Увійти в IT — 5 книжок про геймдев українською 🔫

«Після пандемії Netflix опинився у власній версії «Гри в кальмара» і став жертвою свого ж успіху. Історія від СЕО Netflix Теда Сарандоса

Netflix остаточно пішов з рф. Росіяни плачуть та пишуть петиції про необхідність повернення якісного кіно. Тим часом СЕО Netflix Тед Сарандос каже, що він і компанія, яку він допоміг побудувати — переживе період поганих прибутків. З Сарандосом поспілкувалась журналістка The New York Times Морін Дауд. dev.ua наводить скорочений і адаптований переклад їхньої бесіди.

Залишити коментар
«Після пандемії Netflix опинився у власній версії «Гри в кальмара» і став жертвою свого ж успіху. Історія від СЕО Netflix Теда Сарандоса

Netflix остаточно пішов з рф. Росіяни плачуть та пишуть петиції про необхідність повернення якісного кіно. Тим часом СЕО Netflix Тед Сарандос каже, що він і компанія, яку він допоміг побудувати — переживе період поганих прибутків. З Сарандосом поспілкувалась журналістка The New York Times Морін Дауд. dev.ua наводить скорочений і адаптований переклад їхньої бесіди.

Втрати та підписники

Коли я запитав містера Сарандоса, що він відчував, коли Netflix миттєво втратив $54 млрд одного дня на біржі в квітні, той сказав, що нещодавно перечитав новелу Джозефа Конрада «Тайфун». В молодості, коли читав цю книгу уперше, він вважав капітана, який потрапив прямо в тихоокеанський тайфун, «жахливим лідером», який «зробив помилку і поставив людей у ​​дуже погану ситуацію». Але прочитавши це через пару десятиліть, пан Сарандос побачив складність лідерства, необхідного для того, аби подолати шторм, оскільки капітан використовує всю свою силу волі, щоб домінувати над вищою силою.

У цій метафорі стример — це пароплав, який, як пише Конрад, хилиться вбік шторму, «наче б’є головою в порожнечу». І містер Сарандос — це капітан, який повинен швидко вивести компанію з небезпеки після приголомшливих новин про те, що Netflix втратив 200 000 підписників у першому кварталі цього року — не витрачаючи багато часу на повторення того, як вони туди потрапили.

«Ми приймаємо рішення на основі найкращої інформації, яку ми маємо у конкретний момент, — каже 57-річний Сарандос. Вони не завжди будуть правдивими, але те, як ви допомагаєте орієнтуватися в результатах, і терміновість, яку ви додаєте до цього, — це те, що допомагає людям пережити шторм. І прийдешні бурі».

Він нагадав про зліт Netflix 2011 року, коли Рід Гастінгс — засновник, який тепер поділяє роботу СЕО з паном Сарандосом, — створив окрему компанію Qwikster, щоб займатися DVD-бізнесом. Цей крок допоміг прискорити і без того падіння курсу акцій, що призвело до падіння на 75%.

«Це було жахливо, розчаровано та незручно», — згадує пан Сарандос, який тоді був головним відділу контенту. Але вважає, що вони провели занадто довго «на сонці», щоб використовувати Netflix для аналізу невдач. «Давайте впишемо це в нашу пам’ять, але ми повинні рухатися далі й швидко», — каже він.

Рід Гастінгс та Тед Сарандос

Про пандемію

Сарандос визнав, що під час пандемії, коли Netflix злетів, було багато речей,на які треба було б набагато глибше звертати увагу і цікавитися. Тоді тільки за перші три місяці пандемії компанія додала 10 мільйонів підписників. Він додав: «Ми могли б набагато сильніше поставити під сумнів успіх і сказати: «Ви впевнені?»

Це, безумовно, поворот сюжету, гідний Голлівуду: чванлива компанія, яка революціонізувала спосіб ведення бізнесу в Голлівуді, зупинилася, її акції впали більш ніж на 70% за шість місяців.

Про складнощі в роботі й не тільки

Під час тригодинної вечері містер Сарандос був чарівним і бадьорим. Важко здогадатися, що за останні кілька місяців він пережив невдачі не лише на роботі. Спочатку помер його батько, незабаром після цього його свекруха Жаклін Авант була застрелена, коли серед ночі зіткнулася з грабіжником у своєму будинку в Беверлі-Хіллз. 

