вирішили піти іншим шляхом, через пости з обливанням брудом».
Наразі, як повідомила dev.ua Ельвіра, компанія готує офіційну позицію щодо ситуації, яка склалася.
UPD2. HR-менеджер DevKit Анастасія Карпенко оприлюднила допис, в якому навела усі аргументи та документи, які, на думку компанії, доводять неправоту Георгія.
«Знаєте, буває так, що ти соціально-відповідальна особа, професійний співробітник, який завжди чинить добропорядно, проте зʼявляється на твоєму шляху людина, через яку необхідно приймати участь в конфліктах та судових справах. Так сталося і в мене. Коментую пост нашої чудової колеги Elvira Sych та статтю на dev.ua. Наводимо докази та аргументи:
1. Почнемо спочатку. 28.09.2023 наша співробітниця, у якої був до цього цей ноутбук, відправила його Потапову Г.В., щоб він встиг отримали його до старту. 29.09.2023, згідно з накладною, яка додана нижче, Георгій отримав ноутбук.
2. 02.10.2023 я, як HR manager компанії, проводила welcome meeting з Георгієм, на якому він підтвердив отримання ноутбуку.
3. Георгій справді заходив на проект, який базувався в Ізраїлі. Проте, життя непередбачуване, і кожен українець, як ніхто інший це розуміє. Як всі пам’ятають, в Ізраїлі почалася війна, саме через це клієнт перестав виходити на звʼязок. Ми запропонували Георгію почекати, на що він відповів згодою та сказав, що без проблем перечекає, оскільки довго без роботи та пару тижнів не вирішать ситуацію, в цей час буде займатися саморозвитком та працювати в іншій сфері. Ці слова прозвучали на мітингу, та ще раз були прописані в діалозі пізніше, коли я уточнювала, як його справи, скрін додала.
4. Через два тижні ми зрозуміли, що війна в Ізраїлі швидко не закінчиться, саме тому запропонували йому роботу на іншому проєкті компанії, і звичайно, робота на проєкті покривається компанією, про що Георгію повідомили.
5. Георгій отримав всі доступи, познайомився з ПМ, командою, і ділився позитивними враженнями. Додаю те, що підтверджено письмово. Підхід ПМ (вона ж Тім Лід в його словах), як бачите на скрінах, сподобався Георгію, хоча зараз він вже змінив свою точку зору.
6. Згодом, 31.10.2023 мені відписує Георгій, розповідає про те, що йому потрібні гроші на лікування дитини та просить виплатити зарплату раніше, ніж домовлялися. На скрінах також можете бачити докази. Оскільки ми компанія з емпатичним підхідом до співробітників, ми погодилися виплатити зарплату раніше. Та навіть вирішили оплатити не дні, відпрацьовані на проекті, а всю зарплату.
7. Після виплати грошей, під час мітингу з ПМ, який відбувався 01.11.2023, ПМ спитала його про статус таски, яку він робить більше тижня (таска — зробити пошук), Георгій починає поводити себе агресивно, та підвищувати голос на ПМ. Після мітингу, ПМ у сльозах дзвонить, та розповідає ситуацію про неадекватну поведінку та невиконання навіть однієї єдиної таски, наводить докази про статус завдання.
8. Розуміючи, що його можуть звільнити, після мітингу Георгій визнає, що він тиснув на ПМ та пише вибачення їй, що суперечить його заявам щодо тиск з нашоі сторони (скріни нижче).
9. У нашій компанії така поведінка, як у Георгія, є неприйнятною, ми цінуємо та не хочемо руйнувати здорову атмосферу в колективі, тому було прийнято рішення про його звільнення.
10. На exit meeting ми обговорили, що Георгій поверне техніку на цьому тижні. 06.11.23 я пишу нагадування у Telegram, він обіцяє повернути, потім 08.11.22 пишу нагадування ще. Георгій видаляє аккаунт в Telegram, LinkedIn. Для нас стає зрозумілим, що з поверненням техніки можуть бути проблеми.
11. Оскільки, на дзвінки Георгій не відповідає, приймаємо рішення звертатися до поліції. В заяві фігурують дві суми, про які каже в статті колишній співробітник. Пояснюємо, одна сума з ПДВ, інша без. Чек наведено вище.
