🚀 Trustee Plus - ваш криптогаманець з вбудованою платіжною карткою тут 👉

Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця

Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. 
Маркетинг спеціаліст  IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.

Залишити коментар
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю, аби влаштуватися маркетологом в IT-компанію: 30 запитань і поради від досвідченого фахівця

Джунів, які шукають роботу, проходять купу співбесід та отримують відмови замість оферів, під час війни побільшало. А все тому, що до співбесід необхідно ретельно готуватися. dev.ua розпочинає серію матеріалів про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди та отримання омріяного оферу від першого роботодавця. 
Маркетинг спеціаліст  IT-компанії Universe Катерина Скрипка розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.

Маркетинг-шлях

Мій шлях у маркетингу почався чотири роки тому з асистента маркетолога, де я стрімко набувала досвіду за моделлю learning by doing. Агентський досвід дав мені змогу спробувати різні позиції — стратега, РРС спеціаліста, аналітика, бухгалтера, Customer Support та Success менеджера.

Там я вела різноманітні бренди на українському та міжнародних ринках: США, країн Перської затоки та Європи. Агентський досвід дав мені дуже цінний досвід та крос-функціональність, проте від агенції до агенції специфіка роботи не дуже змінювалась. 

Так я зрозуміла, що час рухатися далі, щоб розширювати сферу своїх компетенцій поза агенцією.

Почався процес розгляду різних вакансій на ринку і напрям, куди найбільше хотіла потрапити, була саме продуктова IT-компанія. Саме тут маркетолог несе повну відповідальність за весь цикл роботи з продуктом і бачить прямий вплив на його розвиток. 

Окрім цього, в маркетингу мене завжди приваблювали динамічність, постійний попит на професію та можливість віддалено працювати в будь-якому куточку світу. Наприклад, жила на Шрі-Ланці, а зараз знаходжуся в Туреччині і на ремоуті працюю в IT-компанії Universe, у якої є два напрями — створення додатків-утиліт та розвиток власного R&D-центру. За чотири роки ми досягли третього місця у світі як паблішер утиліт за доходом, а нашими додатками користуються сорок мільйонів юзерів у всьому світі. 

Мені не з першого разу вдалось потрапити в IT-компанію, тому в цьому матеріалі я поділюсь власними інсайтами для тих, хто давно замислювався про зміну сфери своєї роботи, але не вистачає трішки впевненості. 

Критерії вибору роботодавця

Головні фактори вибору роботодавця для мене були:

  • позиціонування компанії, її місія та цінність для суспільства;
  • українське походження компанії. Під час війни гостро почувала потребу бути серед українців та допомагати своїй країні;
  • виклики та цікавий продукт;
  • можливість карʼєрного та фінансового зростання в найближчі два роки;
  • збіг за цінностями з командою та екологічні стосунки. 

Підготовка до інтерв’ю

Готуватися до інтерв’ю я почала ще до початку війни, у середині січня, але офер отримала у середині квітня. Загалом, якщо виключити період, коли компанії поставили на холд всі вакансії, пошук нової робити зайняв у мене десь півтора місяці з урахуванням інтенсивного проходження співбесід, я пройшла їх понад тридцять.

У мене були чіткі фільтри для вибору — B2C компанії, які працюють над розробкою мобільних додатків для IOS, а також цікавила ніша Health&Fitness. Також я спілкувалась з компаніями, для яких мій досвід B2B SaaS (програмні рішення для задоволення потреб бізнесу) був цінним, проте я всеодно підсвідомо більш схилялася до компаній, які працюють над мобільними додатками.

Етапи у всіх компаній були доволі типові:

  • скрінінг з рекрутером;
  • технічне інтерв’ю;
  • тестове завдання; 
  • фінальна зустріч.

Чек-лист маркетологога підготовки до співбесід  

Ваша стратегія підготовки до інтервʼю може різнитися в залежності від досвіду.  Якщо ви людина з досвідом у маркетингу більш ніж рік, я рекомендую підготувати кейси. У CV маркетолога — це щось схоже до портфоліо дизайнера. У маркетингу все вимірюється, і ваш досвід не є виключенням.

Нормально описувати успіхи та невдачі в кейсах, бо це формує цінність вашого досвіду.

