🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉

Понад 60% українців вважають проблему дезінформації важливою, проте лише 40% шукають джерела — дослідження «Детектор медіа»

Українці навчилися перевіряти контент на достовірність, втомились від важких новин про війну та взагалі менше довіряють контенту. Що ще виявило дослідження громадської організації «Детектор медіа». 

Залишити коментар
Понад 60% українців вважають проблему дезінформації важливою, проте лише 40% шукають джерела — дослідження «Детектор медіа»

Українці навчилися перевіряти контент на достовірність, втомились від важких новин про війну та взагалі менше довіряють контенту. Що ще виявило дослідження громадської організації «Детектор медіа». 

Про дослідження

Протягом періоду з 15.01.2024 року до 29.01.2024 року компанія «New Image Marketing Group» проводила опитування серед 1200 респондентів дорослого населення України (18–65 років) (крім тимчасово окупованих територій Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонськоїобластей та в АР Криму).

Мета дослідження — обчислити індекс медіаграмотності українців та виявити його динаміку у порівнянні з минулимироками.

В основу моделі індексу медіаграмотності було покладено концепцію Лена Мастермана та результати якісного етапудослідження «Практики медіаспоживання українців: концептуальна розробка індексу медіаграмотності аудиторії»,підготовленого на замовлення ГО «Детектор медіа» (січень, 2020).

Згідно з кількісним дослідженням, щоб визначити рівень свідомого сприйняття та критичного тлумачення інформації українців:

  1. Цифрова компетентність напряму залежить від рівня освіти та добробуту. Частка аудиторії з високим та вищим за середній індексом цифрової компетентності становить відповідно 61% та
    67%.
  2. Українці віком від 18 до 25 років мають найвищий рівень цифрової компетентності, зокрема через більш активне в цілому використання інтернету, сучасних гаджетів, власним досвідом створення та розміщення контенту та розумінням особливостей
    функціонування й термінології нових медіа.
  3. 91% респондентів інтенсивно користуються Інтернетом щодня або майже щодня. 
  4. 76% використовують Інтернет здебільшого для пошуку необхідної інформації, а 62% — для ознайомлення з новинами.
  5. За два роки з 2022 до 2024 кількість людей, які дивляться фільми та відео в інтернеті, збільшилась на 12% з (46% до 58%). На стільки ж збільшилась кількість людей, які роблять покупки в інтернеті.
  6. Telegram очолює популярні соціальні медіа, до яких українці звертаються для отримання суспільно-політичних новин. Для цього месенджер обирають 60% респондентів.
  7. 57% використовують Telegram для спілкування, і тут месенджер посідає друге місце між Viber (83%) та Facebook (40%).
  8. За корисною, пізнавальною та навчальною інформацією найчастіше звертаються до YouTube (47%) та Facebook (28%).
  9. Взагалі не користуються Telegram 16% аудиторії, а YouTube не мають 11% респондентів.
  10. 72% аудиторії не користуються ШІ: 37%, бо не мають у цьому потреби, 13% не знають, як ним користуватись, 10% не довіряють системам ШІ, а 11% українців ніколи про них не чули.
  11. 62% аудиторії бачать проблеми дезінформації та відмічають їх значущість.
  12. З початку повномасштабної війни все більше українців здатні відстежувати фейкову інформацію, зокрема, 43% шукають джерело в матеріалі (на 6% більше, ніж рік тому), 33% орієнтуються на фото/відеопідтвердження (на 3% більше, ніж рік тому), 30% довіряють хорошій репутації автора (на 2% більше, ніж рік тому).
  13. Частка тих, хто вважає, що у спотворенні інформації зацікавлені олігархи, групи впливу та власники медіа для збільшення аудиторії, зменшилась за останній рік відповідно з 41% до 32% та з 26% до 15%.
  14. Більшості медіа українці довіряють лише частково: 28% аудиторії визначають замовний матеріал інтуїтивно; 49% підозрюють джинсу, коли в матеріалі висвітлено лише позитивні чи негативні аспекти персони, групи або товару; для 47% важливим маркером є той факт, що матеріал може сприяти впізнаваності персони, організації чи товару.
  15. 60% опитаних українців бачать проблему маніпуляції в медіа: 47% підозрюють маніпуляцію, коли в матеріалі висвітлено лише один бік події; 43% відмічають її, якщо є неповна або неточна інформація; 39% орієнтуються на відсутність посилань на джерело; 22% визначають маніпулятивне повідомлення інтуїтивно.
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
У Claude додали інтеграції і розширене дослідження з веб-пошуком
У Claude додали інтеграції і розширене дослідження з веб-пошуком
По темi
У Claude додали інтеграції і розширене дослідження з веб-пошуком
Поліція прикрила Telegram-канали які розповсюджували фейковий образливий контент про школярів, а потім вимагали гроші
Поліція прикрила Telegram-канали, які розповсюджували фейковий образливий контент про школярів, а потім вимагали гроші
По темi
Поліція прикрила Telegram-канали, які розповсюджували фейковий образливий контент про школярів, а потім вимагали гроші
Telegram є найпопулярнішим джерелом інформації але за дезінформацією його випереджає інший інструмент — дослідження
Telegram є найпопулярнішим джерелом інформації, але за дезінформацією його випереджає інший інструмент — дослідження
По темi
Telegram є найпопулярнішим джерелом інформації, але за дезінформацією його випереджає інший інструмент — дослідження
Читайте також
Штучний інтелект DALL-E навчився домальовувати картини. Як це виглядає
Штучний інтелект DALL-E навчився домальовувати картини. Як це виглядає
Штучний інтелект DALL-E навчився домальовувати картини. Як це виглядає
Що робити, щоб ваші твіти не блокували кремлеботи. Інструкція
Що робити, щоб ваші твіти не блокували кремлеботи. Інструкція
Що робити, щоб ваші твіти не блокували кремлеботи. Інструкція
Соціальна мережа Twitter — один з головних майданчиків для поширення інформації про війну в Україні західній спільноті. Але де правда про війну, там відразу з’являються боти Кремля, які кидають страйки. Розповідаємо що робити, аби ваші твіти не блокували.
1 коментар
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Репост новин змушує нас вважати себе розумнішими, але це не так. З лідерами думок теж працює, показує нове дослідження
Обмін новинними статтями з друзями та підписниками в соціальних мережах спонукає людей думати, що вони знають про теми цих статей більше, ніж вони знають насправді. І це працює з активними користувачами Facebook, що ставить під сумнів обізнаність ваших улюблених лідерів думок. Про це свідчить дослідження вчених з Техаського університету в Остіні. До речі, обов’язково покажіть цю статтю своїм друзям і репостніть у соцмережах.
За десять років айтішниць в Україні стало втричі більше, — дослідження Global Logic
За десять років айтішниць в Україні стало втричі більше, — дослідження Global Logic
За десять років айтішниць в Україні стало втричі більше, — дослідження Global Logic

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.