Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Олександр КузьменкоСтартап
21 червня 2025, 09:00
2025-06-21
«Жодного скролу, жодного вручну доданого огірка». Як працює український ШІ-асистент Neomi, який вже допомагає збирати продуктовий кошик в мережі Varus
На початку червня стартап Neomi, який розробляє штучний інтелект, що автоматично купує продукти замість користувача, отримав своє перше комерційне партнерство — він став допомагати з покупками клієнтам мережі супермаркетів Varus.
dev.ua поспілкувався з CEO та засновником Neomi Дмитром Лиликом, який нещодавно представляв стартап на Viva Technology в Парижі, і дізнався більше про амбіції створити харчового ШІ-асистента для мільйонів людей.
На початку червня стартап Neomi, який розробляє штучний інтелект, що автоматично купує продукти замість користувача, отримав своє перше комерційне партнерство — він став допомагати з покупками клієнтам мережі супермаркетів Varus.
dev.ua поспілкувався з CEO та засновником Neomi Дмитром Лиликом, який нещодавно представляв стартап на Viva Technology в Парижі, і дізнався більше про амбіції створити харчового ШІ-асистента для мільйонів людей.
«Уявіть собі: ви заходите на сайт супермаркету, вводите побажання на кшталт „тиждень азійської кухні без глютену“, і вже за пару хвилин отримуєте готовий кошик зі стравами, інгредієнтами й відповідними товарами. Жодного скролу, жодного вручну доданого огірка», — пояснює корисністю Neomi Дмитро Лилик.
За словами розробників, штучний інтелект в Neomi — це «не просто „фішка“, а ядро усього продукту». Він виконує три ключові функції:
Розуміння запиту користувача: ШІ розбирає запити на кшталт «вечеря для двох без м’яса на три дні» на інгредієнти, рецепти, кількості тощо.
Персональні рекомендації: Neomi вивчає переваги користувача, запам’ятовує вибрані страви та порівнює зі смаками інших користувачів, щоб пропонувати найбільш релевантне.
Підбір товарів: Продукт шукає відповідні товари в конкретному магазині. Помилки майже зникли — менш як 0,01% товарів зараз замінюється користувачами вручну.
«Під капотом — комбінація мовних моделей, класифікаторів, систем рекомендацій та власноруч зібраного датасету. Ми не просто інтегрували відкриту модель, а створюємо спеціалізовані рішення, навчені на кулінарних, продуктових і поведінкових даних», — пояснює Дмитро Лилик.
Інтерфейс Neomi. Зображення надане Дмитром Лиликом
Хто стоїть за створенням Neomi
Стартап заснували двоє людей, Дмитро Лилик та Владислав Мегера.
Дмитро (CEO) — колишній засновник Zeeon Metaverse (серед клієнтів — L’Oreal, TechStars та стартапи з Кремнієвої долини) з понад 10 років досвіду в продуктовому маркетингу; Влад (CTO) — full-stack розробник з фокусом на ШІ, який мав стартап, придбаний мережею продуктових магазинів. Раніше він також працював над медичними ШІ-алгоритмами.
За словами Дмитра, наразі вони не планують збільшувати свою команду. Проєкт почали в стилі «бутстреп» — фінансували розробку власними силами з максимальною ощадливістю. Згодом отримали два гранти від Українського фонду стартапів (восени 2024 році) та від Європейського союзу (навесні 2025).
«Ці кошти дозволили підтримати команду, протестувати гіпотези, запустити пілот, вийти на перших ритейлерів та відвідати міжнародні конференції для здобуття більшої кількості корисних контактів», — говорить Дмитро Лилик.
Де вже працює Neomi
Скриншот з сайту Varus
На початку червня ШІ-асистент стартапу з’явився на сайті Varus як пілотний проєкт. Його віджет розташований у спеціальному блоці на сайті varus.ua під назвою «Зберу кошик за рецептом». За словами Дмитра, це перший комерційний запуск для Neomi, але команда вже працює над ще одним.
«Ми також на фінальних стадіях випуску MVP зі ще однією національною мережею, та ведемо переговори з іншими національними та іноземними ритейлерами. Наразі продукт перебуває на стадії пілотного MVP, але вже показує стабільні результати у збільшенні конверсії, середнього чека і задоволеності клієнтів», — зазначає Лилик.
За його словами, кількість користувачів продукту зростає щодня, і розробники вже бачать позитивну динаміку у повторному використанні. «Люди повертаються, бо Neomi справді економить їм час і знімає стрес від планування покупок», — говорить CEO стартапу.
Він додав, що в Neomi вже ведуть переговори з великими мережами в Іспанії, Аргентині та Бразилії, де ринок онлайн-ритейлу активно зростає.
Як монетизується Neomi
Дмитро Лилик запевняє, що для кінцевих користувачів Neomi буде безплатним завжди. «Ми віримо, що за зручність має платити не клієнт, а той, хто отримує з неї бізнес-результати», — пояснює співзасновник стартапу.
Модель монетизації Neomi орієнтована на ритейлерів: у майбутньому вони платитимуть комісію за успішні покупки, зроблені через продукт стартапу.
«Уже зараз ми бачимо, що завдяки Neomi користувачі купують швидше, більше і з меншими відмовами — це те, за що ритейлери готові платити», — вважає Дмитро.
Наразі Neomi перебуває на пілотному етапі, тому поки не генерує прибуток.
«Ми навмисно не включали монетизацію в ранній фазі — фокусувалися на створенні цінності, тестуванні UX і підвищенні метрик для ритейлерів. До кінця року очікуємо перші комерційні контракти», — говорить CEO стартапу.
Плани на майбутнє
Дмитро поділився намірами розробників, щодо розвитку Neomi. До них входить:
Покращити UX, зменшити час на формування кошика до 60 секунд (наразі це 90).
Додати рекомендації на основі історії покупок.
Зменшити відмови користувачів і підвищити середній чек на 20%.
Завершити інтеграції з новими українськими та міжнародними ритейлерами.
«У довгостроковій перспективі ми хочемо, щоб Neomi стала персональним харчовим асистентом для мільйонів людей — враховувала їхні смаки, алергії, медичні обмеження, улюблені рецепти й все це трансформувала в один клік… в продуктовий кошик», — говорить Дмитро Лилик.
У 2025 році команда Neomi взяла участь у Viva Technology — масштабній міжнародній події в серці Парижа, яка збирає відомих представників техіндустрії.
Фото: Дмитро Лилик
«Для нас це була не просто конференція, а справжній трамплін у глобальну спільноту інновацій. Протягом кількох насичених днів ми провели десятки зустрічей, знайомились із підприємцями з різних країн, обмінювались досвідом, порівнювали підходи до технологій у сфері штучного інтелекту, харчування та e-commerce. У результаті ми повернулися з понад 70 новими контактами — серед яких були як стартапи з потенціалом до колаборацій, так і представники великих компаній, зацікавлених у співпраці», — розповів співзасновник Neomi.
За його словами, ця подія стала підтвердженням, що потреба в автоматизації онлайн-покупок актуальна не лише в Україні, а й по всьому світу, і запевнила розробників у глобальному потенціалі Neomi.
«Робот готує, а людина приймає гостей і створює приємну атмосферу». Як працює український стартап Robol, який виробляє гуманоїдних робобарист для автономних кав’ярень
Українці запустили застосунок Ricky Food, який допоможе економити понад 50% на їжі, а бізнесам — зменшувати харчові відходи. З якими фічами стартап складе конкуренцію «таємним боксам» від monobank?
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.
Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.
Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.
(текст від 21 жовтня 2021 року)
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі.
Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року.