Важливо, щоб досвід був реалістичним, це буде фактором успішного закриття вашого випробувального терміну у компанії. Чи впорались ви із задачами так, як про це заявляли у власних кейсах, бо очікування будуть сформовані саме на вашому самоаналізі та портфоліо.

Формальні етапи підготовки:

  1. 1. Підготовка кейсів. Стислі результати вашого досвіду у 2-3 кейсах у цифрах.
  2. Формування CV. Кастомізуйте його під позицію на яку подаєтесь: якщо B2B сектор — то опишіть досвід, який релевантний саме для цієї ніші, це стосується і кейсів.
  3. Підготовка cover letter. Чому ви надсилаєте СV саме в цю компанію, чим ви можете бути корисним, опишіть вашу мотивацію.

Опціональні етапи, що можуть підвищити можливість проходження інтервʼю:

  1. Підготовка до самопрезентації. Стисле інтро про себе, ваш кар'єрний шлях, мотивацію та причини звільнення з попередньої компанії та досягнення.
    Наприклад, я маю табличку, де структурую всю цю інформацію. Також готуюсь до самопрезентацій і з ораторської точки зору: у вас на інтерв’ю фіксована кількість часу, за який ви маєте розкрити себе з кращих сторін та заявити про себе. Чим лаконічніше, чіткіше і впевненіше це буде — тим краще.
  2. Психологічне налаштування. На мою думку, це дуже важлива частина підготовки до інтервʼю — бути готовим, що твій досвід будуть оцінювати як технічно, так і софтово, бути готовим до відповіді на стресові запитання та вирішення задач усно і під час інтервʼю.

Скрінінг резюме 

Скрінінг — ваш перший контакт з компанією, коли ви надсилаєте своє резюме та чекаєте на відповідь рекрутера. Із одного боку — це найкоротший та найлегший етап, а з іншого боку він вимагає від вас певно найбільшої підготовки.

Резюме варто адаптувати під вимоги кожної із компаній, куди ви його надсилаєте. Воно має бути структуроване, у правильному форматі (моя рекомендація — pdf, щоб його було зручно відкрити з будь-якого пристрою) та сфокусоване на результатах ваших минулих місць роботи. 

Окрім резюме на цьому етапі варто приділити час спілкуванню з рекрутером. Наприклад, в Universe це щось схоже на коротке інтервʼю, в якому ви маєте чітко розповісти про свою мотивацію, результати роботи та окреслити перелік своїх досягнень. 

Зважаючи на ці два етапи, наймаючий менеджер обирає, чи пропускати вас далі. Мета цього етапу —  скласти перше враження перед рекрутером та  зрозуміти вашу взаємну зацікавленість одне в одному.

Технічне інтервʼю та 30 must know питань

На технічному інтервʼю я спілкувалась з керівниками напрямів і своїм прямим керівником.  Головна мета тестового завдання — перевірка технічних навичок та ходу ваших думок у вирішенні задач. 

Я склала для прикладу 30 потенційних запитань маркетологу на співбесіді в IT. Але важливо зазначити, що не всі з них ви можете почути на одному інтервʼю. 

Оскільки закупка трафіку в різних компаніях відбувається найчастіше на двох платформах — META та Google. Тому пропоную розглянути потенційні запитання, базуючись на цьому.  

Блок Google

  1. Розкажи про принцип аукціону в системі Google.
  2. Що ти знаєш про Quality Score акаунту? Які його складові?
  3. Усе про типи кампаній та їх призначення. Якими метриками оцінювати ефективність.
  4. Які існують стратегії назначення ставок у системі Google (target ROAS, target CPA). Наведи приклади їх застосування.
  5. Що ти знаєш про технічні обмеження системи (наприклад, які стратегії доступні в Universal App Campaign. Спойлер — там їх менше, ніж в інших.
  6. Розкажи про keywords modifyer та наведи приклади, як вони працюють.
  7. Які є принципи аудиторного таргетингу? Типи аудиторій.
  8. Приведи приклад заборонених елементів для використання в рекламі (наприклад, на креативі має бути до 20% тексту, відсутні клікбейт заголовки).
  9. Типи оголошень та їх використання (розгорнуті текстові оголошення, адаптивні медійні оголошення, тощо).
  10. Налаштування конверсій на рівні кампанії.
  11. Оптимізаційні міри. Зниження вартості закупки.