Потім на додаток до особистих проблем Сарандоса Netflix втратив вартість. У листопаді 2021 року його акції коштували більше $700 за акцію, а зараз впали нижче $200.

Кар'єра містера Сарандоса, який закінчив нічну школу громадського коледжу, і виріс від продавця відеомагазину в Арізоні до вершини Голлівуду є легендарною.

«Він мав більший вплив на фільми та телевізійні шоу, ніж будь-хто будь-коли, — каже Баррі Діллер. Він знесилив старі кінокомпаніх, які існували майже 100 років. Тепер вони не мають відношення до встановлення правил гри. Якщо Голлівуд все ще є, то це він».

Про ситуацію в Netflix

Після перемоги в пандемії Netflix опинився у власній версії своєї драми на  виживання «Гра в кальмара».

Наразі компанія досягла максимальної кількості підписників у близько 220 млн, оскільки думала, що завдяки своїй глобальній імперії вона може досягти мільярда.

Це завдало шкоди майбутньому Netflix та потоковим трансляціям в цілому. Уолл-стріт раптом відвернувся від свого колишнього улюбленця, сказавши Netflix: «Хлопці, ви повинні заробляти гроші, а не просто нарощувати підписки».

Нещодавно компанія оголосила про 150 звільнень, а їх ще буде більше: шоу, що в розробці, призупиняються.

Пан Сарандос пропонував варіант підписки з рекламаю за нижчою ціною, ніж звитчайна підписка. Та компанія це не погодила. «Для нас все було про простоту одного продукту, однієї ціни. Иепер він може витримати деякі складності», — каже СЕО Netflix.

Жертва власного успіху

Голлівуд відреагував на цю новину радісно. Сарандоса і Гастінгса піддають злісним лайкам, характерним для «Карткового будиночка», шоу Девіда Фінчера. 

Голлівудські топи старої школи приватно відсвяткували новину про те, що нові стрімінгові сервіси, які вони намагалися створити (наприклад, HBOMax, Disney+ і NBC’s Peacock), тепер зривають роботу Netflix. Сервіс став жертвою власного успіху.

Ще зовсім недавно Netflix здавався занадто великим, щоб зазнати невдачі, навіть занадто великим, щоб його ненавидіти. Підтримана Уолл-стріт компанія змогла переплатити всіх, витрачаючи непомірні суми, браконьєрство талантів і керівників.

«Ми намагалися створити бібліотеку, щоб компенсувати відсутність 90 років історії», –каже Сарандос. 

Після того, як таланти наїлися грошима Netflix, як гуси, призначені для фуа-гра, деякі стали вередливими.

«Усе було абсолютно дивовижним, поки цього не було», — каже Дженіс Мін, генеральна директорка Ankler Media, чий гучний інформаційний бюлетень розповсюджується через Hollywood C Suites. «Важко знищити екосистему і водночас спробувати стати королем», — додає вона.

Netflix був окупаційною армією. «Це був Vichy Netflix у Голлівуді протягом останнього десятиліття, — каже пані Мін, — Все місто було змушене прийняти звичаї та мову».

 Чи міг Netflix витримати випробування?  «Думаю, що так», — сказав Сарандос. — Ми тримаємо один одного, і рада тримає нас обох на досить високому рівні. Ми в курсі успіхів і невдач».

Бути потрібними для всіх

Рід Гастінгс та Тед Сарандос

Сарандос любить комедію, яка була його Полярною зіркою, коли він опинився в центрі культурних воєн. Минулого року була негативна реакція на спеціальний випуск Netflix Дейва Чаппелла «The Closer» через його жарти про трансгендерних людей, і деякі співробітники Netflix вийшли зі штаб-квартири в Лос-Анджелесі на знак протесту.

Але пан Сарандос сказав, що, хоча був захоплений зненацька, він не страждав від підтримки містера Чаппела. Він вважає, що єдиний спосіб, яким коміки можуть з’ясувати, де знаходиться межа, — це «періодично перетинати межу».

«Я думаю, що для американської культури загалом дуже важливо мати вільне самовираження», зауважив Сарандос.

Він додав, що компанія пропонує контент для багатьох різних людей, які мають різні думки, різні смаки та різні стилі, але ми не робимо все для всіх. «Ми хочемо чогось для всіх, але не все буде для всіх», — каже він.

