💳 Кожен. Повинен. Мати. Trustee Plus: криптогаманець і європейська платіжна картка з лімітом 50к євро 👉
Олександр КузьменкоGameDev
12 грудня 2023, 12:05
2023-12-12
Студія з росії закрилась через 4 дні після катастрофічного релізу гри The Day Before. Вона мала рекламу на Таймс-Сквер та промо від Nvidia
Студія Fntastic з Якутії, яка нещодавно випустила свою нову гру The Day Before, повідомила про закриття через «брак фінансування». Ще до релізу її звинувачували в плагіаті й прямому копіюванні багатьох інших відомих ігор, чимало гравців були впевнені, що це шахрайський проєкт, який ніколи не вийде.
The Day Before вийшла 7 грудня в Steam — наразі гра має понад 20 000 відгуків, лише 16% з яких є позитивними. Уже через 4 дні після релізу студія Fntastic опублікувала офіційне звернення, в якому оголосила про своє закриття.
«На жаль, проєкт The Day Before зазнав фінансової невдачі, і нам бракує коштів для продовження. Весь отриманий дохід йде на погашення боргів перед нашими партнерами», — йдеться в заяві росіян.
Розробники стверджують, що працювали над проєктом 5 років, і «не брали жодних грошей від громадськості» й не запускали краудфандингових кампаній. В оголошенні вказано, що «майбутнє The Day Before та Propnight невідоме», але їхні сервери поки продовжать працювати.
Студія також опублікувала свою хронологію:
2015 — відкриття студії;
2017 — реліз The Wild Eight;
2018 — реліз Dead Dozen;
2018 — реліз Radiant One;
2021 — реліз Propnight;
2023 — реліз The Day Before.
В коментарях під публікацією про закриття російської студії, чимало коментаторів вимагають повернути кошти обманутим гравцям.
Що було Днями Раніше
Fntastic вперше представила The Day Before у 2021 році п’ятихвилинним трейлером, який змальовував гру як величезну MMO про зомбі-апокаліпсис. Невдовзі проєкт потрапив в перший скандал, коли з’ясувалося, що російська студія використовує неоплачуваних працівників, які працюють на «волонтерських засадах».
Розробники захищали цю практику ще у 2022 році, заявляючи, що «цінності компанії побудовані на ідеї волонтерства, а це означає, що кожна людина, яка працює чи волонтерить тут, робить це добровільно».
The Day Before також отримала чимало звинувачень у плагіаті як у самій грі, яка дуже нагадувала такі проєкти як The Division, The Last of Us та інші своїм інтерфейсом та механіками, так і в постерах та трейлерах. Деякі з них ледь не покадрово повторювали відео з інших відомих ігор.
Через це багато гравців та ігрових журналістів вважали, що The Day Before — шахрайський проєкт, який ніколи не вийде. Це не заважало розробникам з Якутії купляти рекламу на площі Таймс-Сквер, яка вважається однією з найдорожчих у світі.
Вартість білборда на відомій площі в Нью-Йорку може варіюватися від $5000 до понад $50 000 за 1 день. Як правило, мінімальна сума, необхідна для розміщення реклами на короткий проміжок часу (1-3 дні), коливається в межах $5 000–25 000.
Інформаційну підтримку The Day Before також надавала компанія Nvidia, яка публікувала відео про гру з демонстрацією своїх технологій.
Що сталося Днями по Тому
Попри прогнози, Fntastic все ж випустила The Day Before у ранньому доступі Steam. Реліз вийшов катастрофічним. Гравці та оглядачі відзначають, що вона ледь іграбельна — локації жахливі, PvP хаотичний, а сюжет просто безглуздий.
«The Day Before — одна з найгірших ігор, в які я коли-небудь грав, настільки, що я боюся продовжувати запускати її на своєму комп’ютері — і якщо ви ще не встигли її спробувати, можете вважати себе одним із щасливчиків», — написав рецензент IGN Габріель Мосс, який поставив грі 1 — найнижчу оцінку з можливих.
Проте маркетингова кампанія The Day Before схоже змогла привернути чимало геймерів, які купили гру. На піку, в неї одночасно грали близько 40 000 гравців.
Аналітичні сервіси, які здебільшого покладаються на кількість відгуків в Steam, оцінюють кількість проданих копій у дуже широкому діапазоні з великим запасом похибки. PlayTracker наводить цифру у близько 64 000 копій, в той час, як сервіс SteamSpy (від українця Сергія Гальонкіна) вказує на потенційні 2,81 млн власників гри.
Сервіс Gamalytic, який наводить середню цифру в близько 351 000 проданих копій, порахував, що за ціною в $40 The Day Before могли принести своїм розробникам до $12 млн.
Повідомляється, що багато гравців звернулися до Steam із запитом на повернення коштів, проте за правилами платформи рефанд здійснюється за умови, що гравець зіграв менше ніж 2 години.
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Хочете повідомити важливу новину? Пишіть у Telegram-бот
Головні події та корисні посилання в нашому Telegram-каналі