Збираємо базу IT-компаній. Приєднуйтесь 👇

Огляд God of War Ragnarok. Найкращий ексклюзив PlayStation у 2022 році

Серія God of War почалася як украй жорстокі слешери про спартанця Кратоса, одержимого злістю на богів Стародавньої Греції. Це були пафосні, яскраві та до краю криваві ігри. Але у 2018 році серія пережила м’який перезапуск, і ось вже стриманий і досвідчений Кратос виховує сина Атрея посеред декорацій міфів Скандинавії. Не забуваючи про жорстокість, звичайно, але вже більш приземлену.

God of War Ragnarok продовжує і завершує «нордичну» сагу Кратоса. Розповідаємо, яким вийшов такий очікуваний багатьма гравцями фінал конфлікту спартанця та богів Скандинавії.

Залишити коментар
Огляд God of War Ragnarok. Найкращий ексклюзив PlayStation у 2022 році

Серія God of War почалася як украй жорстокі слешери про спартанця Кратоса, одержимого злістю на богів Стародавньої Греції. Це були пафосні, яскраві та до краю криваві ігри. Але у 2018 році серія пережила м’який перезапуск, і ось вже стриманий і досвідчений Кратос виховує сина Атрея посеред декорацій міфів Скандинавії. Не забуваючи про жорстокість, звичайно, але вже більш приземлену.

God of War Ragnarok продовжує і завершує «нордичну» сагу Кратоса. Розповідаємо, яким вийшов такий очікуваний багатьма гравцями фінал конфлікту спартанця та богів Скандинавії.

God of War 2018 починалася вкрай повільно. І в цьому немає нічого дивного, адже розробникам із Santa Monica Studio потрібно було однією грою перекрити тональність семи попередніх частин. Замість люті у форматі відеоігри автори подарували притчу-роздум про стосунки батьків та дітей, яка сама по собі відчувається вкрай розміреною та мудрою.

У випадку God of War Ragnarok нові правила життя Кратоса та нюанси його відносин з Атреєм усім уже відомі, тому історія не витрачає час на зайві пояснення. Атрей виявляється досить небезпечним для нордичних богів, тому зацікавився особисто Один. Хлопець має свої мотиви, але далеко не всіма він готовий ділитися з батьком Кратосом, чому останній зовсім не радий. І всі ці сімейні конфлікти розгортаються на тлі кінця світу, що наближається, — Рагнарока.

У God of War 2018 історія була вкрай простою та зрозумілою. Уся гра, якщо винести за дужки стосунки Кратоса та Атрея, які займали більшу частину сценарію, відчувалася скоріше прологом до чогось більшого. Цим «найбільшим» і стала God of War Ragnarok.

Замість паломництва заради пам’яті загиблої матері Атрея — піднесений пафос кінця всіх світів, замість скромного набору персонажів — усі головні імена нордичної міфології.

God of War Ragnarok розганяється практично з перших хвилин, а масштаб того, що відбувається тут позамежний.

Але ось що по-справжньому цікаво: нехай історія у грі зросла в обсягах у кілька разів, їй однаково виходить залишатися зворушливою та майже інтимною. Стосунки Кратоса й Атрея в God of War Ragnarok виходять зовсім новий рівень, їхні сварки та примирення сприймаються мало не на особистому рівні. А складні перипетії доль нордичних богів створюють цікавий контраст зі спробами головних героїв дійти розуміння.

У God of War Ragnarok навіть епізодичні персонажі вийшли дуже привабливими, а головних ви тим більше запам’ятаєте надовго. Конфлікти з попередньої частини тут набувають цікавого та несподіваного розвитку, проте нові герої не губляться на тлі старих і теж отримують гідне місце в загальному сюжеті. Боги у грі досить ганебні, і мимоволі можна розділити антипатію Кратоса до них. Але майже в кожного однаково є свої моменти, під час яких до них можна виявити якщо не симпатію, то хоча б жалість чи повагу.

Образ Кратоса в God of War Ragnarok еволюціонував ще сильніше. У новій грі головного героя не бояться зображати дещо незграбним та емоційно слабким. Особливо на тлі Атрея, поряд з яким спартанець регулярно нагадує прибульця з іншої, застарілої епохи. Завдяки цьому Кратос як персонаж олюднюється ще сильніше. Якщо частина 2018 року не зуміла змусити вас полюбити протагоніста, Ragnarok це майже напевно виправить.

Фокус на персонажах не завадив Santa Monica Studio ще й краще розкрити сам нордичний сетинг, сповнений унікальних створінь та цікавих легенд. God of War 2018 року багато в чому відчувалася швидше екскурсією за новими для серії обставинами. Ragnarok дозволяє насолодитися міфічною Скандинавією у всій красі, досліджувати кожен із дев’яти світів.

А досліджувати в God of War Ragnarok є що, адже додаткового контенту в грі достатньо.