Сарандос глибоко вірить у це, тому його рішення щодо містера Шапелла «не було важким у цьому плані. І рідко ви отримуєте можливість перевірити свої принципи», — сказав він.

Хлопець з Netflix

Сарандос каже, що якби у нього був вільний день, щоб зайнятися чим-небудь, він подивився б фільм у залі для перегляду на дев’ять місць у своєму будинку, переобладнаний зі спальні для гостей. 

На запитання, хто буде на вечері його мрії, минулій чи теперішній, він відповів: Ерні Ковач, Керол Ломбард, Орсон Уеллс, Мел Брукс та Норман Лір. «Я так часто бачив слова «Створено Норманом Ліром», що не думав, що це справжня людина, — зазнається Сарандос. Одне з «благословень» його життя, за його словами, полягає в тому, що він зустрів багатьох своїх кумирів.

«Коли я вперше потрапив на церемонію вручення Оскара, ми сиділи прямо за Френсісом Фордом Копполою, і мені запаморочилося в голові. Тож я покликав Ніколь і прошепотів їй, а вона сказала: «Ти жахливий шептун, ти це знаєш?» Тож настала перша перерва, і він обернувся і спитав: Ти хлопець з Netflix?» Це було досить дико».

Дружина та родина Сарандоса

Сарандос закохався в 54-річну Ніколь, кінопродюсерку, яка починала з музичної індустрії та демократичної політики, тієї ночі, коли зустрів її на заході для Барака Обами в Лос-Анджелесі в 2008 році. Вона була співголовою комітету фінансів Південної Каліфорнії для кампанії Обами і стала послом президента Барака Обами на Багамах.

Ніколь зізнається, що закохалась у Сарандоса через сміх, справжню доброту, бажання жити повним життям і той факт, що Сарандос «справді гарна знахідка», яка вистрибує зі своєї машини, щоб допомогти водієві в біді, не замислюючись двічі.

Сарандос виріс у будинку нижчого середнього класу у Фініксі в сім’ї з п’яти осіб із молодими батьками-«хіпі-католиками». Його батько був електриком. «У них почали народжуватися діти у 17 років, — розповів Сарандос. — Ніхто з батьків не закінчив середньої школи. У мого тата була така філософія, що якщо є залишки їжі, у вас може бути більше дітей, я думаю. Мої спогади про зростання в тому будинку полягають у тому, що там весь час був хаос. Нічого не було за розкладом. У нас не було часу для сну, часу, коли ми повинні були мати вечерю».

Він сказав, що телебачення дало йому структуру, і він мріяв вийти на екран у стилі «Пурпурної троянди Каїра», щоб стати частиною сім'ї Каннінгемів у «Щасливих днях».

Сарандос розповідає, що його мати завжди стежила за тим, щоб вдома було кабельне телебачення, і був відеомагнітофон, тарілочки на даху, щоб отримати HBO.

«Це була ця божевільна розкіш для сім’ї, яка ледве могла дозволити собі платити за світло», — зізнається CEO Netflix. Якимось чином, вважає Сарандос, у матері було бачення його майбутнього.

Сім’я не ходила в кіно, тому що його батько не міг прожити дві години без дому. Сім’я масимум збиралася побачити Френкі Валлі та Four Seasons щороку на ярмарку штату Арізона.

Коли вдома стало неможливо жити, він пішов до своєї бабусі, і це був «рай». «Це було дуже структуровано, дуже спокійно, — розповідає він. — Вона багато дивилася телевізор, у неї були всі журнали про фільми. Вона завжди називала зірок кіно по іменах». 

А потім, за його словами, «всесвіт» підкинув другий відеомагазин у штаті Арізона за рогом. «Коли я зайшов у цей магазин, це змінило життя», — каже Сарандос. Він пройшов шлях від клерка до керівництва вісьмома відеомагазинами до однієї з провідних посад у West Coast Video, яка на піку свого розвитку мала майже 500 магазинів.

Сарандос настільки ознайомився з 900 відео у відеомагазинах, якими він керував, що був попереднім алгоритмом, який міг рекомендувати фільми людям на основі того, що вони дивилися раніше.

«Я завжди був і продовжую бути дуже оптимістичним спостерігачем», — сказав він. «Я майже ніколи не вимикаю те, що дивлюся, бо думаю, що хороші ролі будуть».

