💳 Термінова новина! Trustee Plus — найкраще рішення для розрахунку криптою 👉
Вікторія ГорбікТаке життя
17 грудня 2022, 13:15
2022-12-17
«Вимикання електропостачання суттєво не вплинули на роботу компанії». Про виклики, скорочення та блекаут від співзасновника SoftServe
Як справляється з блекаутом, проблемами відсутності електроенергії та зв’язку SoftServe. Що планує компанія та чи відбулись скорочення. Про це у бліцінтерв’ю для DOU розповів Ярослав Любінець, співзасновник та голова Ради директорів SoftServe.
Виклики для нас розпочалися з початку повномасштабного вторгнення росії.
За останні два місяці з’явилися нові виклики, пов’язані з атаками на енергетичну інфраструктуру України, а отже, з перебоями електропостачання та зв’язку.
Наприкінці 2021-го ми розпочали експансію на ринок Латинської Америки, і вже з початку війни зрозуміли, що це було вчасно, тому активізували цей блок. Ми суттєво збільшили інвестиції та наростили темпи розвитку центрів розробки в Мексиці, Колумбії та Чилі, відкрили розробницький центр у Румунії.
Про плани
Наш перший ВСР (Business Continuity Plan) ми почали створювати ще 18 років тому (під час Помаранчевої революції). 2014 року був другий поштовх до вдосконалення цих планів.
Є план для клієнтів:
Прописуємо, що ми як компанія робимо для безперебійного надання послуг.
Є план для працівників:
Розроблена окрема бібліотека з рекомендаціями та інструкціями: від того, як зробити запит на допомогу під час релокації, до порад щодо облаштування домашнього офісу, практик ментального здоров’я тощо.
Віднедавна ми почали організовувати навчальні сесії для українських працівників щодо особистих ВСР: поради від експертів, як кожен з нас може готуватись до можливих сценаріїв розвитку подій і роботи під час блекаутів.
Крім цього, маємо і локальні плани — для команд кожного розробницького центру. Такі ж плани є і на рівні клієнтських акаунтів та окремих проєктних команд.
Наш ВСР передбачає різні сценарії роботи залежно від актуального та прогнозованого рівнів безпеки. Ми виділяємо три рівні безпеки. До прикладу, Львів — у зеленій безпековій зоні, Харків — у помаранчевій, Херсон — у червоній. До кожного прописані інструкції щодо роботи офісів, рекомендації для працівників та дій на місцях.
Про блекаути
З 2014 року більшість наших офісів мають генератори. Ми закуповуємо і запасні мобільні генератори, формуємо запаси деталей для їхнього ремонту, якщо якийсь раптом вийде з ладу. Маємо домовленості з постачальником пального для генераторів.
Частина наших офісів під’єднана не лише до магістральних мереж, а й до каналів живлення критичної інфраструктури. Маємо додаткові канали підтримки інтернету та телефонного зв’язку для безперебійної роботи. До того ж SoftServe — одна з найперших компаній в Україні, що придбала системи Starlink.
Згідно з останнім нашим дослідженням, 90% колег відповіли, що зараз можуть добиратися та працювати в офісах. З тими 10%, які перебувають або в населених пунктах далеко від офісів, або в містах без офісів, розвʼязуємо проблеми індивідуально: десь шукаємо коворкінг для 10–15 людей, а десь менеджери виділяють кошти для закупівлі обладнання.
Про скорочення
Є певні труднощі, пов’язані з тим, що не всі клієнти готові працювати з командами, розташованими в Україні, та розпочинати нові проєкти саме тут.
Загалом у компанії відбувається оптимізація персоналу, ми підтримуємо резерв талантів на рівні, достатньому для того, щоб швидко розпочинати нові проєкти, та відкриваємо нові вакансії. Більшість з них орієнтовані на внутрішній резерв, але є й вакансії для зовнішнього стафінгу.
Ті клієнти, для яких ми були єдиним надавачем сервісів, думають про диверсифікацію команд, що працюють з України.
Про плани на 2023 рік
Насамперед це глобалізація. Глобальні локації дають змогу розподіляти команди й продовжувати успішно працювати попри те, що в Україні війна.
Один із наших фокусів наступного року — подбати про безпеку та високу продуктивність працівників в Україні.
УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.
Ліцензія видана ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 15.09.23 (рішення КРАІЛ №245 від 31.08.2023); ТОВ "СЛОТС Ю.ЕЙ." – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 26.04.2021 (рішення КРАІЛ №150 від 12.04.2021); ТОВ «СПЕЙСИКС» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 08.02.2021 (рішення КРАІЛ №34 від 02.02.2021); ТОВ «ГЕЙМДЕВ» – на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет від 16.02.2021 (рішення № 47 від 10.02.2021).
«Пастка початківця». 5 найпоширеніших помилок джунів на співбесідах та як їх уникнути
Напевно, кожен хоч раз у своєму житті переживав ситуацію, коли після співбесіди замість запрошення на роботу приходила відмова. «Як же так? Це несправедливо!», — чимало з нас корили долю і не розуміли, що пішло не так. Катерина Нікітіна, SoftServe IT Academy Recruiter, розповіла про п’ять найпопулярніших помилок кандидатів-початківців на співбесідах.
У 18 років «захантив» SoftServe, у 21 — відкрив власну компанію. Історія львівського IT-вундеркінда
Гліб Щур — випускник кафедри систем штучного інтелекту НУ «Львівська політехніка». На молодших курсах його запросила на роботу IT-компанія SoftServe, де він працював майже 3 роки розробником у R&D-відділі. А вже у 2021 році Гліб заснував власну компанію та став CSO у 21 рік. Розповідаємо історію львівського «самородка».