Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉

«Робот готує, а людина приймає гостей і створює приємну атмосферу». Як працює український стартап Robol, який виробляє гуманоїдних робобарист для автономних кав'ярень

Український стартап RoboL Robotics створює новітні роботизовані кав’ярні з використанням ШІ, де каву готують не люди, а роботи-баристи. dev.ua поспілкувався із засновником і CEO компанії Антоном Котиком і дізнався більше про те, чи мріють роботи про смачну каву.

Залишити коментар
«Робот готує, а людина приймає гостей і створює приємну атмосферу». Як працює український стартап Robol, який виробляє гуманоїдних робобарист для автономних кав'ярень

Український стартап RoboL Robotics створює новітні роботизовані кав’ярні з використанням ШІ, де каву готують не люди, а роботи-баристи. dev.ua поспілкувався із засновником і CEO компанії Антоном Котиком і дізнався більше про те, чи мріють роботи про смачну каву.

RoboL виробляє людиноподібних роботів та автономні кав’ярні на їхній основі. Такі кав’ярні розраховані на автономне обслуговування великої кількості людей, тому найбільш вигідно їх встановлювати в прохідному місці.

Як працює автоматизована кав’ярня RoboL:

  • Клієнт робить замовлення й оплачує його через термінал самообслуговування в кіоску, або через мобільний застосунок.
  • Робот приймає й виконує замовлення.
  • Після виготовлення робот ставить замовлення в автоматичну зону видачі, яка відображає номер замовлення й ім’я клієнта. Таких зон видачі в робота 4.
  • Робот сповіщає в мобільному додатку клієнта про те, що замовлення готове.
  • У перервах між роботою робот розважає гостей. Він розрізняє людей, їхні емоції та жести. Він розмовляє й розпізнає мову.

«Наразі проєкт на завершальній стадії виготовлення мінімально життєздатного продукту. По суті, уже продукт працює, але перебуває в нас на тестуванні», — розповів dev.ua Антон Котик, засновник RoboL Robotics і його девелопмент лідер, який має великий досвід в IT, інжинірингу й бізнесі.

За його словами, штучний інтелект «використовується в багатьох місцях», але в основному навколо розваг. Він відзначає, що приготування замовлення — це жорстко прописаний алгоритм, у якому важливі швидкість і якість.

Автоматизована кав’ярня потребує обслуговування в кінці робочого дня: протерти поверхні, заправити інгредієнти й стаканчики, промити кавомашину. Під час роботи втручання людини може знадобитися в деяких випадках, наприклад, якщо гість перевернув стакан із напоєм і це треба витерти, або хтось не забрав своє замовлення. Тоді в мобільний додаток людини, яка обслуговує робота, надходить сповіщення.

Антон Котик говорить, що якщо робот стоїть у торговому центрі, можна за невелику плату домовлятися з місцевими прибиральницями. 

Прототип додатка Robol. Зображення із сайту компанії

На запитання про те, чи не відберуть роботизовані баристи роботу в людей, CEO Robol говорить, що компанія не має такої мети. Він вважає, що цього не станеться, бо «люди хочуть спілкуватися з людьми».

«Тобто наша картина майбутнього — це заклад харчування де робот готує, а людина приймає гостей і створює приємну атмосферу. У цьому випадку ми отримуємо ідеальну колаборацію, де кожен буде робити те, у чому він кращий. Причому від цього виграють усі: і власник закладу, і гість, і працівник», — відзначає Котик.

Він додав, що з автоматизованими кав’ярнями працівникам більше не треба буде працювати, як роботи.

«Уявіть як буде виглядати бариста, який простояв 12 годин на ногах та обслугував понад 250 відвідувачів. Це буде втомлена й роздратована людина. Про якість і приязність тут навіть не варто казати. Тому ми не вважаємо це людською роботою. Водночас робот не здатний на емпатію і, як не крути, це просто просунута кавоварка або кухонний комбайн», — пояснює засновник компанії.

Антон Котик зізнається, що поки люди-баристи готують якіснішу та смачнішу каву, але вважає, що це лише питання часу.

