😍 Спробуй Новий Trustee Plus на дотик - твій криптогаманець і платіжна картка тут 👉
Олександр КузьменкоGameDev
3 березня 2025, 11:59
2025-03-03
Розробник «танчиків» в стилістиці української вишиванки опублікував 8-бітну версію пісні «Ніч яка місячна» і розповів про створення саундтреку в грі
Український розробник ігор Андрій Костюшко, який з 12-річним сином Аскольдом працює над роуглайтом Threads of War, розповів, що вирішив переробити відомі українські мелодії у 8-бітному стилі для своєї гри.
Український розробник ігор Андрій Костюшко, який з 12-річним сином Аскольдом працює над роуглайтом Threads of War, розповів, що вирішив переробити відомі українські мелодії у 8-бітному стилі для своєї гри.
«Вночі 24 лютого більшість українців спокійно спала, доки не почула вибухи за вікном. З цього моменту наші життя змінилися назавжди. Тривогу цієї ночі, розірвану звуками роботи ППО та вибухів, я спробував передати у переробленій мелодії „Ніч яка місячна“», — пояснив Костюшко в апдейті на сторінці Threads of War в Steam.
Він відзначив, що хоча гра присвячена першому року повномасштабної війни в Україні вона має бути цікавою і без прив’язки до теми. Але розробник додав, що прагне осмислити та передати відчуття війни через візуальну частину, деякі механіки та музику.
«Для створення саундтреку я вирішив взяти відомі українські мелодії й переробити їх для гри у 8-бітному стилі (такому, який використовувався в ігрових приставках кінця 80-х)», — говорить Андрій Костюшко.
За його словами, в саундтреку він прагнув передати красу оригінальної мелодії, а також «емоції та відчуття першого року війни» за допомогою аранжування та власних елементів мелодії.
«Не виходити за рамки обмежень 8-бітного стилю. Тобто одночасно можуть звучати лише чотири звукові канали: 2 канали з квадратною хвилею, 1 канал із трикутною, 1 канал шуму (який передає ударні). Не використовувати ефекти типу реверберації чи ехо. Не використовувати реалістичні інструменти — лише 8-бітні звуки», — так завдання в роботі над OSТом окреслив для себе розробник.
Він додав, що тривалість треку має бути близькою до 5 хвилин (щоб довше звучати в грі), але композиція не повинна бути одноманітною.
Андрій Костюшко, директор студії Creoteam (відомої за грою Collapse) та геймдизайнер Football, Tactics & Glory. Threads of War або «Нитки війни» його окремий проєкт, який об'єднує механіки Battle City (гра епохи NES, яку українські геймери називають просто «Танчики») та елементи жанри rogue-lite, над яким він працює разом зі своїм 12-річним сином Аскольдом.
«Ми з сином витратили доволі багато часу на прототипування та пошук правильного відчуття від гри, і нам здається, що ми змогли створити це відчуття», — розповідав Костюшко.
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.