12. Потім Георгій приходить до слідчого і розповідає, що ми відмовилися від отримання ноутбуку, оскільки він зламався. Звичайно, що такої ситуації не було. Проте вони домовилися, що Георгій поверне працюючий ноутбук компанії до 05.02.2024. Вирішили піти на зустріч, бо ми до останнього хотіли вирішити питання без юридичних ускладнень цієі ситуації.
13. Як ви розумієте, дива не сталося, і колишній співробітник вже змінює свідчення, каже, що ноутбуку і не було. Компанія подає позов до суду на підставі доказів володіння технікою та відповідного пункту в умові співпраці, підписаної з Георгієм, аби врегулювати питання юридичним чином згідно законодавства України.
13. З кожним із наших співробітників в договорі на співпрацю прописаний пункт про відповідальність за надану техніку та повернення техніки або еквіваленту суму після закінчення співробітництва. Скріншоти позовної заяви додані нижче.
14. І трохи відповідей на хвилюючі питання, усю зарплату співробітник отримав, докази цього є, як і факт отримання грошей. Ми компенсували все і пішли назустріч співробітнику, як зазвичай і звикли робити з усіма нашими колегами.
Щодо овертаймів, їх не було та навіть мови про це не йшло, у Георгія була одна єдина таска, яку він, на жаль, не виконав. Проте, як згадувалося вище, головною причиною звільнення було не це, а неповажне ставлення до колеги. Георгій каже, що він поцікавився, чи нарахують зарплату до обумовленого терміну, проте, ви самі бачите діалог, де він попросив нарахувати її раніше, і ми без будь-яких сумнівів пішли назустріч.
15. Щодо вартості ноутбуку, та чи вартує «гра свічок». Як ви розумієте, для нас, як компанії, потрібні не скільки кошти, скільки те, щоб винні були покарані.
Вирішенням ситуації буде займатися суд, який визначить хто винен. З нашої сторони, я хотіла поділитися позицією компанії та підтримати колегу, яка сміливо поділилася цією історією, щоб уберегти інших від співпраці з нечесними співробітниками. На цьому офіційні коментарі та відповідь компанії можна вважати вичерпаними та закритими.
Бажаю кожному HR та рекрутеру тільки відповідальних, чесних та добропорядних кандидатів. А ще прошу надіслати слова підтримки та доброти нашій любій рекрутерці Elvira Sych, яка через щире бажання вберегти інших стала жертвою безспідставного хейту!
UPD. 15 червня Георгій знов вийшов на зв’язок із редакцією і повідомив, що підписав із колишнім роботодавцем мирову угоду і компенсує вартість техніки.
«Підписав мирову угоду з компанією і виплачую все, що необхідно. Ноут бул залитий випадково, але через конфлікт з PM я про це не став говорити і просто віморозився», — повідомив він dev.ua.
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.
Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся!
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця
Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. Маркетинг спеціаліст IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі
Навіть з нового допису Ельвіри видно якою є ця компанія та які методи використовує). Слова розробника тільки доповнюють картину, тож удачі йому з позовом про наклем. Тут прекрасно видно, що компанія хоче помститись працівнику за те, що пішов з неї. П.с "на протязі"🙄🙄🙄
Жодних підтверджень своїх слів ельвіра не надала, усе виглядає як заказуха щоб помститися розробнику за звільнення. Нажаль і dev.ua тут виглядають як такі ж виконавці цієї заказухи як і ця ельвіра.
Навіть з нового допису Ельвіри видно якою є ця компанія та які методи використовує). Слова розробника тільки доповнюють картину, тож удачі йому з позовом про наклем. Тут прекрасно видно, що компанія хоче помститись працівнику за те, що пішов з неї. П.с "на протязі"🙄🙄🙄
Георгій, не заривайте себе ще глибше.
Жодних підтверджень своїх слів ельвіра не надала, усе виглядає як заказуха щоб помститися розробнику за звільнення. Нажаль і dev.ua тут виглядають як такі ж виконавці цієї заказухи як і ця ельвіра.
тільки мені очевидно, що ці коменти написав той самий обіжений на весь світ розробник, про якого йдеться у статті?)
Не вистачає показів дівчини що відправила ноут