Різні покращення, додаткові історії та секрети, серед яких знайшлося місце навіть для відсилань на інші ексклюзиви PlayStation, допоможуть вам затриматися з Кратосом та Атреєм на десятки годин. Причому без сторонніх активностей основний сюжет Ragnarok займе у вас годин 20–30. Розробники точно не розмінювалися, коли займалися грою.

Бойова система God of War Ragnarok розвиває ідеї попередньої частини. Це досі відносно простий слешер, котрий дуже багато ідей запозичив з Dark Souls. Удари в грі переважно повільні, зате відчутні. У цій частині Кратосу додали ще більше вмінь, тому в Ragnarok з’явився простір для креативного вбивства ворогів, якого місцями не вистачало попередньої частини.

Додатковий інтерес додає геймплей за Атрея, який став повноцінним ігровим персонажем. Він відчувається дещо урізаним щодо можливостей Кратоса, але своїх цікавих знахідок у нього вистачає. Та й у цьому загалом біда всіх слешерів з кількома персонажами, адже хтось обов’язково виділятиметься на тлі інших своєю великою кількістю можливостей. Щось подібне було і в Bayonetta 3, і Devil May Cry V.

Також у God of War Ragnarok автори виправили проблему з босами, яка стала для багатьох основним критичним моментом у попередній частині. У God of War 2018 було дуже мало цікавих битв, їх практично на пальцях однієї руки можна перерахувати. У God of War Ragnarok кількість потужних і захопливий дух противників зросла в рази, так що нудьгувати не вийде.

У грі в принципі вистачає унікальних моментів, у яких відчувається ручна робота та творчі задуми розробників. Унікальні зіткнення та ситуації, загравання з очікуваннями гравця, несподівані діалоги та знахідки — God of War Ragnarok любить дивувати. І не соромиться посилатися навіть на файтинг PlayStation All-Stars Battle Royale, в якому одним із персонажів був Кратос. Що, звичайно, дещо руйнує занурення в історію та її вірогідність. Зате як фан-сервіс подібні моменти працюють чудово.

Єдина суттєва проблема гри — це всюдисуще для ексклюзивів PlayStation карабкання по уступах, механіка якого не змінюється, здається, з часів першої частини Uncharted.

Моменти, де Кратосу та Атрею потрібно кудись лізти, відчуваються штучною потиличкою, щоб гравець послухав більше діалогів. Вони руйнують загальний темп, а бачити їх раз по раз у різних іграх вже відверто набридло.

Утім, загальних переваг God of War Ragnarok карабкання ніяк не зменшує. Це досі вивірена до дрібниць пригода, яка виглядає та звучить приголомшливою. Звичайно, у версії для PlayStation 5. На PlayStation 4 будьте готові до регулярних завантажень і підвантажень, а також загалом досить середньої графіки. Що все одно виглядає гідно.

Розробники обіцяли, що God of War Ragnarok стане фіналом нордичних пригод Кратоса. Відверто кажучи, цю тезу ще можна якось поставити під сумнів, адже кінцівка гри щодо структури та смислів викликає деякі питання. Але як фінал важливого етапу у житті Кратоса гра точно вдалася.

God of War Ragnarok вдало поєднує протилежності. Вона одночасно пафосна та лаконічна, масштабна і в чомусь камерна, епохально гучна та драматично скромна. Це гра, яка крізь призму свого фантастичного сетингу заграє з багатьма простими життєвими темами та робить це філігранно.

А ще у неї дуже приємно грати. Та навіть простий перегляд приносить задоволення. Що ще потрібно від чудової гри?

Bayonetta 3. Проблемна, але все ще головна гра-феєрія 2022 року
Bayonetta 3. Проблемна, але все ще головна гра-феєрія 2022 року
По темі
Огляд Bayonetta 3. Проблемна, але все ще головна гра-феєрія 2022 року
Огляд Scorn. Красива візуально, але абсолютно порожня на рівні смислів гра
Огляд Scorn. Красива візуально, але абсолютно порожня на рівні смислів гра
По темі
Огляд Scorn. Красива візуально, але абсолютно порожня на рівні смислів гра
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
По темі
Читайте головні ІТ-новини країни у нашому Telegram
dev.ua запускає джобборд з акційною пропозицією для IT-роботодавців

Надсилайте вакансії

Ми запускаємо розсилку про українське IT-ком’юніті. Залиште email, аби розуміти більше. Прем’єра — скоро!
Дякую! На вказану адресу надіслано листа для підтвердження підписки.
Читайте також
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Головоломка киянина Quadline перемогла на фестивалі інді-ігор Google Play
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує. Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей. Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.
Продюсер 2К поділився раніше небаченими артами Half-Life 3 та інших скасованих ігор Valve
Продюсер 2К поділився раніше небаченими артами Half-Life 3 та інших скасованих ігор Valve
Продюсер 2К поділився раніше небаченими артами Half-Life 3 та інших скасованих ігор Valve

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.