Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Наталя ХандусенкоРобота
17 квітня 2025, 15:08
2025-04-17
«Креатив+код»: 4 фішки в резюме, які допомогли вчителю влаштуватися розробником в Google
Кіт Андерсон перейшов від викладання у школі до Big Tech — він працював у Meta, Uber і DoorDash. Але ІТ-кар'єру він почав саме в Google, хоча його близькі вважали, що це не реально для шкільного вчителя, який самостійно вивчав Frontend-розробку.
Кіт Андерсон перейшов від викладання у школі до Big Tech — він працював у Meta, Uber і DoorDash. Але ІТ-кар'єру він почав саме в Google, хоча його близькі вважали, що це не реально для шкільного вчителя, який самостійно вивчав Frontend-розробку.
Через дев’ять років своєї педагогічної кар'єри Кіт Андерсон був ситий по горло роботою викладача. «Це була низька зарплата, відсутність страховки і відчуття спільноти», — сказав Андерсон в інтерв’ю Business Insider.
Він мріяв залишити свою зарплату в $27 000 доларів позаду і працювати у великій технологічній компанії, як Google. Його друзі та родина казали йому, що людина, яка має досвід роботи майже виключно в освіті, ніколи не пройде співбесіду в компанії так званої «Великої сімки».
Спочатку було повне розчарування
Проігнорувавши думку близьких, Андерсон почав подаватися на будь-яку посаду, яку міг знайти в Google, Facebook, Apple, Amazon і Netflix.
Надіславши резюме на близько 100 вакансій і не отримавши жодної відповіді, чоловік відчував себе спустошеним. Але вирішив не здаватися і найняв кар’єрного тренера. Той ще більше похитнув його впевненість, сказавши Андерсену повертатися до викладання, бо у нього нема технічної освіти й досвіду.
Потім чоловік найняв спеціаліста з написання резюме, який створив відшліфоване, дружнє до ATS резюме, насичене ключовими словами. Це ідеальне резюме Андерсон надіслав знову до техгігантів — без результатів.
Долі спробував використати LinkedIn і надіслав понад 50 холодних повідомлень співробітникам Google. Більшість проігнорували його, а коли хтось все ж відповів, він намагався підтримати розмову.
Також Андерсен почав шукати підтримку однодумців. Він зустрічався з групою вчителів, які теж хотіли змінити кар'єру, щоб підтримувати один одного і надавати поради. Крім того, він відвідував технологічні нетворкінгові заходи та спілкувався з людьми, які переходили з інших галузей.
Усвідомлення, яке змінило підхід до побудови резюме та привело до роботи в Google
З часом Андерсон помітив, що за відшліфованим резюме не видно унікальності людини. Саме усвідомлення цього факту змінило все і спонукало чоловіка використати зовсім іншим підхід у складанні резюме.
1. Додавання розділу «Інтереси» та розміщення його вгорі.
Так, багато хто радить цей розділ ставити в кінці резюме, а деякі зовсім прибрати його. Але Андерсон вирішив спробувати зробити по-своєму.
Він переробив своє резюме, щоб відобразити свою справжню особистість.
«Це мало сенс для мене, тому що коли я вперше зустрічався з кимось, я ділився деякими унікальними відомостями про себе, щоб створити тепле перше враження», — сказав Андерсон.
Але особливість його підходу полягала в тому, щоб замість простого «подобається готувати», додати деталі, які могли його виділити серед інших.
«Замість того, щоб сказати щось на кшталт „Мені подобається готувати“, я розповів, що брав участь у конкурсі пирогів і посів третє місце», — сказав Андерсон. «Ця маленька, дивна деталь змусила мене виділятися і зробила мене людиною».
2. Створення унікальної торгової пропозиції
Андерсону потрібно було створити унікальну торгову пропозицію, яка допомогла б продемонструвати його освітній досвід як актив, а не пасив.
«Я зрозумів, що поєднання мого творчого бекграунду — освіти, письма та лінгвістики — з аналітичною, технічною стороною, яку я будував, робить мене більш цінним кандидатом», — сказав він.
Андерсон обрав фразу «Креатив + Код» для комунікації свого бренду. Він зробив його важливою частиною повідомлень у своєму LinkedIn та портфоліо, а також виділив його жирним шрифтом у розділі резюме.
«Креативність» — це його вміння навчати, спілкуватися, вирішувати проблеми та пропонувати свіжий погляд на речі. «Код» — це його технічні та аналітичні навички, які він розвинув завдяки курсовій роботі та самостійному вивченню Frontend-розробки.
3. Адаптація резюме до кожної окремої вакансії
Андерсон зрозумів, що йому потрібно створювати своє резюме для конкретної аудиторії, а не для загальної.
Оскільки він подавав заявку на посаду в Google Hardware, він вивчив проблеми, з якими стикаються ці команди, і скоригував своє резюме, щоб показати, як його навички можуть вирішити ці конкретні больові точки.
Як тільки він почав зосереджуватися на аудиторії та конкретних проблемах, для вирішення яких вони наймали працівників, він нарешті почав набирати обертів.
4. Вживання технічної термінології
Цей пункт можливо буде не таким корисним для досвідчених айтівців, але для вчителя жаргон технологічної індустрії становив проблему.
«Я не знав, як насправді говорити про свій досвід мовою світу технологій під час телефонної розмови, — каже Андерсон. «Це призвело до того, що я застряг у процесі співбесіди, бо звучало так, ніби я не відповідав резюме, яке подав».
Він почав слухати розмови, інтерв’ю та зустрічі з впливовими людьми в технологічній індустрії. Він занотовував ключові фрази та термінологію, які неодноразово чув, і переписав своє резюме, використовуючи саме ці терміни.
Довгоочікуваний офер у Google
Після однієї перевірки рекрутера та шести раундів співбесід компанія Google запропонувала Андерсону роботу веброзробника у 2015 році. Він пропрацював у Google два роки, а потім приєднався до Meta, Uber та DoorDash. У 2022 році чоловік заснував власну компанію з кар’єрного коучингу Career Alchemy.
Андерсон розповів, що менеджер Google сказав йому, що його взяли на роботу через його перспективи, а не через його досвід, і що він запропонував унікальну комбінацію навичок, які вони не усвідомлювали, що їм потрібні, поки він їх не продемонстрував.
«Щоб отримати роботу в Google, не потрібно було бути найкваліфікованішим, — каже Андерсон. «Ішлося про те, щоб чітко позиціювати себе як вирішення проблеми, про яку вони навіть не здогадувалися».
Колишній віцепрезидент Amazon переглянув за свою кар’єру 10 000 резюме. Ось 6 найпоширеніших помилок, які допускають кандидати, і поради, як їх виправити