Фільмогра або ігрофільм. Незабаром той день, коли "Титанік" не потоне. Ти його врятуєш!

Фільмовиробництво та геймдев завжди стояли досить близько один до одного. І покривали головну потребу людства — доступну розвагу на екрані.

Залишити коментар
Фільмогра або ігрофільм. Незабаром той день, коли "Титанік" не потоне. Ти його врятуєш!

Фільмовиробництво та геймдев завжди стояли досить близько один до одного. І покривали головну потребу людства — доступну розвагу на екрані.

З приходом штучного інтелекту в ці бізнеси, межа між фільмом та грою може бути повністю стерта. А персонажі почнуть поводитися як живі люди, взаємодіяти з глядачами та гравцями, начебто у реальному світі.

До чого все рухається та які є експерименти? Чому Microsoft як ніколи близька до кінематографа, і навіщо Netflix додає ігри?

Усі відповіді знайдете тут, лише трохи нижче.

Інформпривід 

Популярний медіасервіс Netflix цього року почав тестувати свої ігри у деяких країнах. Компанія у звіті за третій квартал пише, що планує спробувати різні типи ігор, збирати фідбек та розширювати бібліотеку.

Для посилення цього напряму Netflix купив розробника OXENFREE — Night School Studio.

На перший погляд, нічого дивного. Відеосервіс хоче розширювати свою підписку ігровими продуктами й робити її ще популярнішою для молодих поколінь, які люблять грати й дивитися як грають.

Нічого дивного, якщо не копати далі. А ми в dev.ua це й збираємось зробити.

Тізер

Під час останньої київської ІТ-конференції TIM 2021 на панелі, присвяченій геймінгу, виступав Іван Швайченко, CEO Boosteroid. Це досить великий європейський сервіс хмарного геймінгу. Націлений він на те, щоб люди грали в ігри просто у браузері, а не на домашніх консолях. Локальні сервери майже в кожній країні присутності тут приходять на допомогу.

Boosteroid нещодавно вийшов на американський ринок, і Швайченко із задоволенням розповідав про Netflix.

Після конференції журналіст dev.ua розпитав Івана про його думки та бачення. Він розповів, що Netflix дивиться у бік ігор, оскільки зауважили, що підлітки до 20 років взагалі не дивляться відео, а сидять у TikTok та грають.

«Тому Netflix у найближчому майбутньому запустить так зване ігрове кіно на ігровому движку. Глядач зможе керувати інтерактивними частинами фільму та персонажами за допомогою джойстика або смартфона із додатком джойстика, як це зараз відбувається в іграх», — зазначає Іван.

За його словами, це принципово відрізняється від інтерактивного контенту у фільмах, який ми маємо сьогодні.

Фактаж

Що ж, мабуть, у Івана гарна уява чи стратегічне бачення. Або і те, й інше в одному. Як перевірити?

Дивовижний збіг, але перше підтвердження реалістичності цієї теорії dev.ua вдалося отримати буквально за кілька днів, в офісі київського розробника ігор «Перша студія», яку всі добре знають за наймасовішим продуктом Wargaming — World of Tanks.

WoT AI Team Lead Олександр Піндик жваво та з явним ентузіазмом розповідав про те, як студія використовує у WoT штучний інтелект. Як він допомагає навчати новачків, опрацьовувати карти місцевості, тестувати навантаження на систему. Але найцікавіше — як штучний інтелект та породжені ним ігрові боти — танки — допомагають пожвавлювати ігри та епізоди. Такі як, наприклад, новий режим, який, до речі, запускається сьогодні — «Мирний: Надія».

Вигадані персонажі

Танки-боти — це звані NPC (non-player character). Тобто персонажі, які не є гравцями.

Нам вони давно знайомі. Для людей, які не є геймерами, що таке NPC можна пояснити на прикладі базової стрілялки, яка виходила ще на восьмибітних приставках: підключаєш до телевізора приставку і пістолет і стріляєш в качок.

Так ось, качки — це найпростіший non-player character. Качка летить по заздалегідь заданій траєкторії й не контактує з гравцем.

Її можна лише застретити. І все.

За 25 років NPC дуже виросли у своїх можливостях. Так, наприклад, Ubisoft минулого року випустила гру Watch Dogs:Legion. Події, за її сюжетом, розгортаються у постапокаліптичному Лондоні, де група хакерів бореться з авторитарним режимом. У грі створені історії з життя, взаємини та розпорядок дня для кожного жителя Лондона, з яким гравець спілкується.

Якщо гравець рятує життя персонажа, його найкращий друг може приєднатися до вас наступного дня.

Іншими словами, автори намагалися максимально олюднити NPC.

Олександр Піндик, який застосовує штучний інтелект у World of Tanks з 2017 року, каже, що танки-боти стали надто розумними. І їхні можливості доводиться штучно урізати. Інакше вони за дві секунди завалять навіть найдосвідченішого віртуального танкіста.

Поводження ботів іноді навіть «виходило з-під контролю», коли вони «змовлялися», об'єднувалися в групи, щоб убити жертву або на кілька кроків уперед прораховували дії живого гравця.

