Купуєте лутбокси? Ймовірно, ви також граєте в азартні ігри, каже нове дослідження
Учені опитали 1600 дорослих у Канаді, щоби довести зв’язок між поведінкою в комп’ютерних іграх і гемблінгом.
Учені опитали 1600 дорослих у Канаді, щоби довести зв’язок між поведінкою в комп’ютерних іграх і гемблінгом.
Згідно з новим дослідженням, опублікованим у рецензійному журналі Addiction Research & Theory, гравці, які купують лутбокси — віртуальні скриньки з ресурсами та спорядженням для персонажів комп’ютерних ігор, схильні до азартних ігор у два рази частіше.
Крім того, у них більше шансів мати проблеми з азартними іграми, у порівнянні з гравцями, які не купують ці «віртуальні» скрині зі скарбами, згідно з висновками, заснованими на понад 1600 дорослих у Канаді.
Автори стверджують: результати ставлять під сумнів теорію про те, що зв’язок між азартними іграми та лутбоксами — заборонений у деяких країнах, включно з Бельгією — створюють психологічні чинники.
Їхнє дослідження демонструє, що зв’язок між купівлями у відеоіграх та азартними іграми є, навіть якщо враховувати брак уваги в дитинстві, депресію й інші відомі чинники ризику азартних ігор, пише Eurekalert.
Висновки можуть мати потенційні наслідки для політиків та охорони здоров’я. Учені закликають до додаткових досліджень переваг функцій мінімізації шкоди. Деякі онлайн-платформи вже впровадили їх — наприклад, повідомляти гравцям шанси на виграш, коли вони купують лутбокс.
Розроблені, щоби привернути увагу гравця, лутбокси зазвичай купуються за реальні гроші та містять випадковий асортимент віртуальних об’єктів, таких як зброя чи нові персонажі. Законодавчо вони переважно неврегульовані, на відміну від онлайн-гемблінгу.
Для цього дослідження автори проаналізували торішні купівлі лутбоксів серед 1189 студентів п’яти канадських університетів і 499 дорослих, набраних з онлайн-платформи краудсорсингу та сайту онлайн-опитувань.
Усі учасники віком від 18 років заповнили онлайн-анкету щодо своєї поведінки у відеоіграх і залежності, свого психічного здоров’я й інших проблем.
Дослідження враховувало більшу кількість психологічних чинників ризику азартних ігор, ніж попередні дослідження. Серед них: емоційний стрес, схильність діяти необдумано, коли засмучений, і негативний досвід дитинства, включно з жорстоким поводженням і нехтуванням.
Результати показали, що подібна частка (17%) студентів і учасників онлайн-платформи купила лутбокси, витративши в середньому 90,63 і 240,94 долара відповідно. Більшість із них — чоловіки.
Утім, довести зв’язок між ризикованими купівлями (більше лутбоксів богу лутбоксів) і лудоманією вченим поки що не вдалося: пояснюють це малим розміром вибірки.
З усіх психологічних чинників ризику несприятливий досвід дитинства найбільш послідовно асоціювався з підвищеною ймовірністю азартних ігор і лудоманією.
Автори кажуть, що це може свідчити про те, що люди з проблемним вихованням мають «підвищену вразливість» до розвитку проблем з азартними іграми.
Вони додають: «Це може ускладнюватися використанням функцій, схожих на азартні ігри, вбудованих у відеоігри, таких як лутбокс».