«Приготування смачної кави — це алгоритм дій, які виконує дуже точно професіонал. А хто, як не робот, може ідеально виконати заздалегідь відомий алгоритм? Тому, я вважаю, що найближчим часом роботи зможуть готувати смачнішу каву, ніж людина», — упевнений CEO Robol

Стартап робить ставку на масмаркет, де користувач може не помітити різницю в лате приготованому роботом і людиною. «А зважаючи на те, що робот не візьметься готувати брудними руками й не наплутає кількість інгредієнтів, то якість робот буде давати значно більш сталу, ніж людина», — говорить Котик.

Наразі в Robol працює команда з 12 людей, майже всі — «з повним завантаженням». До неї входять програмісти, інженери й виробничі працівники, тому все проєктування, програмування й виробництво в компанії роблять власними силами.

Антон Котик зазначив, що в проєкт уже проінвестували $330 000 власних коштів, а також отримали грант для проєктів на pre-seed стадії від Ukrainian Startup Fund на $25 000.

Роботизований кіоск Robol можна придбати за $35 000. За словами Котика, у майбутньому компанії пропонувати ще декілька варіантів, зокрема модель підписки й продаж робота з інтеграцією в наявний бізнес. На сайті Robol вказано, що оренда продукту може обходитися від $2500 до $2900.

Автоматизована кав’ярня Robol із роботом-баристою. Фото надане Антоном Котиком

«Наразі проєкт не приносить прибутку, оскільки ми тільки закінчуємо перший пілотний екземпляр, але найближчим часом уже будемо готові брати замовлення», — говорить Антон Котик.

Він розповів, що стартап уже має домовленість на перший кіоск із Fozzy group. Його встановлять у супермаркеті «Сільпо». Засновник Robol відзначає, що в компанії мають багато планів на майбутнє. Деякі з них передбачають, що роботи готуватимуть не лише каву.

«Зараз ми концентруємося на покращенні поточного продукту. Також, відповідно до наших цілей, ми хочемо адаптувати робота під інші заклади харчування. Це може бути як робот-бармен, так і робот, який готує млинці, хот-доги чи щось подібне», — поділився CEO Robol.

Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Сестри з Києва розробили проєкт роботизованої станції яка сортує сміття за допомогою нейромереж. Ось як це може працювати
Сестри з Києва розробили проєкт роботизованої станції, яка сортує сміття за допомогою нейромереж. Ось, як це може працювати
По темi
Сестри з Києва розробили проєкт роботизованої станції, яка сортує сміття за допомогою нейромереж. Ось, як це може працювати
Кавомашина для їжі: стартап Posha створив кухонного робота що готує домашні страви
Кавомашина для їжі: стартап Posha створив кухонного робота, що готує домашні страви
По темi
Кавомашина для їжі: стартап Posha створив кухонного робота, що готує домашні страви
На тлі технологічного буму Starbucks планує скоротити автоматизацію і зробити ставку на живих барист. У чому причина?
На тлі технологічного буму Starbucks планує скоротити автоматизацію і зробити ставку на живих барист. У чому причина?
По темi
На тлі технологічного буму Starbucks планує скоротити автоматизацію і зробити ставку на живих барист. У чому причина?
Читайте також
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Вас також кусають комарі? Розповідаємо про пристрій від українських стартаперів, який може цьому зарадити
Як зауважив нещодавно один військовий, якой побажав залишитись невідомим, орки, може, й не поцілять, а комарі точно зʼїдять. І від них потерпають зараз багато українців.  Позбавитись від комарів назавжди ефективно й екологічно допоможе гаджет Mosqitter. Цей стартап заснували дві українки — Анастасія Романова та Ольга Дьячук.  Ми вирішили нагадати, що може Mosqitter, про принципи його роботи та особливості, на злобу дня.  (текст від 21 жовтня 2021 року) 
2 коментарі
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Кнопка здоров'я. Українці розробили систему, яка рятує пацієнтів стаціонару від смерті. Вони - переможці IT Arena Lviv 2022
Медичний психолог, який переїхав в Україну з Москви в 2014 році, Іван Осадчий, придумав систему, яка допомагає медсестрі і пацієнтові не втратити один одного в стаціонарі. Його стартап knopka вже працює в декількох лікарнях понад три роки не лише в Україні, а й у Польщі. Повторюємо історію стартапу-переможця IT Arena Lviv 2022. Текст від 28 вересня 2022 року. 
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Зеленський нагородив CEO стартапу PetCube Ярослава Ажнюка орденом. Що він зробив
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank
Український застосунок Fairo з контролю приватних фінансів залучив €2 млн інвестицій від Raiffeisen Bank

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.