🚀💳 Trustee Plus - більше ніж криптогаманець з європейською платіжною карткою. Спробуй 👉
Олександр КузьменкоGameDev
31 березня 2025, 17:35
2025-03-31
23-річна розробниця, яка живе на човні, створила гру Spilled! про очищення водойм
Нідерландська розробниця ігор Ленте розповіла, що у 2022 році призупинила навчання, щоб спробувати кар'єру в геймдеві. Проживаючи на 90-річному човні, вона створила коротку гру Spilled!, де дуже схожий корабель очищує водойми від забруднення. Проєкт має українську локалізацію і вже зібрав понад 1000 схвальних відгуків у Steam.
Нідерландська розробниця ігор Ленте розповіла, що у 2022 році призупинила навчання, щоб спробувати кар'єру в геймдеві. Проживаючи на 90-річному човні, вона створила коротку гру Spilled!, де дуже схожий корабель очищує водойми від забруднення. Проєкт має українську локалізацію і вже зібрав понад 1000 схвальних відгуків у Steam.
Розробниця на човні
«Мене звуть Ленте, що в перекладі з голландської означає „весна“. Мені 23 роки і я живу в Нідерландах. Я виросла тут, на кораблі, який мої батьки купили в 1995 році», — розповідає про себе дівчина.
За її словами, це було місце її сім'ї «серед природи». Електрику для човна давав генератор, розміщений поруч на березі, який вмикався за потреби. Питну воду сім’я Ленте брала на пристані на протилежному березі річки. Для технічної води та душу на човні була система фільтрації, щоб брати воду з річки.
«У ці моменти ми з братом могли грати на ноутбуці. Ми грали в ігри з компакт-дисків або флешігри… У дитинстві я чудово проводила тут час. Я багато грала на вулиці», — говорить розробниця.
Вона зазначила, що через рішення міської влади сім’я була змушена покинути це місце, але її батьки розпочали витратний судовий процес, який завершився перемогою через 5 років.
«Для них це було нелегко у фінансовому плані. На щастя, в дитинстві я цього не помічала.Хоча я й досі сумую за тим старим місцем на природі, Муніципалітет змушений був надати нам нове місце в іншому місці, і відтоді справи пішли на краще», — розповіла Ленте.
За її словами, саме на човні вона зацікавилася розробкою ігор у віці 15 років. Ленте почала зі створення невеликих ігор-клікерів на Python, а згодом на HTML та JavaScript.
У 2016 році вона з братом зробила 2D-гру в Unity про плюшевого ведмедика, на ім’я Берт, якого вони знайшли в орендованому будинку в Бельгії. Брат Ленте займався художньою частиною гри, а вона — програмуванням.
У 2017 році вона створила більший проєкт — клікер для мобільних пристроїв. «Я випустила цю гру в Google Play Store, і мені вдалося отримати близько $60 за рекламу! Це було дуже круто», — каже розробниця.
Вона розповіла, що кілька разів намагалася вступити до коледжу для розробників ігор, але їй це «не підійшло» і вона вирішила створити власний бізнес зі створення ігор.
Hey Content Creators! My name is Lente and I live on a boat.
After 1.5 years of working on my game and a successful Kickstarter, I was able to get a Tech Artist onboard! (@starbi_dev)
— Lente ⛵ dev on a boat (@LenteGameDev) June 26, 2024
«Приблизно тоді ж у мене з’явився власний човен! Над ним треба було багато попрацювати, але він має справді міцний фундамент (йому 90 років). Відтоді ми з мамою працювали над ним вихідними», — розповіла Ленте. Вона говорить, що її ціль — «врешті-решт подорожувати човном і створювати ігри звідусіль».
Цифровий човен в океані ігор Steam
Ленте описує Spilled! як «затишну гру про ліквідацію розливів нафти за допомогою човна. У 2022 році вона почала розповідати про проєкт в X (Twitter) і швидко набрала аудиторію.
Коли в неї почали закінчуватися гроші, розробниця запустила кампанію зі збору коштів на Kickstarter, яка зібрала 31 600 євро, що втричі перевищувало мету. Це дало Ленте змогу продовжити створення гри й залучати інших розробників для роботи над проєктом.
Spilled! — це короткий проєкт з симпатичною піксельною графікою, який проходиться приблизно за годину, де «немає неправильних способів грати». Гравцям потрібно очищувати водойми в різних біомах від розлитої нафти та сміття, покращувати свій човен та рятувати тваринок.
В українському регіоні Steam проєкт коштує 150 грн, кожні 10 центів з продажу йдуть до благодійного фонду, який займається порятунком китів та дельфінів. У грі є українська локалізація.
На момент релізу в Steam, Spilled! отримала близько 100 000 додавань у список бажаного.
«Моя гра Spilled!, яку я випустила минулої середи, вже зібрала понад 1000 відгуків!!! Це важко зрозуміти, але я дуже радий, що гра всім подобається», — відзначила розробниця.
Наразі її гра має «виключно схвальні» відгуки (95% позитивних) на основі 1048 рецензій гравців.
UPD. У Steam вийшла українська карткова гра Menace from the Deep, натхненна творами Лавкрафта. Розробник прокоментував невдоволення гравців, щодо доступності гри у рф
Підключай Megogo зі знижками за акційними тарифами.
«Навіть для виробників трун і пам’ятників я писав тексти». Як стати game-тестувальником під час війни: історія колишнього металурга, страховика, копірайтера
34-річний Андрій Зубков під час війни увійшов в IT, докорінно змінивши свою кар'єру і буденне життя. Тепер він QA Engineer у компанії Pingle Game Studio — тестує ігри. А до цього працював на металургійному комбінаті, в страхуванні та навіть копірайтером. Свою історію про вхід в нове життя Андрій розповів dev.ua.
Краса та меланхолія кінця світу. За що світ полюбив The Last of Us?
2 вересня 2022 — дата виходу ремейку The Last of Us, який отримав назву The Last of Us Part I. Доцільність випуску повного ремейку, який робили з нуля для не настільки старої гри ще стоїть під питанням. Але заслуг першоджерела він не зменшує.
Адже 2013 року The Last of Us стала справжнім одкровенням для ігрової індустрії. Один із останніх ексклюзивів для PlayStation 3 остаточно вивів студію Naughty Dog у «вищу лігу», заодно продемонструвавши всьому світу, як можна робити ігри з акцентом на наратив. І на честь релізу рімейку ми вирішили згадати оригінал, який назавжди залишив слід у ігровій індустрії.
Професії у геймдеві. Хто такий левел-дизайнер і як ним стати?
Ми продовжуємо нашу рубрику, присвячену професіям у геймдеві. Тема нового матеріалу в ній — левел-дизайн. Його вважають підвидом геймдизайну, але все-таки практично кожна студія хоче окрему людину на позицію левел-дизайнера. Адже у цій спеціальності вистачає своїх нюансів та особливостей.
Розібратися з ними всіма нам допоміг досвідчений левел-дизайнер зі студії Fractured Byte Дмитро Нестеренко. Також він веде свій блог Game Designer Notes про геймдизайн в цілому, в якому розбирає багато цікавих нюансів розробки ігор.