Хостинг для будь-яких потреб — VPS від 135 гривень на місяць 👉
Вікторія ГорбікРобота
1 квітня 2025, 16:18
2025-04-01
Яку головну помилку зробила розробниця на початку шляху у фронтенді й що їй порадили інші айтівці
Frontend Developer Олександра Зубарева згадала самий початок свого шляху у фронтенді. Вона розповіла про помилку, яку тоді зробила. Ось що їй відповіли інші айтівці.
Frontend Developer Олександра Зубарева згадала самий початок свого шляху у фронтенді. Вона розповіла про помилку, яку тоді зробила. Ось що їй відповіли інші айтівці.
Неочевидна помилка
«Коли я тільки починала свій шлях у фронтенді, мені здавалося, що більше теорії я вивчу, то кращою розробницею стану», — розповіла Олександра. Тоді вона годинами розбиралася з концепціями JavaScript, React, вивчала структури даних та архітектуру фронтенд-застосунків.
Їй здавалось, що вона багато знає, бо могла розповісти про замикання, контекст виконання чи життєвий цикл компонентів. Але, за словами розробниці, коли справа доходила до написання реального коду, вона не знала, з чого почати.
«Моя помилка була в тому, що я відкладала практику „на потім“, боячись робити щось неправильно», — пояснила Олександра.
Висновки з власного досвіду
Ця помилка навчила розробницю головного: «Без практики теорія не працює».
Спираюсь на власний досвід, Олександра змінила підхід до вивчення нового. І нове ставлення допомогло їй не лише глибше зрозуміти технології, а й відчувати впевненість у власних силах.
Тепер вона одразу намагається застосувати знання:
Вивчає нову технологію — створює з нею проєкт.
Досліджує новий підхід — реалізує його в коді.
Помиляється — розбирається та виправляє.
«Якщо ви тільки починаєте — не бійтеся писати код. Навіть маленькі проєкти дають більше, ніж десятки прочитаних статей», — радить вона іншим початківцям.
Що відповідають айтівці
Ігор, Software Engineer
Просто робити й практикувати — золоте правило як фронту, так і беку.
Галина Галайбіда, FullStack Developer
Подібно, але я починала знаючи html, та і це як капля в морі. Для мене взагалі був шок, як ці коди поєднати, щоб працював Web — застосунок!
Сергій Романенко, Frontend Team Lead
Мені здається, що це траплялося з кожним, та зараз є проблема, коли ти вже володієш скілами та намагаєшся зробити все ідеально, що може призвести, що робота буде х2 по часу. Але ваш підхід, що одразу потрібно застосовувати на практиці — то є суперправильно.
Костянтин Дудкін, Frontend developer
Ну так у зворотному порядку теж працює, практика без знань = поганий код. По собі можу сказати, що краще, коли щось вивчив, піти й ручками все це закріпити.
Сергій Соколов, Junior Frontend Developer
У мене такі самі помилки.
По-перше — без практики забувається все швидко.
По-друге — не можна робити довгі паузи в навчанні та практиці.
Як сказав колись Лао Цзи: «Не можна зупинятися в Навчанні. Стояти в Навчанні — йти назад»
З якими помилками стикалися самі айтівці
Олександр Гаврилін, Software Developer
Забагато працювати — програмування викликає залежність, схожу на залежність від комп’ютерних ігор. Так само швидко отримуєш позитивне підкріплення
Валерія Мартинова, Junior Front-end developer
Невпевненість у своїх силах і знаннях!
Ярослав Панкратов, QA Lead
Страх помилок і мегавиправлень.
Юрій Яхниця, Full Stack Developer
Багато хто припускається іншої помилки: ігнорують патерни, принципи гарної архітектури й пишуть, щоб працювало, для POC норм підхід, але на великих проєктах цей спагетті-код виливається в значні затрати. Тож не думайте, що ваші знання теорії, то зайвий вантаж. Знання банального event loop допомагає не допускати багатьох помилок.
Ярослав Бодяк, Senior Software Engineer
Найбільша помилка — вчити те, що тобі нафіг не треба в погоні за короткостроковими цілями.
Український пенсіонер запустив кампанію на Kickstarter і прагне оновити саморобне обладнання для виготовлення водонепроникних вогнетривких захисних рукавичок із додаванням кевлару та базальту. Він уже зібрав 10% суми
Співробітники Meta дозволили Марку Цукербергу перемогти в настільній грі. Тепер айтівці обговорюють, чи варто піддаватися своїм керівникам в дружніх іграх