Що кажуть про Сарандоса інші

Сарандос часто висуває ідею демократизації. «Netflix зробив різноманітність та інклюзивність краще, ніж будь-хто в Голлівуді коли-небудь мав чи буде», — каже пані Мін. — Одним із їхніх перших шоу був «Orange Is the New Black», жіноча тюремна драма з трансгендерним персонажем, якого ніхто не торкався».

«Це звучить так нудно, але цей хлопець неймовірно доброзичливий, добрий, товариський і теплий», — каже Джейсон Бейтман, зірка Netflix «Озарк». 

Багато конкурентів ставлять під сумнів бізнес-модель Netflix, яка, на їхню думку, була переоцінена Уолл-стріт і надовго випередила фінансову логіку. Деякі кажуть, що авторські винагороди були замінені роздутими контрактами з передбачуваним завантаженням, що робить провали ще дорожчими і приховує можливість творців бачити, наскільки успішними є їхні роботи. Ці суперники задаються питанням, чи потрібно покращити якість контенту Netflix (з огляду на те, що в 2021 році було знято 70 фільмів), щоб, як сказав один конкурент, у них було філе на шведському столі, а також овочі та картопляне пюре.

І вони замислюються над мудрістю виписування чеків на мільярди доларів, щоб підписувати знаменитостей без досвіду роботи в кіно, як-от Обами, принц Гаррі та Меган Маркл, з якими були укладені угоди продюсування. 

«Ви повинні робити ставку на оповідачів, — сказав пан Сарандос. — Мій досвід роботи з Бараком і Мішель показує, що вони феноменальні оповідачі».

Але Netflix не збирається показувати мультфільм Меган Маркл про 12-річну дівчинку «Перл». «Ми всі оптимістично налаштовані, коли беремося за ці проєкти, — сказав пан Сарандос, — і іноді вони втілюються чи ні».

Рішення містера Сарандоса у 2020 році звільнити Сінді Холланд, його віце-президента з оригінального контенту, яка створила «Картковий будинок», «Orange Is the New Black», «Stranger Things», «The Crown» і «The Queen’s Gambit» і підписала великі чеки — $100 млн Шонді Раймс (завербована містером Сарандосом) і $300 vkув Райану Мерфі — продовжують обговорюватись.

Сарандос каже, що він і Холланд довели бізнес до того місця, де він був, але він хотів дати пані Бажарії, колишній керівниці відділу міжнародного контенту Netflix, вищу посаду, оскільки вона мала міжнародний досвід, який, на його думку, міг би допомогти компанії рости. Вона також мала дар вибирати такі хіти, як «You».

Тим часом дехто вважає, що Netflix почав сміливо, але потім став схожим на Walmart або CBS, із надлишком фільмів типу «Емілі в Парижі» і дефіцитом картин типу «Stranger Things».

«CBS — одна з найуспішніших телемереж в історії», — незворушно відповів пан Сарандос. Він також вважає «Емілі в Парижі» високоякісним кіно.

«Ми намагаємося задовольнити різноманітні смаки. Цього року у нас було дві номінації на кращу картину: „Сила собаки“ та „Не дивіться вгору“ (Don’t Look Up), і вони не можуть бути ще більш різними», — каже CEO Netflix.

Він хвалиться «Грою кальмарів», називаючи її «найбільшою розважальною історією за століття». Він сказав, що його команда в Кореї знайшла історію, яка була представлена ​​як фільм протягом 10 років, і попросила творця представити її як серіал.

Що далі

«Алгоритм — ваш друг. Алгоритм є прихильником того, щоб аудиторія намагалася знайти те, про що ви ніколи не чули, що вам сподобається», — пояснює вибір сюжетів Сарандос. 

Він схвильований, що Netflix не досяг своєї стелі. Зрештою у квітні в Сполучених Штатах потоки становили трохи більше 30% телеглядачів. Netflix мав найбільше глядачів серед усіх стримерів, але на нього припадало лише 6,6 відсотка всіх телеглядачів у Сполучених Штатах.

Сарандос сказав, що один із способів подальшого зростання Netflix полягає в тому, що компанія працюватиме над посиленням контролю за паролями або з’ясує, як люди можуть платити за поширення свого пароля. «Близько третини американських домогосподарств позичають пароль до чужого облікового запису», — каже Гастінгс.

