
Російські розробники програмного забезпечення йдуть з українського ринку за забирають із собою величезні масиви даних про клієнтів, які накопичувалися роками.
На проблему звернула увагу рестораторка Олеся Остафієва.
З 1 червня вона відновила роботу київського закладу Відьма-бар «Лиса гора».
«Як виявилося, більшість програмного забезпечення для ресторанів на українському ринку було з російськими коренями та пішло з ринку (дивно, що цього не сталося 2014 року). Наші також пішли разом з усім масивом даних за 5 років. Тож довелося у терміновому порядку вводити всі технологічні карти, постачальників, склади та купувати нові РРО та планшети. Базу постійних клієнтів, на жаль, не поновиш», — написала вона.
Відомо, що на українському ринку до початку війни досить сильні позиції тримала російська програма r_Keeper. Але зараз ресторатори замінюють її в тому числі й на українські аналоги — такі як український Poster.
Як повідомила dev.ua Остафієва, Відьма-бар «Лиса гора» користувався послугами Смарттач.
«Ми навіть не знали (що він російський — Ред.). Був київський офіс», — розповідає вона.
Як каже рестораторка, Смарттач тепер пішов з ринку. А разом з ним ідуть і російські r_Keeper та ikko.
