🚀 Trustee Plus - картка європейського банку і криптогаманець. Встанови додаток 👉
Олександр КузьменкоGameDev
8 січня 2025, 11:18
2025-01-08
Razer представила ШІ-коуча Ava для кіберспортсменів і звичайних гравців
Виробник ігрових гаджетів Razer представив на CES 2025 copilot зі штучним інтелектом Project Ava, який має допомогти гравцям стати кращими в іграх. Він (із дозволу) робить й аналізує тисячі скриншотів ігрового процесу та налаштувань, і робить підказки в режимі реального часу.
«Аналізуючи мільйони симуляцій за лічені секунди, я завжди матиму відповідь на ваші найскладніші ігрові виклики», — стверджує маркетингове відео Razer.
Project Ava, за словами Razer, може виступати в ролі «найкращого тренера з кіберспорту зі штучним інтелектом» і «всезнаючого ігрового путівника зі штучним інтелектом». По суті, це помічник зі штучним інтелектом, який стежить за ігровим процесом і дає голосові підказки в режимі реального часу.
Журналіст The Verge, який побував на презентації Ava, відзначив, що під час бою з босом у грі Black Myth: Wukong, ШІ-помічник Razer давав безліч порад, на кшталт:
«Приготуйся ухилятися, коли його клинок обертається або світиться помаранчевим відтінком».
«Уважно стеж за його здоров’ям. Як тільки збриєш 10-20 відсотків, готуй пальці для ухилення».
«Він зникне…»
«Якщо він тебе схопить, це буде відчутно!»
«Ava звучала дуже неприємно, перериваючи звук гри, щоб сказати гравцеві, що робити. Я припускаю, що ви можете викликати Ava лише тоді, коли вам потрібна допомога, але це все одно здається трохи дивним для Razer, компанії, яка вже давно асоціюється з елітними геймерами», — відзначив журналіст.
Він також додав, що питання викликає й походження навчальних даних Ava, яка вочевидь тренувалася на інструкціях з ігрових сайтів, ймовірно, без їхнього дозволу.
За словами Razer, бот пропонує «експертні поради ШІ, які спираються на багатий досвід спільноти та бази знань. Зокрема дані від провідних кіберспортивних тренерів і гравців.
Це дозволяє геймерам повністю зануритися в гру, не відриваючись від неї. Геймери можуть викликати Ava під час короткої перерви, слухати її в гарнітурі під час гри або просто спілкуватися з нею в чаті.
Наприклад в League of Legends ШІ може зрозуміти, що краще робити гравцю, які заклинання та предмети екіпірувати, на основі розширеної ситуативної обізнаності про гру, викликів API, підказок і навіть потенційно історичних даних про результати матчів, зіграних кіберспортивними командами.
Ava також знає, де знаходяться гравці противника завдяки аналізу скриншотів мінімапи в грі. Проте її відповіді затримувалися на кілька секунд у показаному прототипі, який працював на парі локальних графічних процесорів ноутбука Nvidia RTX 4090 з використанням Meta’s Llama 3.2 LLM.
На додаток до коучингу ігрового процесу, Ava також виконує роль оптимізатора ігрової продуктивності. Серед її функцій є можливість змінювати налаштування обладнання одним натисканням кнопки, щоб збільшувати частоту кадрів, скорочувати час завантаження, перевіряти оновлення програмного забезпечення та забезпечувати ефективність PC-збірки.
Razer не вказала, коли Project Ava стане доступна широкому загалу, але відкрила реєстрацію на бета-версію.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.