Сарандос не погоджується з критикою щодо того, що Netflix має застосувати більш вибірковий підхід, припинивши виробляти дуже широкий асортимент кіно.

«Хоча багато конкурентів та експертів говорять про те, що охоплення у нас не найкраще, я думаю, що це величезний позитив для споживачів, які мають різне бачення того, що таке «якість», — пояснив він свою думку.

Чи вважає він, що Netflix, який не диверсифікував свою стратегію доходів, посилив останні перешкоди? «Я думаю, що це компроміс між простотою та складністю, — каже Сарандос. — І щоб зробити те, що ми робили за останні 10 років, я думаю, що ми отримали набагато більше користі від простоти».

Сарандос — оптиміст. «Ми на 90 років випереджаємо усіх наших нинішніх конкурентів у тому, що робимо сьогодні, і вони тільки вступають у наш простір», — сказав він. «Ми повинні мати контент, який людям подобається на Netflix більше, ніж будь-де».

Чого не побачить російський глядач: 10 найкращих серіалів Netflix в 2022 році
Чого не побачить російський глядач: 10 найкращих серіалів Netflix в 2022 році
По темi
Чого не побачить російський глядач: 10 найкращих серіалів Netflix в 2022 році
Росіяни вимагають повернути Netflix. 20 людей вже подали позови до судів із вимогою моральної компенсації
Росіяни вимагають повернути Netflix. 20 людей вже подали позови до судів із вимогою моральної компенсації
По темi
Росіяни вимагають повернути Netflix. 20 людей вже подали позови до судів із вимогою моральної компенсації
У новому сезоні Love Death + Robots Netflix сховав NFT. Розповідаємо як їх знайти 
У новому сезоні Love, Death + Robots Netflix сховав NFT. Розповідаємо, як їх знайти 
По темi
У новому сезоні Love, Death + Robots Netflix сховав NFT. Розповідаємо, як їх знайти 
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
По темi
Читайте головні IT-новини країни в нашому Telegram
Як вижити IT-компанії під час війни

Рецепти від СЕО ZONE3000.

Читайте також
Netflix продовжує звільняти співробітників сотнями на тлі втрати передплатників
Netflix продовжує звільняти співробітників сотнями на тлі втрати передплатників
Netflix продовжує звільняти співробітників сотнями на тлі втрати передплатників
За мотивами серіалу «Гра в кальмара» запустять реаліті-шоу. Взяти участь зможе кожен, хто знає англійську. Вже кастинг
За мотивами серіалу «Гра в кальмара» запустять реаліті-шоу. Взяти участь зможе кожен, хто знає англійську. Вже кастинг
За мотивами серіалу «Гра в кальмара» запустять реаліті-шоу. Взяти участь зможе кожен, хто знає англійську. Вже кастинг
Лагідна українізація. Нові фільми, серіали та сервіси, що з'явилися українською мовою
Лагідна українізація. Нові фільми, серіали та сервіси, що з'явилися українською мовою
Лагідна українізація. Нові фільми, серіали та сервіси, що з'явилися українською мовою
Ще до війни багато сервісів почали додавати українську мову в інтерфейс, хоча навіть не всі українці про це здогадувалися. Зараз української стало ще більше. А ще солов'їною одразу дублюються нові серіали та фільми.
1 коментар
«Є Disney, є Pixar і є він». Хто такий Альберто Міелго, який створив найкрутішу серію Love, Death + Robots
«Є Disney, є Pixar і є він». Хто такий Альберто Міелго, який створив найкрутішу серію Love, Death + Robots
«Є Disney, є Pixar і є він». Хто такий Альберто Міелго, який створив найкрутішу серію Love, Death + Robots
В травні стрімінговий сервіс Netflix випустив 3-ій сезон серіалу Любов, смерть і роботи. Всі його 9 епізодів вкладаються в звичну концепцію кровожерливого протистояння людей та машин. Проте фінальна серія не лише виділяється серед інших графікою, в ній загалом неможливо відрізнити вигаданих персонажів від реальних.  За її створенням стоїть іспанський художник Альберто Міелго, який мало відомий широкому загалу. Але який вже встиг отримати найвищі кінонагороди — «Еммі» та «Оскар». Розповідаємо в чому полягає секрет творчості режисера.

Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот

Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі

Обговорення
Коментарів поки немає.