Марія БровінськаІсторії
18 лютого 2025, 11:42
2025-02-18
200 айтівців Райфу створили мобільний суперапп для мільйона користувачів. Що є в застосунку, як він полегшує життя та кого шукають у когорту розробників MyRaif
Уявіть собі 18 команд айтівців, які понад рік, не покладаючи рук, працювали над чимось супермасштабним і потрібним чи не кожному українцю. І врешті такий продукт народився — фінансовий суперапп, який враховує найпотаємніші бажання понад мільйона користувачів, стоїть на сторожі інтересів і бізнесу й показує неабияку динаміку апдейтів для ще більшого комфорту юзерів. Заінтригували? Розповідаємо.
17 лютого Райффайзен Банк випустив новий багатофункціональний мобільний застосунок MyRaif — цілу екосистему цифрових фінансів, що адаптується під кожного користувача, створену інхаус-командою банку. До кінця 2025 року для клієнтів банку будуть доступні обидва додатки, проте згодом MyRaif замінить Raiffeisen Online, який розробники вимкнуть.
dev.ua поспілкувався з Віктором Манзаром, керівником із питань впровадження ІТ-рішень Райфу, про те, чому назріла необхідність випуску нового застосунку, у чому його переваги і які фічі вже відсьогодні доступні користувачам.
Уявіть собі 18 команд айтівців, які понад рік, не покладаючи рук, працювали над чимось супермасштабним і потрібним чи не кожному українцю. І врешті такий продукт народився — фінансовий суперапп, який враховує найпотаємніші бажання понад мільйона користувачів, стоїть на сторожі інтересів і бізнесу й показує неабияку динаміку апдейтів для ще більшого комфорту юзерів. Заінтригували? Розповідаємо.
17 лютого Райффайзен Банк випустив новий багатофункціональний мобільний застосунок MyRaif — цілу екосистему цифрових фінансів, що адаптується під кожного користувача, створену інхаус-командою банку. До кінця 2025 року для клієнтів банку будуть доступні обидва додатки, проте згодом MyRaif замінить Raiffeisen Online, який розробники вимкнуть.
dev.ua поспілкувався з Віктором Манзаром, керівником із питань впровадження ІТ-рішень Райфу, про те, чому назріла необхідність випуску нового застосунку, у чому його переваги і які фічі вже відсьогодні доступні користувачам.
Чому потрібен новий Raif app
Про створення нового застосунку в банку замислилися ще у 2021 році. Замінити чинний застосунок Raiffeisen Online у фінустанові вирішили тому, що його розробкою займався зовнішній підрядник, і підтримка та розвиток його функціоналу, за підрахунками фахівців, обійшлася би банку в кілька разів дорожче, ніж нового, створеного з нуля й з урахуванням сучасних фінтех-трендів та очікувань користувачів.
«Вартість масштабування Raiffeisen Online була б разів у вісім вища, ніж побудова нового застосунку. Ну й адаптовувати старий додаток до нових умов було б значно довше», — розповідає Віктор.
Щобільше, за його словами, технологічно на той момент Райффайзен Онлайн уже був застарілим, і банку треба було наздоганяти та випереджати рішення конкурентів.
Поновили роботу над застосунком айтівці Райфу вже у 2023 році — із шести команд, що запустили проєкт у 2021 році, залишилося півтори. «Ті сім команд — це були команди з вендорами. Й інхаус тоді ми змогли зробити core-команду», — уточнює Віктор.
Віктор Манзар
200 айтівців і нові правила
За 2023 рік кількість команд розробників зросла до шести, а вже у 2024-му найняли ще 12 команд. Нині над застосунком MyRaif працюють 18 команд, у яких залучили понад 200 IT-фахівців — чверть від загальної кількості айтівців у банку. «Ми промасштабувались за лічені місяці, підготували досить сильну основу для того, щоб це технічно відбувалося», — розповів Віктор. Утім, зазначає керівник із питань впровадження ІТ-рішень Райфу, щоб промасштабувати щось, що «їхало раніше», потрібно фактично запустити його з нуля. «Нам були потрібні конкретні правила гри: хто що може робити, хто що не може робити. І правила, які можуть бути проконтрольовані в автоматичному режимі. Бо люди інколи помиляються», — розповідає він.
Так, команди, що працюють над MyRaif, сфокусувалися на двох головних речах: правила валідації та стандартизація роботи аналітиків, тестувальників, девелоперів. Такий підхід приніс результати: за 2024 рік розробка пришвидшилась на 16%. «Тобто ми по всім командам бачимо досить позитивний тренд», — констатує Віктор.
Мета розробників додатка MyRaif — випускати апдейти що два тижні, тому команди працюють у двотижневих спринтах.
«Так сплановано, щоб релізи були менш об'ємними й давали клієнтам і бізнесу цінність якомога швидше», — пояснює Віктор. Він додає: «Апдейтів щоп’ятниці не буде. У мене правило: той, хто в п’ятницю хоче зарелізити, букає собі вихідний для того, щоб потім команді не довелося працювати у вихідні».
Наразі айтівці Райфу для створення застосунку MyRaif працюють тільки з нативною розробкою для покращення й максимізації юзер-експеріенсу. Для iOS це Swift, для Android — Kotlin. Для сервісної розробки використовують Spring Boot як основний фреймворк. А всі сервіси написані на Java. ««І під цим усім є велика платформна фундація. Ми працюємо в масштабованому інвайрменті. У нас є Kubernetes, Cloud, Auto Scaling», — додає Віктор.