Блок META (ex. Facebook)

  1. Принцип аукціону в системі Facebook.
  2. Типи кампаній в Facebook та кейси їх релевантного застосування.
  3. Різниця між Facebook App Campaign та Facebook AAA.
  4. Стратегії закупки трафіку. Оцінка ефективності кампанії.
  5. Типи бюджетів: СВO (бюджет на кампанію) VS ABO (бюджет на адсет). Для яких цілей підходить.
  6. Принципи таргетингу та його вплив на вартість закупки (Facebook зазвичай продає ширшу аудиторію по нижчій ціні).
  7. Аудиторний перетин. Як порахувати, як уникнути.
  8. Принципи групування в закупці (по TIER, по маржинальності, по мовному принципу).
  9. Тестування креативів та їх оцінка.
  10. A/B тестування.
  11. Налаштування івентів в Events Manager.
  12. Оптимізаційні міри. Зниження вартості закупки.

Загальний технічний блок

  1. Питання на розуміння метрик та їх кореляції (CPM, CTR, CPC, CPI, CR).
  2. Що таке канібалізація трафіку та як з цим працювати?
  3. Що таке атрибуція та як оцінювати ефективність каналів закупки.
  4. IOS 14+ зміни в закупці трафіку. SKAN атрибуція та принципи її роботи.
  5. Google Tag Manager. Чи вмієте налаштовувати теги та тригери, передавати їх в різні системи. 
  6. Принципи роботи Exel (функції VLOOKUP та знання Pivot Table для аналізу вигрузок).
  7. Якими сервісами для налізу конкурентів користуватись? (App Magic, Sensor Tower, App Anie, Asodesk).

На мою думку, найвдаліші тестові завдання в компаніях, де задачі найбільш схожі до реальних щоденних справ маркетолога. Це складає повну картину зони відповідальності спеціаліста і можна на цьому етапі самому собі чесно відповісти, чи буде цікаво займатися цим.

Хард-скіли маркетолога:

  • Навички рісьорчу. Уміння робити якісне дослідження та аналіз конкурентів, шукати способи експансії на ринку.
    Приклад завдання: провести конкурентний аналіз мобільного додатку та обрати країни для виходу на ринок. Пояснити, чому саме ці країни.
  • Стратегічне мислення та формування тактики закупки трафіку
    Приклад завдання: підготувати маркетингову стратегію виходу на ринок нового продукту. Запропонувати структуру закупки трафіку по каналам та способи досягнення цільових метрик (тактика).
  • Математичні навички. Наприклад, порахувати маржинальність, дохід з користувача.
    Приклад завдання: компанія дає вам ввідні дані, ваша задача розрахувати суму інвестицій задля досягнення окупності продукту.
  • Аналітичні вміння. Аналіз результатів закупки та визначення дій, які необхідно зробити для оптимізації ROI.
    Приклад завдання: компанія надає дані у вигляді таблички, ваша задача визначити найбільш ефективну кампанію або креатив, описати хід думок та подальші кроки: зупинити, масштабувати, оптимізувати.

Софт-скіли маркетолога

Із неочевидних скілів, які стануть у нагоді маркетологу:

  • Знання психології. Маркетинг має закривати потреби тут і зараз, про емпатію до користувачів, розуміння їх «болей» та поведінки.
  • Уміння жити в динамічному хаосі та балансувати між різними факторами. Протягом дня у маркетолога відбуваються аукціони на платформах та надходять регулярні оновлення політик Apple, або може коригуватися продуктова стратегія. Дуже важливо навіть в такій динаміці все структурувати та тримати фокус.
  • Витримка та холодний розум. Маркетологи у продуктових IT-компаніях несуть відповідальність за великі бюджети щодня, тому важливо приймати рішення зважено та без емоцій. 
  • Екологічність у спілкуванні з колегами. Маркетолог протягом робочого дня спілкується з великою кількістю людей — продакт менеджери, креативні маркетологи, партнери з платформ, з якими співпрацює компанія (META, Google, Tik Tok, тощо). Тому дуже важливо зберігати довірливі стосунки, адже від роботи кожного залежить успіх. 

