🚨⚡🚨 Біткоін по $100к. Час встановлювати Trustee Plus і випускати картку для розрахунків безкоштовно 👉
Микита КазимировGameDev
2 жовтня 2022, 12:00
2022-10-02
Боїтеся атомної війни? Зіграйте краще в Fallout: New Vegas і трохи розгрузіться
Чим ближче до кінця підходить 2022 рік, тим більше у світі говорять про потенційний початок атомної війни. У вересні чутки на тлі війни в Україні досягли зовсім тривожних рівнів. І тримати себе в руках стає дедалі важче.
Проте ми маємо незвичайну пропозицію. Спробуйте зіграти у Fallout: New Vegas, яка показує божевільний світ, який пережив численні ядерні удари. Адже життя продовжується навіть там, що, можливо, допоможе вам розвантажитися. Розповідаємо про цю чудову гру, яку вважають чи не найкращою в серії Fallout.
Fallout: New Vegas вийшла в 2010 році і стала своєрідним відгалуженням Fallout 3. Одна лише ситуація навколо розробки гри вже досить цікава.
Справа в тому, що Fallout 3 — це перша частина культової серії Fallout, яку зробила студія Bethesda після набуття прав на неї. До цього розробкою Fallout займалася Black Isle Studio, але студія закрилася. А Bethesda в середині «нульових» була відома насамперед завдяки серії фентезійних рольових ігор The Elder Scrolls, яка приваблює насамперед величезним відкритим світом.
Fallout 3 взяла підхід до світоустрою у серії TES, але розбавила його постапокаліптичною стилістикою та особливостями попередніх частин Fallout. Через це третю частину навіть називали «Oblivion з пушками».
Вистачало в неї і серйозніших проблем на кшталт дивної кінцівки, на яку мало що впливає, дещо недбалого ставлення до канонів світу Fallout і надто простої моралі в основі сценарію.
За це Fallout 3 багато хто не злюбив. Але фанатів у неї виявилось ще більше. Все-таки на просторах постапокаліптичного Вашингтона можна загубитися на сотні годин, а десятки додаткових квестів на будь-який смак не дадуть занудьгувати та стимулюватимуть дух дослідження до самого фіналу.
Завдяки цьому Fallout стала однією з ключових серій для Bethesda, а третя частина зуміла подолати позначку у 12 мільйонів копій — і це станом на 2015 рік, коли студія офіційно ділилася продажами гри востаннє. Тобто число може бути ще вищим.
Після Fallout 3 розробники сконцентрували свої зусилля на The Elder Scrolls V: Skyrim. А створити нову гру у всесвіті Fallout запросили Obsidian. Причому в останній на той момент працювало дуже багато людей, які також свого часу займалися розробкою перших двох частин Fallout. Тому повернутися до улюбленого всесвіту для них було суцільним задоволенням. А гравці чекали від них відповідальнішого підходу до канонів Fallout.
Але на релізі Fallout: New Vegas запам’яталася не лише продуманим світом, рольовими елементами та загалом приємним ігровим процесом, але також величезною кількістю технічних проблем та багів. Деякі були настільки серйозними, що робили проходження гри неможливим. Через це гра отримала не настільки високі оцінки критиків, які б могла.
У свою чергу, це спричинило конфлікт між Bethesda і Obsidian, адже перша відмовилася платити преміальні гроші другій якраз через трохи занижені оцінки. До речі, в результаті і Bethesda, і Obsidian тепер належать Microsoft, тому висока ймовірність, що вони ще попрацюють разом.
Але тут що найцікавіше. Після релізу Obsidian почала активно виправляти New Vegas численними патчами. А те, до чого не дісталися розробники, лагодили вже модери та гравці самостійно. Гра ставала все кращою та кращою.
Вона розповідає історію Кур'єра, якому доручили доставити платиновий чіп, призначення якого невідоме. Але натомість головний герой отримав кулю в голову і мало не помер, а чіп у нього забрали. Тепер йому доведеться перетнути Пустош Мохаве і потрапити до Нового Вегасу, щоб розібратися з кривдником. Але паралельно Кур'єр стає центральною фігурою у масштабному конфлікті, головний «приз» у якому — дамба Гувера та контроль над електрикою у всьому регіоні.
За однією зав’язкою вже можна побачити, наскільки трепетно гра підходить до постапокаліпсису. Адже останній у ній не стає трагічною основою всього, як це буває практично у всіх творах про постапокаліпсис — і що особливо добре помітно у Fallout 3. У New Vegas людям не потрібно знову вчитися жити після кінця світу. Вони й так чудово до всього адаптувалися.
Саме тому кожна взаємодія з персонажами у грі відчувається настільки цікавою. Адже у них все не впирається у постапокаліпсис, проблеми тут є максимально різноманітними та комплексними. Люди в Новому Вегасі готові вбивати за пару зайвих фішок із сусіднього казино, але й великодушність із шляхетністю Пустоші Мохаві не чужі.
