💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Вікторія ГорбікСтартап
17 листопада 2023, 08:00
2023-11-17
Студенти у Вінниці розробили додаток для попередження шахрайства. Як їм це вдалось та що він собою являє
Студенти Вінницької IT-академії з команди Get Strong посіли друге місце на ІV Всеукраїнському YEPS — хакатоні інноваційних ІТ-рішень, який проходив 21-22 жовтня. За умовами хакатону вони за дві доби розробили проєкт «B.R.O. App (Be Ready & Observant)», який містить в собі PWA додаток. Розроблені інструменти дозволяють проходити різноманітні тестування, спрямовані на попередження шахрайства.
Ось, що розповіли dev.ua учасники команди про те, як працює цей інструмент, як вони його створювали, скільки це може коштувати та які перспективи він має.
Стартап BRO — це PWA додаток, який дозволяє перевіряти номери потенційних шахраїв і навчатися реагувати на підозрілі ситуації в реальному часі. Основна задача додатка — попередження різного роду шахрайства, а надалі і боротьба з ним.
Передумовами створення інструменту учасники команди Get Strong називають велику кількість наявних зараз шахрайських схем через телефонні дзвінки.
Низький рівень обізнаності громадян і постійна поява нових схем призводять до того, що люди часто потрапляють в пастку до шахраїв і втрачають свої кошти чи інші ресурси.
Як це працює
Під час аналізу потенційних конкурентів розробники виявили, що більшість подібних рішень фокусуються на одній статичній ніші шахрайства та в основному включають лише додавання самого номеру з підписом. Додаток BRO вирізняється можливістю додавати розширені коментарі та докази до кожного номеру, охоплюючи весь спектр шахрайських схем та постійно оновлюючись і враховуючи нові схеми.
Платформа відзначається високою надійністю та захищеністю, оскільки, на відміну від конкурентів, не використовує доступ до особистих даних користувачів таких, наприклад, як контактні номери та імена.
Студенти використали креативний гейміфікований дизайн з патріотичним персонажем для збільшення зацікавленості користувачів до додатка. Дизайн і інтерфейс максимально спрощені, щоб ним легко змогли користуватись як дорослі, так і діти.
Також слід відзначити особливості навчальної програми, яка інтегрована у формат гри. Користувачі отримують бали, патріотичні наліпки та звання, конкуруючи у рейтингу.
Додаток BRO містить в собі:
Базу потенційно шахрайських телефонних номерів — користувачі можуть здійснювати пошук по номеру в базі, а також додавати до бази нові номери з прикріпленням доказів та коментарів.
Навчальну програму — структуровані за категоріями навчальні тести, призначені для навчання оптимальним діям в кожній окремій ситуації можливого шахрайства з докладними рекомендаціями та поясненнями.
Чат допомоги — користувач може отримати додаткову консультацію в разі необхідності в чаті з інтегрованим штучним інтелектом.
«Адмін панель» та API-документацію — для повного управління додатком, контентом та користувачами була створена «Адмін панель» з усіма необхідними функціями. А також готова API-документація з повним описом та високоякісними тестами для зручної інтеграції.
Технічні подробиці
Проєкт використовує концепцію PWA (Progressive Web App) для максимального комфорту для юзерів. Клієнтська частина продукту розроблена з використанням фреймворку Vue.js та TypeScript, що підвищує рівень захищеності. Для ефективного препроцесування стилів стартапери застосували SASS, а також інші розширюючі інструменти, зокрема, Axios, Vuex, Vue Router, Pug.
Backend проєкту реалізовано на Node.js з використанням фреймворку Express. Для взаємодії з даними використана база даних PostgreSQL у поєднанні з ORM Sequelize для забезпечення ефективної обробки та управління даними. Крім того, розроблено зрозумілу та докладну документацію API з використанням Swagger для полегшення роботи з продуктом.
Початкове юніт-тестування команда виконала одразу в процесі розробки. Наступним етапом, і, можна сказати, масовим бета-тестуванням, стало сканування QR коду додатка сотнями учасників під час проведення хакатону, які почали активно використовувати його.
Зараз, після впровадження нових функцій, тестуванням займається тестувальниця (QA) з Вінницької IT-академії. Надалі розробники бачать потенціал для використання інструменту серед населення, а також розглядають можливості співпраці з бізнесом, банківськими установами, волонтерськими організаціями та державою.
Про команду та процес розробки
До команди Get Strong входять студенти Вінницької IT-академії, 6 розробників, які працюють під керівництвом досвідченого ментора. Над проєктом працювали Frontend розробники Щербак Тетяна, Тузков Дмитро, Журавльова Дар’я, Михалевич Олександр, Щербак Олег — на даному проєкті виконував роль UI/UХ дизайнера. Backend розробкою займався Желіховський Олександр. Ментором та наставником став досвідчений розробник та викладач Вінницької IT-академії Віталій Богданюк.
MVP стартапу було розроблено протягом двох днів під час Всеукраїнського хакатону YEPS. За цей час студенти практично повністю реалізували весь основний функціонал.
Наразі команда фокусується на вдосконаленні додатка та впровадженні нового функціоналу, який містити модерацію та перевірку доданих доказів до кожного номеру.
Про монетизацію
На цей час, розробка додатка виконується виключно внутрішніми зусиллями команди, без привертання зовнішніх фінансових ресурсів. Проте для подальшого розвитку та масштабування проєкту команда розглядає можливість залучення інвестицій. Ці кошти будуть необхідні для використання надійного сервера, хостингу та оплати підписки для інтеграції штучного інтелекту. Також за словами стартаперів буде необхідне фінансування маркетингових та рекламних заходів у залежності від темпів росту та розвитку проєкту.
Модель монетизації буде базуватися на різних підходах для забезпечення стійкого доходу та підтримки розвитку додатка. Початково додаток буде доступним безкоштовно для всіх користувачів. Проте, для покращення досвіду та розширення можливостей, стартапери планують наступні шляхи монетизації:
Преміум акаунти для фахівців та компаній (орієнтовна вартість буде близько $2).
Платний доступ до API для корпоративних клієнтів та CRM систем (орієнтовна вартість буде близько $200).
Платні VIP функції та стильний дизайн (орієнтовна вартість буде выд $1 до $5).
Реєстрація домену: $30 — $50 на рік.
Хостинг: $20 — $100 на місяць, залежно від розміру та трафіку.
Маркетинг та Реклама (залежить від мети та очікуваних результатів).
Онлайн-реклама (Google Ads, Facebook Ads): $200 — $2000 на місяць.
PR та зв’язки з громадськістю: $100 — $1000 на місяць.
Участь у конференціях та заходах: $100 — $2000.
Про плани на майбутнє
Наразі команда займається розробкою функціонала для модерації файлів-доказів щодо фактів шахрайства. Далі на черзі створення бази верифікованих перевірених номерів, таких як банківські та волонтерські організації тощо. Щодо планів на перспективу, то вони включають розширення функціонала для можливої співпраці з кіберполіцією, щоб не тільки збирати дані, а й ефективно боротися з шахрайством.
Розглядається можливість автоматичного формування та відправки листів до кіберполіції на підставі певної кількості скарг на конкретний номер з доказами. У планах стартаперів також реалізація функціонала, що дозволить пов’язувати кілька номерів для відстеження ланцюжка змін телефонних номерів шахраями.
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.
Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.
Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.
(текст від 21 жовтня 2021 року)
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі.
Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року.