«Відеоігри — вони для того, щоб розповісти історію або дати гравцеві досвід, і занадто сильна непередбачуваність NPC може стати на заваді цьому», — розповідав нещодавно виданню Science Focus Едвард Паулі, доцент кафедри штучного інтелекту Ігрової академії Фалмутського університету.

А якщо …

А якщо подивитися на дуже розумних NPC інакше. Чи можуть стати частиною екосистем зі складнішими сценаріями, схожими на сценарії повнометражних фільмів?

Насправді такі експерименти вже проводилися.

Agence, короткий інтерактивний фільм у віртуальній реальності від торонтської студії Transitional Forms та Національної ради з кінематографії Канади. Ні, він не побив торік рекорди касових зборів.

Agence — це гібрид між фільмом та відеогрою. Він взагалі поки що навряд чи зможе знайти свою аудиторію. Але це перший приклад фільму, в якому, щоб керувати анімаційними персонажами, використовується машинне навчання.

«Я дуже захоплений штучним інтелектом, тому що вважаю, що AI та кіно невіддільні одне від одного», — каже режисер фільму П'єтро Гальяно.

Раніше Гальяно отримав першу премію «Еммі» за VR у 2015 році. Тепер він і продюсер Девід Оппенгейм з Національної ради з кінематографії Канади експериментують із відео-оповіданням, яке вони називають динамічним фільмом. «Ми розглядаємо Agence як свого роду динамічний фільм німої епохи», — каже Оппенгейм.

 «Це початок, а не блокбастер».

Гальяно і Оппенгейм хочуть, щоб у глядачів була можливість сидіти склавши руки й дивитися, як розгортається історія, або брати участь і змінювати історію на льоту з контролерів користувача.

 «У багатьох інтерактивних фільмах є моменти прийняття рішень, коли ви можете розщеплювати розповідь на різні гілки, але я хотів створити щось, що дозволить вам змінити історію в будь-який момент», — зазначає режисер.

Супернейронки настигли

Як кажуть, зірки збіглися, і штучний інтелект за останні кілька років теж добре просунувся вперед.

Спочатку проєкт Ілона Маска OpenAI витратив на тренування нейронної мережі GPT-3 $4,6 млн, і в 2020 році відкрив доступ до неї для сторонніх проєктів. Нейронка може писати есе на бізнес-теми, створювати вебсторінки та виконувати інші завдання на основі простих інструкцій природною мовою користувача і навіть писати код.

У 2021 році про старт подібних проєктів — суперрозумних нейронок, що працюють на базі мільярдів параметрів, — оголосили різні компанії в різних країнах.

І прив’язка таких розробок до персонажів відеоігор — щоб вони могли ще реалістичніше контактувати з глядачем — здається, на перший погляд, непоганою ідеєю.

Але та сама «Перша студія» вважає за краще не використовувати нейронки в танках. Причина проста. Робота з нейронками, їх навчання та налаштування під певну гру з певним сценарієм потребує колосальних ресурсів. І лише дуже великі компанії можуть собі це дозволити.

Цілком імовірно, що Netflix на це вистачило б грошей. І не лише в нього.

Цікавий приклад — компанія Microsoft. У 2019 році вона заявила, що вкладе $1 млрд у OpenAI, щоб продовжити роботу над штучним розумом. Паралельно компанія продовжує свою агресивну політику на ринку відеоігор — вкладає сотні мільйонів у вдосконалення своїх продуктів, таких як XBox.

Чи Microsoft схрещуватиме можливості супернейронок з відеоіграми — напевно, це лише питання часу.

Максимальне зближення

Складні ігри та фільми завжди були схожі за своєю суттю. Мета і тих, і інших — розповісти історію, яка йде за сценарієм. І там, і тут є персонажі. В іграх з ними можна взаємодіяти, у фільмах — поки що лише спостерігати за харизматичною грою акторів.

«Перша студія» знімає трейлери до своїх нових режимів «Мирний 13» та «Мирний Надія», і виглядають вони ніби анонси до серіалу.

За своєю суттю такі епізоди гри і є серіал. Кожна частина має свою історію, що переплітається з новим випуском.

У першій частині танкові загони борються з Невразливим, а в другій вчені знаходять спосіб як його знищити.

Чи зможуть танки чи інші вигадані персонажі дорости до NPC, які претендують «на Оскар»?

Відповісти на це питання поки що складно. Навряд чи динамічні фільми зі штучним інтелектом на борту витіснять традиційний кінематограф із Леонардом Ді Капріо.

Але варіанта, що з’явиться версія «Титаніка», де у глядачів буде можливість врятувати його від загибелі, виключати не варто.

До речі, NPC, які вийшли на новий рівень, відбилися від рук, вже стібають у кіно.

У свіжому фільмі Free Guy NPC (його грає Райан Рейнольдс) отримує свідомість у відеогрі в стилі Grand Theft Auto. Він більше не маріонетка з набором стандартних фраз, але може думати, відчувати та взаємодіяти.

Можливо, це своєрідний знак від творців. Скоро всі персонажі фільмів та ігор будуть такими.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-bot.

А також підписуйтесь на наш Telegram-канал — dev.ua | IT України.

Обговорення

Коментарів поки немає.