При цьому в New Vegas практично немає нічого об'єктивно хорошого чи поганого. Єдиним винятком є Легіон Цезаря, одна з головних місцевих організацій, яка вийшла прямо відвертим злом у всьому. Але навіть з нею креативно попрацювали на рівні дизайну та сценарію, так що Легіон акуратно вписується в околиці Нового Вегаса та становить серйозну загрозу.
В іншому ж навіть не вийде сказати, хто є більшим добром. Саме поняття «добра» в Новому Вегасі ніби відходить на другий план, натомість поступаючись місцем об'єктивно корисним і вигідним діям. Десятки організацій переслідують у грі свої цілі, які варіюються від чогось зовсім скромного та локального до амбіцій, що виходять на світовий і навіть міжпланетарний рівень.
І Кур'єр вільний діяти з усіма так, як він тільки забажає. Гра мінімально вас стримує і не дає жодних побажань. Навіть перша чверть гри, залишаючись дещо лінійною з погляду основного сюжету, все одно створює величезний простір для різних рішень конфліктних ситуацій. А коли Кур'єр добирається до самого Нового Вегаса, так і без того висока різноманітність моментально зростає в масштабах рази в три-чотири.
А New Vegas у цей час пропонує вільно досліджувати кожен куточок усіх локацій (а їх тут величезна кількість), надаючи неймовірний простір для імпровізації. Таке й у 2022 році виглядає чимось позамежним, а у 2010-у так взагалі перевертало свідомість.
Кожен квест у грі — це ручна робота, зроблена з любов’ю. Майже кожен NPC, навіть зовсім другорядні, може розмовляти з Кур'єром про все на Пустоші Мохаві. Сценарій у Fallout: New Vegas вражає обсягами і досі залишається одним із найбільших серед відеоігор.
Пустош Мохаве живе історіями, вони тут переплітаються і взаємодіють одна з одною у дивовижних комбінаціях. І коротенька записка, і випадкова фраза у грі можуть стати початком довгої та заплутаної сюжетної лінії, яка вам точно запам’ятається.
А найголовніше, що нелінійність є майже у всіх квестах, навіть маленьких та незначних. Причому вона часто не зводиться до простого вибору з двох варіантів діалогів. Найкращі квести в Fallout: New Vegas — це комплексні, заплутані історії з десятками можливостей та варіантів розвитку подій. Причому багато квестів перекривають доступ до окремих сюжетних ліній, тому простір для перепроходження в грі пристойний.
Розмаїттю сприяє і система розвитку персонажа. Кур'єр може вирішувати проблеми грубою силою, майстерним володінням зброєю, розмовами, стелсом, інтелектом та багатьма іншими способами. Незвичайні перки та додаткові здібності дозволяють підлаштувати проходження під себе.
А ще це рідкісний випадок, коли навіть нестача параметрів може спричинити цікаві наслідки. Наприклад, через низьке значення інтелекту Кур'єр розмовлятиме примітивними та дурними фразами — і оточуючі не посоромляться це прокоментувати.
Подібний копіткий підхід до всього дивує особливо сильно, якщо врахувати, що зовнішню основу геймплею Fallout: New Vegas взяли з шутерів. Ходити і стріляти (або користуватися холодними видами зброї, тут на ваш смак) тут належить дуже часто. Але навіть це не набридає за рахунок величезної різноманітності зброї (включаючи фірмові кишенькові атомні бомби «Товстун») та грамотного планування кожного зіткнення з ворогами.
А якщо вдаватися в подробиці й окремі цікаві чи просто чудові моменти, то список можна продовжувати до нескінченності.
З Fallout: New Vegas вийшла ще й дуже розумна (у хорошому сенсі) гра, яка складними та не дуже алегоріями розповідає про вади сучасного суспільства. І все це — в еталонній стилістиці ретрофутуризму, яка, от іронія, взагалі не застаріла.
Повна версія Fallout New Vegas Ultimate коштуватиме 520 гривень у Steam. Але за знижками ви зможете взяти її собі за 100-200 гривень. За десятки (а то й усі сотні) годин еталонного геймплей — цілком приємна угода.
P. S. Обережно, після проходження можлива поява гострого бажання накопичувати кришечки на випадок атомної війни.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.
Улюблений Фалаут(після перших двох частин, звісно ж) і улюблена гра в цілому. Вибив в ній всі ачівки, пройшов на всі кінцівки і в цілому гарно провів час. Рекомендую🥰
Улюблений Фалаут(після перших двох частин, звісно ж) і улюблена гра в цілому. Вибив в ній всі ачівки, пройшов на всі кінцівки і в цілому гарно провів час. Рекомендую🥰
Згоден, сам регулярно граю!