Баррейзинг 

Баррейзинг — це процес, під час якого ви спілкуєтесь із не зацікавленим спеціалістом на предмет технічних та софтових скілів. Це додаткова перевірка колеги в об'єктивній оцінці спеціаліста. Адже наймаючий менеджер часто хоче швидше закрити вакансію, нехтуючи якимись слабкими сторонами спеціаліста. 

Цей етап є далеко не в кожній компанії, але як на мене — він  дуже корисний для двох сторін. У кандидата є можливість познайомитися з членами команди, а для компанії — уникнути помилкового найму. 

Мануал для джуна. Що треба знати початківцю в DevOps: 30 запитань і поради досвідченого ліда
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю в DevOps: 30 запитань і поради досвідченого ліда
По темi
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю в DevOps: 30 запитань і поради досвідченого ліда
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю у Project Management в GameDev: 30 питань та приклади тестових завдань
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю у Project Management в GameDev: 30 питань та приклади тестових завдань
По темi
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю у Project Management в GameDev: 30 питань та приклади тестових завдань
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю у fullstack-розробці: 30 питань та приклади тестових завдань
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю у fullstack-розробці: 30 питань та приклади тестових завдань
По темi
Мануал для джуна. Що треба знати початківцю у fullstack-розробці: 30 питань та приклади тестових завдань
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
Читайте також
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
#Всратівакансії. ТОП-5 пропозицій про роботу, над якими глузують айтішники
Кількість вакансій в IT з початком війни скоротилася, та шедеврів серед них не поменшало. dev.ua зазвичай попросить дизайнерку Анну Лазурко, яка регулярно публікує у своєму LinkedIn вакансії з дивними та кострубатими описами та вимогами, робити добірку з таких «шедеврів». Ось тут можна почитати першу, другу та третю таку добірку.  Цьоготижнева добірка створена dev.ua за допомогою добре відомого у LinkedIn хештегу #всратівакансії. Насолоджуйтеся! 
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
«Я вигоріла настільки, що вже не могла дивитися на комп'ютер». Історія QA-інженерки про великі гроші, безглузді купівлі, вигорання та дауншифтинг
Хмельничанка Олена Шеліна ― айтішниця, яка настільки вигоріла на роботі, що вирішила покинути IT-сферу та докорінно змінити своє життя. За 9 років роботи в IT дівчина пройшла всі ступені кар’єрного зростання, змінила кілька компаній і навіть напрямів. Та прокинувшись одного ранку, вирішила, що більше не зможе виконувати свою роботу якісно. Дівчина переїхала в село, завела господарство та повністю змінила професію. Розповідаємо її історію.
3 коментарі
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
«Навряд чи можна вірити фідбекам компаній». Тестове в IT: робити чи не робити? Відповідають айтішники
Дизайнерка Анна Лазурко поскаржилася в LinkedIn, що жодна компанія, у яку вона робила тестове, не надала фідбек за її проханням чи без нього. «Отримали, ігнорили на тиждень-два, а потім „рухаємося з іншим кандидатом“. Це взагалі єдина фраза, якою мені відмовляють. Як зрозуміти, що ти робиш щось не так і не те, коли нема жодного фідбеку?», — запитала розчарована спеціалістка. 
112 відгуків на вакансії, $100 за тестове та робота мрії. Історія моделі з Луцька, яка об'їздила півсвіту, через пандемію змінила плани й тепер навчає IT інших
112 відгуків на вакансії, $100 за тестове та робота мрії. Історія моделі з Луцька, яка об'їздила півсвіту, через пандемію змінила плани й тепер навчає IT інших
112 відгуків на вакансії, $100 за тестове та робота мрії. Історія моделі з Луцька, яка об'їздила півсвіту, через пандемію змінила плани й тепер навчає IT інших
Надя Адамович — у минулому успішна модель. Та через пандемію зірвався контракт на роботу до Китаю, тому Надія змушена була працювати таргетологом, сушисткою, а згодом вирішила піти в IT. Нині дівчина — UI/UX Designer, заочно навчається на факультеті міжнародно-економічних відносин у Луцькому політехнічному інституті та працює ментором у Mate academy. Розповідаємо її історію, що надихає.
1 коментар

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.