🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Олександр КузьменкоРоботи
5 травня 2025, 13:20
2025-05-05
ЗСУ отримали роботизованих «Віслюків», які можуть нести до 200 кг корисного вантажу або щогли радіозв’язку
Взимку 2025 року російські підрозділи забезпечення почали використовувати в’ючних віслюків у своїй логістиці. Українське Міністерство оборони також допустило до експлуатації у ЗСУ «Віслюків» — гусеничні роботизовані комплекси з електродвигунами, які можуть виконувати завдання з евакуації та мінування.
Взимку 2025 року російські підрозділи забезпечення почали використовувати в’ючних віслюків у своїй логістиці. Українське Міністерство оборони також допустило до експлуатації у ЗСУ «Віслюків» — гусеничні роботизовані комплекси з електродвигунами, які можуть виконувати завдання з евакуації та мінування.
Міноборони кодифікувало і допустило до експлуатації у підрозділах Збройних сил України наземний роботизований комплекс Visluk, який виробляє українська компанія Robotic Systems.
«Відтепер наш НРК „Віслюк“ має офіційний код за класифікацією НАТО. Це означає, що комплекс є в базі Міністерства Оборони України і готовий до держ. закувіль. Сподіваємось ближчим часом ще більше Віслюків зможуть виконувати свої бойові задачі й зберігати життя!», — повідомляли розробники.
Зазначається, що НРК «Віслюк» виготовила команда українських інженерів на запити військових. Платформа має компактні розміри, поміщається в кузов мікроавтобуса або причепа-лафета. Обладнана двома безшумними електричними 4 кВт двигунами та металевими гусеницями, які забезпечують високу прохідність по складному рельєфі місцевості.
Завдяки цьому український «Віслюк» упевнено рухається бездоріжжям, піском, болотом і має кліренс 150 мм. При цьому робот може транспортувати на собі до 200 кг корисного вантажу. Тяглове зусилля електродвигунів може забезпечити ще й евакуаційні функції. Його достатньо, аби витягнути позашляховик, який загруз у болоті.
За словами розробників, максимальна дальність застосування платформи без наземної станції складає — 0,3 км (5 км опційно). Тактичний радіус застосування НРК — 0,3 км (1,5 км опційно). «Віслюк» має запас ходу 16 км по твердому покриттю і 12 км по бездоріжжю.
Його виготовляють у різних модифікаціях — для виконання завдань з логістики, евакуації, мінування, встановлення інженерних загороджень. На сайті Robotic Systems також вказана модифікація зі щоглою ретранслятора радіозв’язку від 6 до 9 метрів.
Крім того, «Віслюк» має ребостійкі канали управління і може обладнуватись оптоволоконним модулем. Восени минулого року відзначалося, що вартість платформи в базовій комплектації складає 380 000 грн.
Фото: The Independent
В лютому цього року видання «Мілітарний» відзначало, що деякі з’єднання російських військ почали отримувати у своє розпорядження живих віслюків у якості транспортного засобу. Так рішення, ймовірно, було зумовлене дефіцитом автотранспорту та безекіпажних наземних платформ, що можуть виконувати логістичні завдання.
«Такі розробки стануть ще розумнішими й більш автономними». Історія створення роботизованої турелі «ШаБля», яка ще не замінила солдата, але дещо спростила йому життя на фронті
Черкаський винахідник створив водоплаваючий трактор, який може перевозити 5 пасажирів та 650 кг вантажу. В планах майстра - адаптувати трактор для потреб ЗСУ
Логістику ЗСУ хочуть оцифрувати за IT-стандартами НАТО. Військові вже вивчають систему LOGFAS. Розповідаємо, як це працює, та коли впровадять
Логістику й облік у ЗСУ досі ведуть у паперових журналах. З літа Міноборони вирішило перевести армію на цифрові колеса і впровадити ІТ-систему логістики НАТО LOGFAS. Як вона працює і що дасть військовим, пояснив Forbes. dev.ua публікує найважливіше з матеріалу.