AI на варті зручності й сек’юрності
Raif інтегрує передові технології, машинне навчання та штучний інтелект, щоби зробити фінансове управління максимально комфортним. Зокрема, у застосунку є сервіс, який за допомогою фото під час реєстрації порівнює фото і дані в документах.
А ще в MyRaif інтегроване ШІ-рішення для автоматизації процесу генерування тест-кейсів.
«У нас є артефакт від аналітика, від архітекта, який проганяється через модель. На основі acceptance-критеріїв він генерує описані тест-кейси, що треба протестувати. Вони не мають advanced level, але рутинні речі вони закривають на зараз», — розповідає керівник із питань впровадження ІТ-рішень Райфу.
У найближчому майбутньому райфівці планують генерувати за допомогою штучного інтелекту кодову базу для автотестів, щоби полегшити життя автотестерів і тестувальників.
«У нас є фреймворк для написання автотестів, є дефініція, що це таке. Це юніт-тест, контрактний тест, у нас є ферма мобільних девайсів. Це важлива частина. Ми не на емуляторах тестуємо, а в межах реальних девайсів», — пояснює Віктор.
7 топфіч MyRaif, що полегшують життя
Новий застосунок Райфу поєднує в собі інтуїтивний інтерфейс, персоналізовані рішення та миттєвий доступ до фінансових інструментів у реальному часі.
Ось найкращі 7 функцій нового додатку, що зроблять життя кожного юзера зручнішим.
Миттєві платежі IBAN — платежі виконуються за 10 секунд. Ліміт однієї транзакції — 100 000 грн.
Face Liveness Detection — для доступу достатньо зробити селфі, ідентифікація проходить миттєво, без введення даних карти.
Керування депозитами — ця функція дає змогу змінювати назви депозитів, переглядати договори, контролювати баланс та умови розміщення коштів за кілька кліків.
Усе про кредитні картки — кредитний ліміт, мінімальний платіж, грейс-період і нараховані відсотки тепер у єдиному місці.
Токенізація карток — тепер додати картку в Apple Wallet чи Google Wallet можна за лічені секунди.
Посилений 3D-Secure — верифікація платежів стала ще безпечнішою, що значно зменшує ризики шахрайства.
Розумні нагадування — якщо реєстрація або онбординг не завершені, MyRaif допоможе не забути про це, використовуючи персоналізовані тригерні сповіщення.
Завантажуєте оновлений застосунок MyRaif для iOS та Android.
MyRaif наймає
Нині до когорти розробників, які працюють над супераппом MyRaif, шукають поповнення. Шукаєте роботу — подавайтеся на відкриті позиції, щоб створювати продукти для людей, які цінують зручність, швидкість і сучасні технології у фінансових сервісах.
Банк переїхав у хмару: що далі? Архітектор хмарних рішень Райфу — про виклики та рішення, що спростять управління хмарною інфраструктурою після міграції
«Тут люди, які забронювали у своєму серці мітінг-рум під назвою „Райф назавжди“». 15 спільнот закривають потреби айтівців найбільшого іноземного банку України в професійному розвитку та дозвіллі. Як наслідувати цей приклад?
Нажаль елементарна операція, яка доступна на Райфі лише через додаток MyRaif - отримання переказів MoneyGram працює некоректно. Якщо коротко, то два тижня намагаюсь отримати переказ, підтримка Райфа щодня дає нові відповіді та рекомендації, які жодним чином не вирішували проблему,і наскільки я зрозумів проблема закладена при проектуванні розробниками функції. А саме за версією райфа транслітерація прізвища не співпадає з тим, що у мене вказано в закордонному паспорті, тобто відправник переказу звісно указав прізвище, як у мене вказано в закордонному паспорті але при отриманні переказу MyRaif самостійно проводить транслітерацію прізвища та на підставі різниці не виплачує переказ. Був наданих закордонний паспорт, в базі СМД вказано вірно, але я так розумію MyRaif просто не звертається до цього поля при перевірці. Та на підставі цього банк рекомендує отримати переказ в іншому банку, незважаючи, що я був клієнтом банку більше 24 років.
Нажаль елементарна операція, яка доступна на Райфі лише через додаток MyRaif - отримання переказів MoneyGram працює некоректно. Якщо коротко, то два тижня намагаюсь отримати переказ, підтримка Райфа щодня дає нові відповіді та рекомендації, які жодним чином не вирішували проблему,і наскільки я зрозумів проблема закладена при проектуванні розробниками функції. А саме за версією райфа транслітерація прізвища не співпадає з тим, що у мене вказано в закордонному паспорті, тобто відправник переказу звісно указав прізвище, як у мене вказано в закордонному паспорті але при отриманні переказу MyRaif самостійно проводить транслітерацію прізвища та на підставі різниці не виплачує переказ. Був наданих закордонний паспорт, в базі СМД вказано вірно, але я так розумію MyRaif просто не звертається до цього поля при перевірці. Та на підставі цього банк рекомендує отримати переказ в іншому банку, незважаючи, що я був клієнтом банку більше 24 років.