«Хочемо, щоб марсоходи швидко та безпечно картографували поверхню Місяця». Іспанська компанія запустить на Місяці «щось на кшталт GPS»
Іспанська технологічна компанія GMV представила навігаційну систему для Місяця, подібну до GPS.
Іспанська технологічна компанія GMV представила навігаційну систему для Місяця, подібну до GPS.
Іспанська технологічна компанія GMV представила навігаційну систему для Місяця, подібну до GPS.
Як пише Reuters, ця розробка має на меті зробити місячні місії такими ж інтуїтивно зрозумілими, як поїздка по місту з Google Maps або Waze.
Проєкт під назвою LUPIN є частиною програми Європейського космічного агентства. Він покликаний тестувати нові методи навігації та визначення часу, адже інтерес до дослідження місячної поверхні знову зростає — з метою проведення наукових досліджень, потенційних можливостей видобутку корисних копалин чи навіть майбутнього туризму на супутник Землі.
«Завдяки цьому програмному забезпеченню ми наближаємо Європу до встановлення присутності людей на Місяці. Потенційно це стане також кроком до дослідження Марса або присутності людини на Марсі», — зазначив директор проєкту Стівен Кей.
Нову технологію було випробувано на ландшафтах одного з Канарських островів Іспанії, де компанія GMV проводила польові випробування прототипу на поверхні, яка має певну схожість з місячною.
Використовуючи сигнали, подібні до GPS, від супутників, що обертаються навколо Місяця, LUPIN дозволить марсоходам та астронавтам точно визначати своє місцезнаходження на Місяці в режимі реального часу.
Наразі навігація найбільшим природним супутником Землі є складною, оскільки космічні апарати на його поверхні повинні покладатися на складні обчислення та дані, що передаються із Землі, а це не є ні швидким, ні точним показником.
«Зв’язок залежить від прямої видимості із Землею або використання ретрансляційних супутників на місячній орбіті, які створюють комунікаційні тіньові зони та затримки, що перешкоджають негайному прийняттю рішень», — йдеться у заяві GMV.
Компанія хоче поєднати існуючу місячну картографію з інформацією, отриманою з супутників, що обертаються навколо Місяця.
«Ми хочемо, щоб ці марсоходи швидко та безпечно картографували поверхню Місяця, щоб астронавти могли повернутися через кілька років, працювати там і створювати постійні бази», — сказала керівник відділу стратегії GMV Маріелла Граціано.
Нагадаємо, що нещодавно компанія Amazon запустила перші 27 супутників для сузір’я широкосмугового інтернету Kuiper, які будуть конкурувати з Starlink компанії SpaceX Ілона Маска.