Марія БровінськаТаке життя
20 червня 2023, 10:23
2023-06-20
Від любові до хейту — лиш райдуга. Як українські технокомпанії, які не соромляться визнавати рівність ЛГБТ, комунікують зі світом
Щороку червень оголошується місяцем прайду, протягом якого проводяться паради та активності присвячені ЛГБТІК+ спільноті. Цьогоріч чимало українських компаній виявили сміливість заявити про те, що не дискримінують людей за сексуальною орієнтацією. Вони змінюють логотипи, створюють дописи та звернення на підтримку прайду у кольорах райдуги.
Щороку червень оголошується місяцем прайду, протягом якого проводяться паради та активності присвячені ЛГБТІК+ спільноті. Цьогоріч чимало українських компаній виявили сміливість заявити про те, що не дискримінують людей за сексуальною орієнтацією. Вони змінюють логотипи, створюють дописи та звернення на підтримку прайду у кольорах райдуги.
За останній рік частка тих, хто негативно ставиться до представників ЛГБТК+ знизилася на 4% — до 34%, йдеться в опублікованому в червні 2023 року дослідженні Київського міжнародного інституту соціології (КМІС). Сумарна кількість українців, що ставиться до секс-меншин позитивно або байдуже — 61%. На 3% зріс показник тих респондентів, хто погоджується, що ЛГБТК+ люди повинні мати однакові з іншими громадянами права, йдеться у дослідженні КМІСу.
Трендсетером ліберальної поведінки стала, безумовно, мережа COMFY, яка першою вийшла в публічну площину із відповідною комунікацією.
COMFY підтримує різноманітність та поважає свободу кожного. Ми впевнені, що всі мають право на прийняття власної природи. А толерантність і інклюзивність ми вважаємо важливими цінностями сьогодення. pic.twitter.com/VRT7f67TbD
І хоча українське суспільство досі достатньо консервативне у питаннях ЛТБТІК+, а компанії під такими дописами збирають хвилі хейту незадоволених поціновувачів, 2023 рік може стати проривним у прийнятті нетрадиційної спільноти. Розповідаємо, як технологічні компанії реагують на місяць прайду.
Серед IT-компаній, які зазвичай є найбільш ліберальними й найменш дискримінаційними, відзначилася компанія EPAM.
І це чи не єдина публічна комунікація на підтримку прайду серед українських айтішників (якщо ми помиляємось, розкажіть в коментарях, хто ще відкрито підтримав представників ЛГБТІК+).
А компанія Sofе.ua і взагалі зашкварилася, розмістивши у вимогах до кандидата критерій про неналежність до ЛГБТІК+ спільноти. Згодом цю фразу прибрали, проте, як то кажуть, «осадочок лишився».
«Свобода, права людини і рівність людей — базові цінності цивілізованого світу, які ми поділяємо. We connect and support people, whatever their background and wherever they are», — зазначили у Vodafone.
Ось так прокомунікувала компанія Lifecell:«У місяць прайду ми маніфестуємо свободу кожного нашого абонента бути собою і жити своє найкраще життя так, як велить серце. Обіймаємо кожного — любимо всіх».
Але ж насправді свобода не закінчується на власному Я.
Бути вільним по-справжньому = давати змогу обирати й тим, хто поряд. Не засуджувати, не намагатися змінити або скоригувати поведінку.
Окрім найбільш популярних трьох операторів, також одним із перших прайд-місяць підтримав Lycamobile. Це — міжнародний оператор, у якого є й українська філія. У нас його номери починаються з коду 091. Цього року підтримка ЛГБТК+ людей українським сектором телефонії беззаперечна.
Зашквар року. IT-компанія Soft.ua опублікувала вакансію із дискримінаційною нормою щодо представників ЛГБТК-руху, і це не єдина дивна вимога — айтішники в гніві
Авторка малюнку з Патроном на марці «Укрпошти» заявила про порушення її авторських прав. Компанія цього не визнає. Тепер є новий ескіз для марки - Смілянський на унітазі
Випуск однієї з найочікуваніших патріотичних марок «Укрпошти» — з псом Патроном породи Джек-рассел співпав із скандалом. Авторка одного із зображень песика, де він «поливає» ворожий снаряд, публічно зявила про порушення авторських прав національним поштовим оператором.
В цій історії є все — зав’язка, розвиток, і навіть красивий епілог. Тож розповімо про все по порядку.