Фінансовий гігант JPMorgan Chase подає до суду на 30-річну засновницю Frank, гучного фінтех-стартапу, який він придбав за $175 мільйонів у 2021. Причина — нібито брехня про його масштаби та успіх, а також величезний список фальшивих користувачів, щоб спокусити фінансового гіганта купити його. Про це пише видання Forbes.
Що за стартап
Компанія Frank, заснована Чарлі Джавіс у 2016 році, пропонує програмне забезпечення, спрямоване на поліпшення процесу подання заявок на отримання студентської позики для молодих американців, які шукають фінансової допомоги.
Її високі цілі перетворити стартап на «Amazon для вищої освіти». Він отримав підтримку мільярдера Марка Роуена, згідно з Crunchbase, а також відомих спонсорів, зокрема Aleph, Chegg, Reach Capital, Gingerbread Capital і SWAT Equity Partners.
Що у позові
У позові, який було подано наприкінці минулого року до окружного суду США в штаті Делавер, стверджується, що Джавіс у 2021 році збрехала JP Morgan, що понад 4 мільйони користувачів підписалися на Frank, щоб подати заявку на федеральну допомогу.
Коли JP Morgan попросив докази під час належної перевірки, Джавіс нібито створила величезний список «фальшивих клієнтів — список імен, адрес, дат народження та іншої особистої інформації для 4,265 млн „студентів“, яких насправді не існувало».
«Джавіс спочатку відхилила запит JPMC, стверджуючи, що вона не може поділитися своїм списком клієнтів із міркувань конфіденційності», — йдеться далі в скарзі.
Скарга містить скріншоти презентацій, проведених Джавіс для JP Morgan, які ілюструють зростання Frank і стверджують, що у нього понад 4 мільйонів клієнтів.
Зустрічний позов
Його подала Джавіс проти JP Morgan. У скарзі стверджувалося, що минулої весни банк «розпочав серію безпідставних розслідувань поведінки пані Джавіс» та «працював над тим, щоб змусити пані Джавіс залишити [JP Morgan]», щоб відмовити їй у мільйонній компенсації.
У рамках цих розслідувань, як сказано в скарзі, JP Morgan «помилково звинуватив пані Джавіс у неправомірній поведінці» під час і після придбання Frank.
У заяві адвоката Джавіс написано, компанія JPMC поспішила придбати її бізнес, а потім зрозуміла, що не може обійти наявні закони про конфіденційність студентів, та спробувала переглянути угоду з нею.
Як створювалися фейки
Головний директор із розвитку Frank Олів'є Амар також згадується в скарзі JP Morgan. У ньому стверджується, що Джавіс і Амар спочатку попросили провідного інженера Frank створити фальшивий список клієнтів. Коли він відмовився, Джавіс звернувся до «професора про дані в коледжі Нью-Йорка», щоб той допоміг.
Використовуючи дані деяких людей, які вже почали використовувати Frank, він створив 4,265 мільйона підроблених облікових записів клієнтів, за які Джавіс заплатила йому $18 000, стверджує JP Morgan.
Тим часом Амар витратив 105 000 доларів на купівлю окремого набору даних про 4,5 мільйона студентів у фірми ASL Marketing згідно зі скаргою. Amar і ASL Marketing поки не відповіли на запит про коментар.