Група компаній EVO (Prom.ua, kabanchik.ua, shafa.ua) реструктуризує бізнес та скоротить близько 40% штату. Про це на своїй сторінці в Facebook повідомив СЕО EVO Микола Палієнко.
«Вчора був важкий день для EVO і нашої команди. Ми розпочали реорганізацію нашого бізнесу під ті реалії які ми бачимо зараз і які, ми вважаємо, будуть надалі. На жаль, попри поступове відновлення е-коммерсу в Україні, в нас є розуміння, що ми ще довго не повернемось на довоєнні рівні. Війна нас застала в момент, коли ми максимально інвестували в R&D та розвиток наших проєктів, багато з яких були стартапами», — написав він.
СЕО EVO зазначив, що компанія прийняла рішення поставити на паузу та припинити розвиток маркетплейсу для авторських товарів Crafta. «Всіх продавців ми запросимо в спеціальний розділ нашого маркетплейсу Shafa», — повідомив Палієнко.
Також на холд поставлений проєкт Rozetka.Travel, де залишається лише підтримка клієнтів.
Ще один проєкт, розвиток якого припинено, — C2C маркетплейс IZI. «Сподіваємось, що прийде час в майбутньому коли ми зможемо продовжити його розвиток», — пише топ-менеджер EVO.
Крім того, вирішено закрити напрямок Вчасно.POS в екосистемі «Вчасно». «Всім клієнтам ми запропонуємо тимчасово більш просту веб-касу з програмним РРО, яку надалі будемо розвивати. Клієнтам іншого нашого POS проєекту Smarttouch ми запропонуємо альтернативні продукти, а сам проєкт Smarttouch переведемо в режим підтримки», — зазначив Палієнко.
Всі інші проєкти «Вчасно» (документообіг, EDI, КЕП, каса) продовжать розвиватися.
Також компанія згортає нові напрямки в фінтех-інфраструктурі й концентрується виключно на забезпеченні платежів на наших маркетплейсах та Rozetka.
«Попри те, що держава значно (наразі в 10-20 разів) скоротила закупівлі і продажі через систему Prozorro в воєнний час, ми віримо, що екосистема Prozorro буде поступово оживати, а після війни повернеться до нормального життя», — уточнив Палієнко. Тому компанія продовжить підтримувати й розвивати проєкт Zakupki.Prom без особливих змін для клієнтів.
Маркетплейси Prom, Bigl, Shafa та Кабанчик потроху відновлюють свої об’єми, і, за словами Івана, з кожним днем ситуація стає кращою. Наразі рівень замовлень сягнув 25-45% від довоєнного.
«В нових реаліях ми змушені були розпочати процес звільнення майже 40% нашої команди, це приблизно 450 людей, для яких в нас просто немає зараз задач і роботи. Це дуже болісно, але ми не бачимо іншого варіанту, ми за чесність і відкритість, і тому тримати людей в стані невизначеності в відпустках і без роботи не наш варіант», — повідомив Палієнко.
Співробітникам виплатять компенсацію, розмір якої буде таким, щоб решта бізнесу могла існувати надалі. «Це дві „воєнні зарплати“ за березень. В березні всі наші співробітники погодилися на спільне обмеження зарплати, щоб був час розібратися, як буде розвиватися ситуація, за що ми їм вдячні. Ми дозволили не повертати нам техніку, на якій працюють наші співробітники, якщо вона їм потрібна. Тому що це збільшить їх шанси знайти собі роботу в майбутньому», — зазначив Палієнко.
Він пообіцяв допомогти знайти роботу звільненим спеціалістам в компаніях, які працюють на зовнішньому ринку і які мають вакансії. «Зараз ми вже ведемо перемовини та починаємо збирати пропозиції. Якщо в вас є дотичні до IT-вакансії, напишіть мені, будь ласка, особисто», — звернувся до колег СЕО EVO.
Палієнко зазначив, що компанія продовжить допомагати співробітникам вибиратися з складних місць та ситуацій, в яких вони опинились під час війни. А для тих, хто служить в ВСУ чи ТрО, або залучений до волонтерських проєктів, передбачена підтримка та допомога із працевлаштуванням в інших компаніях.
Компанія має намір з квітня поступово підвищувати зарплати для тих співробітників, які залишаються в компанії. «В нас багато спеціалістів, яких ми не можемо втратити. Через це зараз ми маємо значну впевненість, що операційна робота й розвиток продуктів та обслуговування клієнтів буде продовжуватись», — зазначив Палієнко.